Hoe los is deze puntjes op?

Gestart door T5turbo, 10-02-2008 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

T5turbo

Sinds ik mijn roffel heb (nu 3 jaar) zit het dashboard me niet naar wens. Pas alle lampjes vervangen en het beruchte tandwieltje, maar op geen manier kreeg ik het strak.
Iemand een oplossing?
Ik heb al dubbelzijdig tape geprobeerd (bleef niet zitten,want er stond teveel spanning op) en warm maken en op die manier een beetje buigen had ook geen resultaat.  :-\

Tweede puntje wat me dwars zit is het zwarte diehoek randje bij het achteraam. Er is een stukje ''tape'' weg. Kan je dit vervangen? Of hoe kan ik dit netjes bijwerken?

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

thuur

Zoals in het dashboardlampjes-topic te lezen: er zit een pin aan het bovendek en een gleuf naast het rooster in het onderste gedeelte van het dash. You do the math ;D

Stickertje zou ik even bij de dealer vragen. Anders is er vast wel iemand hier die dat kan maken..

Gr ;)

T5turbo

Inderdaad had ik dat op de mooie reportage van MEHN gelezen (foto 9)
http://www.mehn.nl/html/fotoalbum_dashboardverlichting_8.html

Let op: op de plek hier afgebeeld (aan het vertikale gedeelte van het bovenpaneel) zit een soort schuifklem. De bedoeling is dat je het bovenpaneel eerst naar je toe trekt voordat het omhoog kan.

Kan dit afgebroken zijn,want ik kon het echt niet vinden?  :eusa_think:
Zoals ik al zei zit het vanaf het begin al zo.....
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

mehn

Dit ding:

Moet hier in geschoven worden:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: T5turbo op 10-02-2008 14:43:26

Kan dit afgebroken zijn,want ik kon het echt niet vinden?  :eusa_think:
Zoals ik al zei zit het vanaf het begin al zo.....

Lijkt me niet dat dat afgebroken is. Als die pin afwezig zou zijn, zou het dashboard niet zo wijken op die hoek.

Boogie

Dus als ik het goed begrijp moeten eerst de nodige schroefjes los,
om zo vervolgens het  bovenste deel van het dashboard goed te positioneren?
Pas wanneer alles goed zit alles weer vast?

elianmars

Citaat van: Boogie op 10-02-2008 21:38:11
Dus als ik het goed begrijp moeten eerst de nodige schroefjes los,
om zo vervolgens het  bovenste deel van het dashboard goed te positioneren?
Pas wanneer alles goed zit alles weer vast?

Klopt. De schroeven loshalen en het bovendek iets naar voren halen. Zorg dat de punt goed naar binnen wordt gedrukt en dan weer het bovendek naar achteren schuiven.

T5turbo

Bedankt voor alle tips en duidelijke foto's. Ik ga het van de week nog een keer loshalen en kijken of ik het beter kan krijgen.

Nog iemand een idee op de tape? De dealert hier in Finland kent het niet?? Maar hun service is niet om over naar huis te schrijven zoals ik al eens eerder vermeld heb in eerder postings.  :'(

-D©©©L-

Citaat van: T5turbo op 11-02-2008 06:58:22
Nog iemand een idee op de tape? De dealert hier in Finland kent het niet?? Maar hun service is niet om over naar huis te schrijven zoals ik al eens eerder vermeld heb in eerder postings.  :'(
Die driehoekige sticker voor de rechter achterdeur heeft partno: 6808682.

T5turbo

CiteerDie driehoekige sticker voor de rechter achterdeur heeft partno: 6808682.

Bedankt. Is dus te vervangen.  :eusa_dance: Iemand ervaring mee? Oude sticker met een föhn warm maken en dan eraf trekken?  ??? 

T5turbo

Ik kom hier zeker op terug of het allemaal gelukt is, maar op het ogenblik is het ruim min 10 buiten  ;D  en kan ik ff niks doen........ :-\

Manga

Kom op... dikke jas aan... een beetje monteur is niet bang voor de kou.   :eusa_sick:
850R 2.0 DOP

T5turbo

;D Ben wel erger gewent, ben alleen bang dat er door de kou delen afbreken. Zal niet de eerste keer wezen!  :-\