inlaatspruitstuk

Gestart door 3581, 09-02-2008 00:54:21

Vorige topic - Volgende topic

3581

wellicht een domme vraag, is het zinvol om je inlaat spruitstuk te honen om zodoende onevenheden in het inlaat sysyteem teniet te doen waardoor er een betere vulling ontstaat,
Ik vraag dit omdat ik het vroeger wel heb gedaan bij mijn eend, en ja bij de eend hielp het aan zienlijk ook toen der tijd de carburator van binnen gepolijst. Ik heb vroeger nooit de kans gehad om het resultaat ergens anders dan aan mijn km teller te toetsen. 150 km p/u is en was best snel voor een eend (helseendje)
®©

-D©©©L-

Heb je het al eens goed bekeken ?!
Hoe zou je dat willen honen ?

Voor een 2.5 10V op gas sowieso een "over the top" actie.   ;D

razorx

Citaat van: 3581 op 09-02-2008 00:54:21
wellicht een domme vraag, is het zinvol om je inlaat spruitstuk te honen om zodoende onevenheden in het inlaat sysyteem teniet te doen waardoor er een betere vulling ontstaat,
Ik vraag dit omdat ik het vroeger wel heb gedaan bij mijn eend, en ja bij de eend hielp het aan zienlijk ook toen der tijd de carburator van binnen gepolijst. Ik heb vroeger nooit de kans gehad om het resultaat ergens anders dan aan mijn km teller te toetsen. 150 km p/u is en was best snel voor een eend (helseendje)

Wat voor wagen heb je: turbo/niet turbo 10 of 20 klepper?

Wat voor een niet turbo al een leuk verschil maakt is de volgende modificatie:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=23946.0

Als je dan nog een K&N filter plaatst heb je voor relatief weinig kosten weer een stukje meer.
Het verschil was bij mijn tienklepper duidelijk.
Heb zelf gewoon een inlegfilter gebruikt.

Somige 850 hebben ook nog een roostertje aan de voorzijde tegen sneeuw e.d. die kan je ook verwijderen.

3581

met de hand  2cv was ook niet makkelijk, iets groter wel minder pijpen  maar meer bochten gegoten alu.
wellicht is honen wel een groot woord het gaat meer om vereffenen
®©

-D©©©L-

Heb je het inlaatspruitstuk al eens bekeken van binnen ?

razorx

Citaat van: 3581 op 09-02-2008 01:12:01
met de hand  was niet makkelijk, iets groter wel minder pijpen

Hmm toch verkeerde forum ;)

Turbo-Geek

Het kan wel hoor maar kosten/baat is niet echt zinvol.
Men hoont hem dan met een soort klei wat men er doorheen perst. Er zullen niet veel bedrijven zijn die dat kunnen.
Het beste is dan om zelf gewoon wat (te laten) fabriceren.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

fransb85

ik ben er ook over uit, ik ga gewoon een paar trappers installeren voor de extra pk's...