Geen turbo-druk - een reden om niet te rijden?

Gestart door coyote1980, 09-02-2008 17:05:14

Vorige topic - Volgende topic

coyote1980

Vandaag de 850 lekker gestofzuigd, daarna de buitenkant voorbehandeld en daarna langs de wasbox gereden. Had daarna zin om hem open te trekken, maar vond dat hij weliswaar redelijk trok, maar miste het echte T-5R karakter  :-\. Kijk ik op de drukmeter: staat ie in het midden  :'(

Zit dus met vermoedelijk of een kapotte turbo, of een gescheurde slang ergens. Dat het slangetje naar de turbodrukwijzer los zit geloof ik niet, want voor mijn gevoel is hij minder fel dan voorheen.

Mijn grote vraag is nu: kan ik zowiezo morgen hier gewoon mee rijden of beter van niet?  :-\

De turbo is trouwens in Augustus nieuw gemonteerd.

UPDATE: vanmiddag is alles gefixt, het was een losgeschoten koppelstukje in de slang naar de turbodruk-wijzer in het dashboard. Waar een meeting al niet goed voor is!  :eusa_dance:
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

matRRR

als hij niet teveel druk maakt, en alles lijkt daarop, dan kun je er wel gewoon mee rijden naar de meeting morgen, ik neem wel wat ducktape en schroevedraaiers en dergelijke mee, kunnen we even kijken wat het is en of we het euvel kunnen vinden/verhelpen.

heb dit ook eerder gehad en meerdere dingen kunnen de oorzaak hiervan zijn, tot inderdaad het losliggen van de slang naar de meter op de vacuumtoren aan toe!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

coyote1980

Super, thanx! Hopelijk blijkt het wat simpels te zijn. Zal in elk geval beschaafd (moeten) rijden morgen ;D

Heb er echt zin in morgen, 't is ook nog eens perfect weer voor een meeting!

Wout309t

Als je slangetje naar je drukmeter losligt trekt hij ook voor geen meter, scheelt wel 0,3 bar ofzo....
Dus loop hem maar ff na! Evenals de andere vacuumslangetjes/knietjes..
2011 V70 2.0T R-Design MT

coyote1980

Citaat van: Wout309t op 09-02-2008 17:45:03
Als je slangetje naar je drukmeter losligt trekt hij ook voor geen meter, scheelt wel 0,3 bar ofzo....

Het wordt nu donker buiten, maar wilde morgen eind van de ochtend inderdaad eens kijken of ik zelf wat kan vinden.

pwassink

Citaat van: coyote1980 op 09-02-2008 17:48:20
Citaat van: Wout309t op 09-02-2008 17:45:03

Het wordt nu donker buiten, maar wilde morgen eind van de ochtend inderdaad eens kijken of ik zelf wat kan vinden.

Onder de plek waar de aanzuigbus door t front zit even de hardline vacuumlijn checken, zit een koppelingetje op die plek wat wel es los kan gaan, geeft eendere symptomen.

die geeft
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂