Sneeuwkettingen T-5R

Gestart door Spin!, 04-03-2008 09:05:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spin!

Even een gekke vraag misschien,

maar zijn er hier mensen met ervaring tussen T-5R en sneeuwkettingen? Oftewel..verlaagde modellen?

Ik zie een montage en gebruiksprobleempje aankomen, vanwege de nauwe ruimte tussen wielkas en band en het aanlopen ( toucheren ) van de kettingen bij scherpere stuurbewegingen...

Wat is de ervaring daarmee onder ons? Is dit een probleem of gaat dit doorgaans goed!?

Komend weekend zit in met de R in Zwitserland, en er komt een shipload aan sneeuw aan...wellicht dat ze nodig zijn.

www.vm-parts.nl

R o b

Krikje meenemen dan moet het lukken.....pas je wel op voor beschadigen van je velg!!!

rifwachter

je weet dat je VERPLICHT bent om met winterbanden te rijden in Zwitserland ?

gr. Renee
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

-D©©©L-

Citaat van: Spin! op 04-03-2008 09:05:17
Even een gekke vraag misschien,

maar zijn er hier mensen met ervaring tussen T-5R en sneeuwkettingen? Oftewel..verlaagde modellen?

Ik zie een montage en gebruiksprobleempje aankomen, vanwege de nauwe ruimte tussen wielkast en band en het aanlopen ( toucheren ) van de kettingen bij scherpere stuurbewegingen...

Wat is de ervaring daarmee onder ons? Is dit een probleem of gaat dit doorgaans goed!?

Komend weekend zit in met de R in Zwitserland, en er komt een shipload aan sneeuw aan...wellicht dat ze nodig zijn.

Ik zie in de accessoire catalogus dat de centrax set gewoon zou moeten passen op 205/45R17 banden.
Ook is er een set leverbaar voor de maat 215/45R17 (v70awd maat), mijn eigen ervaring is dat 215/45R17 heel erg krap langs de spatbordranden en de binnenschermen ter plaatse gaat. Soms bij diep inveren zelfs aanlopen.

Met 205/45R17 + centrax zou ik het wel durven, met 215/45R17 op jou T-5R niet.


Spin!

ja, nou zijn jullie natuurlijk slecht geïnformeerd door mij...want er ligt nu 16" staal met 205/55/16 onder van Fulda.

Dus ja, ik heb winterbanden en weet dat ze verplicht zijn. Dus dat is geregeld, maar voor de wat zwaardere omstandigheden heb ik maar even een setje kettingen aangeschaft.

Het gaat om dit type: Weisenfels TR9 Klack&Go

Demo filmpje

Moet lukken denk ik  ;D
(ik zie in het filmpje dat een vrouw ze moet monteren...blijf ik mooi warmpjes in de auto toekijken)

www.vm-parts.nl

DirkT?

Grappig dat ze in dat filmpje en zeer schone jas heeft....
Is mij nog nooit gelukt bij het bevestigen van sneeuwkettingen...meestal is je auto erg smerig en je jas daarna dus ook!

Tip:
- neem een oude jas mee (of knip een stel mouwen van een oude jas)
- gebruik een automatje voor onder je knieën.
- mocht je een navigatiesysteem gebruiken zorg dan dat je je flitskast informatie eraf haalt of deactiveert, dit is in Zwitserland nl. niet toegestaan.

Wat betreft de sneeuwkettingen, laat je even heel goed informeren bij een
verkooppunt. Maar dat zal je al gedaan hebben.

De TR9 heeft schakels van 9 mm hoog, dat is ook een goede keuze!
Hogere schakels lijken mij niet prettig bij een wat lagere auto met minder ruimte in de wielkasten.

Fijne wintersport alvast!

Spin!

Citaat van: DirkT4 op 05-03-2008 00:18:53
- mocht je een navigatiesysteem gebruiken zorg dan dat je je flitskast informatie eraf haalt of deactiveert, dit is in Zwitserland nl. niet toegestaan.

Ik heb wel flitskastinfo op mijn Tom²...maar niet van Zwitserland, dan mag ik aannemen dat er niks aan 't handje is?

www.vm-parts.nl

DirkT?

Citaat van: Spin! op 05-03-2008 00:24:07
Citaat van: DirkT4 op 05-03-2008 00:18:53
- mocht je een navigatiesysteem gebruiken zorg dan dat je je flitskast informatie eraf haalt of deactiveert, dit is in Zwitserland nl. niet toegestaan.

Ik heb wel flitskastinfo op mijn Tom²...maar niet van Zwitserland, dan mag ik aannemen dat er niks aan 't handje is?

Lijkt mij geen probleem dan.
Maar je weet het nooit daar in Zwitserland, zijn niet de meest coulante politiemensen.

Spin!

Citaat van: DirkT4 op 05-03-2008 00:26:26
Citaat van: Spin! op 05-03-2008 00:24:07
Citaat van: DirkT4 op 05-03-2008 00:18:53
- mocht je een navigatiesysteem gebruiken zorg dan dat je je flitskast informatie eraf haalt of deactiveert, dit is in Zwitserland nl. niet toegestaan.

Ik heb wel flitskastinfo op mijn Tom²...maar niet van Zwitserland, dan mag ik aannemen dat er niks aan 't handje is?

Lijkt mij geen probleem dan.
Maar je weet het nooit daar in Zwitserland, zijn niet de meest coulante politiemensen.

Nou, we zullen zien...ga niet mn Tom² in de soep helpen door te zitten kloten met software, ze zoeken 't maar uit daar. Ben toch sneller :P...maar zonder gekheid, was even in zelfberaad hoe het nou zat met die kettingen...maar blijkt toch wel goed te gaan. Had ze er nog nooit onder gelegd bij de R...wel bij de Tdi en GLT, maar die staan wat hoger op de voetjes he.

www.vm-parts.nl

rifwachter

gooi ook even een paar werkhandschoenen in de auto, ik had in Januari ook het "geluk" om kettingen te mogen leggen over de winterbanden......de handen waren stijf van de kou !


in ieder geval een hele fijne vakantie !


gr. Renee
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Sbv

Als je strand dan zie ik je wel onderweg staan. Ben zelf komende weekend ook in Zwitserland. Vrijdag weg, dinsdag terug.