Carterdruk problemen

Gestart door 20VCHI, 08-02-2008 15:43:38

Vorige topic - Volgende topic

20VCHI

Goedendag deze dag,

Mijn 854 heeft wat probleempjes met de carterventilatie cq carterontluchting was eerst het vermoeden.
Het hele systeem losgehaald, gereinigd, nieuwe onderdelen erop.
Later nogmaals losgehaald en met een ijzerdraad het carterventilatiekanaal naar binnen toe schoongemaakt. Luchtstroming zou dus goed moeten zijn.

Maar nog steeds perst hij olie langs de nieuwe vuldop + rubber.
Bij file rijden heb ik overgens ook last van een vervelende olie lucht in de auto, of-te-wel carterdamp.

Wat is er nu nog over?

Ik begin er een beetje moedeloos van te worden, en ben bang dat mijn motor eigenlijk aan zijn einde is gekomen.

reneetje

Dat zeefje bij de gasklep(vlammendover) is ook schoon/open?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

hpkevertje

Op 6 maart is er een carterventilatie "meeting" in Waddinxveen. Zie Meetings.
Ik weet niet of je zo lang kunt wachten?
Succes!

Enno

Citaat van: reneetje op 08-02-2008 17:05:55

dat zeefje mag je er uit halen......en weg laten. schijnt volvo instructie te zijn.

Jeroentjuh

Citaat van: reneetje op 08-02-2008 17:05:55
Citaat van: hpkevertje op 08-02-2008 17:32:19
Op 6 maart is er een carterventilatie "meeting" in Waddinxveen. Zie Meetings.
Ik weet niet of je zo lang kunt wachten?
Succes!

Volgens mij geeft die aan dat alles al vervangen is cq schoongemaakt, maar dat de carterdruk nog steeds te hoog is...

Hoe hoog is je carterdruk eigenlijk? Ring van je oliedop is al vervangen neem ik aan?

Enno

Een keertje flushen?...geen optie?

Ben123

het beste is om het complete plastic huis onder je inlaatspruitstuk te vervangen,die zal ongetwijfeld dicht zitten met troep.
Je hebt twee types erin,dus even kijken welke je precies nodig hebt,het is wel even sleutelen.

Turbo-Geek

Je moet maar hopen dat alles naar behoren is gedaan. Niet om het 1 of ander maar hij was iets van 118 euro kwijt als ik het goed heb (klopt dat ?).
Voor dat geld kan je het bijna niet volgens het boekje doen want als je echt snel bent dan ben je gewoon 2 uur bezig en dan praat ik niet over de onderdelen die je zou moeten vervangen.
Afgezien van het vervangen zijn is het ook verstandig om de kanalen in het blok te controleren en evt vrij te maken, mehn heeft daar een mooi stukje over geschreven.
Het kan dus best zo zijn dat het niet grondig gedaan is en je dus met het probleem blijft zitten, maar dit is slechts een mogelijkheid en wil dus niet zeggen dat het ook zo is.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

20VCHI

€ 186,-

Potje hebben ze helemaal schoon gemaakt, vlamdovertje heb ik zelf het zeefje eruit gehaald.
Alle slangetjes en pijpjes schoon gemaakt. Ze konden zelf helemaal niets aan de carterventilatie vinden.

edit:

Motor de laatste keer ook laten flushen voor de zekerheid, daarna op 10w40 kroon olie over gegaan. Een iets dikkere olie. Nieuwe vuldop + rubber geplaatst.

Indicatie van de carterdruk: Vuldop blijft bij stationair draaien niet rustig op de motor liggen, bij ietsje gas geven begind de vuldop te dansen.

Na +/- 200km is het blok rond de vuldop weer helemaal vies

Ben123

Potje schoonmaken dat gaat bijna niet zonder het te demonteren..

thuur

Citaat van: Ben123 op 08-02-2008 20:25:27

Als je het goed wilt doen niet nee ;)

Waar heb je het laten reinigen?
Als ze het helemaal los hebben gehad dan kun je zien dat er een nieuwe inlaatspruitstukpakking op zit. Je ziet dan het helder groen 'papier' tussen blok en spruitstuk zitten.

Gr 8)

20VCHI

Citaat van: thuur op 08-02-2008 20:42:41
Citaat van: Ben123 op 08-02-2008 20:25:27

Als je het goed wilt doen niet nee ;)

Waar heb je het laten reinigen?
Als ze het helemaal los hebben gehad dan kun je zien dat er een nieuwe inlaatspruitstukpakking op zit. Je ziet dan het helder groen 'papier' tussen blok en spruitstuk zitten.

Gr 8)

Is helemaal los geweest, er zit een nieuwe pakking op :)

20VCHI

Mensen hetvolgende,
vandaag voor de zekerheid de vlamdover losgehaald. De dikke slang die daar op zit, komt direct van het potje af.
Als ik hier aan zuig, trekt de vuldop mooi vacuüm. blaas ik, dan gaat de vuldop dansen.
Allemaal zonder enige moeite, dus dat hele traject is mooi schoon.

Echter komt er uit de vlamdover nogal wat verse olie zetten. De dikke luchtslang van luchtfilter naar gasklep zit eigenlijk een dikke laag olie in, en als je 1x met je vinger schraapt is die nat van de olie.

Iemand suggesties?

Ben123

die olie in de aanzuigbuis is geen probleem,dat komt wel vaker voor,heeft hij veel gelopen?zoja,dan is het denk ik verstandig om is compressie te meten ivm olieverbruik.
Als de onderdruk inderdaad zo hoog is dan heb je waarschijnlijk meerdere slechte zuigerveren,hoewel dit weinig voorkomt bij een vijf cilinder.
maar of het bij jouw te veel is die onderdruk,is op afstand moeilijk te beoordelen natuurlijk...
Wat wel is voorkomt dat waar het plastic huis op de motor gemonteerd zit,de opening naar het blok toe half dicht zit met troep,dan heeft het reinigen of vervangen van het huis weinig zin natuurlijk.

20VCHI

die is ook al schoongemaakt :(