rammeltje

Gestart door dennisd, 11-02-2008 20:13:36

Vorige topic - Volgende topic

dennisd

Ik heb me al eerder voorgesteld in dit forum en heb als laatste het volgende gemeld:

Citaat van: thuur op 10-02-2008 21:58:28
Citaat van: dennisd op 10-02-2008 20:50:57
Wat mij nu opvalt bij het snel optrekken en bochten nemen is dat er een rammeltje zit achter het dashboard. Het lijkt net of er een lampje of een zekering of  zoiets los in de bak ligt te rollen. Hoogst irritant. Ga daarmee natuurlijk terug naar Hennes. Nijmegen ligt alleen niet zo dicht bij Goirle. Zeker een dik uur rijden. En de komende week geen tijd ivm een overvolle werkweek. Dus dat irritante gerammel moet ik nog even voor lief nemen >:(!

Verzeker jezelf er van dat er echt niets los ligt ergens. Je zult de eerste niet zijn die een speelgoedautootje onder stoel vandaan vist, een M&M uit de kokerbalk, een pen in een vakje, ....

Gr ;)

Ik heb bijna de hele zondagochtend besteed aan het lokaliseren van het rammeltje. Eerst dacht ik dat het geluid van achteren kwam. Ergens in de buurt van de achterbank en de laadruimte. De hele achterbank en en laadruimte uitgepluisd.Onder de stoelen gekropen. Niets.  :eusa_wall: Weer een stukje gereden om het geluid goed te kunnen lokaliseren. Ik meende toen te horen dat het geluid vanaf de middenconsole afkomstig was. Onder de handrem zit er een klepje dat je open kunt trekken. Ik heb in die kleine ruimte een headset van Sony Ericsson eruit gepulkt. Ha dacht ik, gevonden! Dus weer niet  :eusa_wall: :eusa_wall:: weer dat gerammel ergens in de buurt van het dashboard. Ik vermoed dus nu onder het middenconsole.
Heeft iemand ervaring met het demonteren van het middenconsole. Of heeft iemand misschien nog een idee waar ik vooal eerst moet kijken/zoeken voordat ik de boel ga (of laat) demonteren. Het gerammel doet zo'n afbreuk aan het mooie geluid van de 850.

Marc O.

Het bepalen van waar een geluid vandaan komt is erg lastig. Heb zelf ook een keer zo'n rollend geluid gehad. Ik had gezworen dat het ergens uit het dashboardkastje kwam, maar uiteindelijk bleek het een los liggend gloeilampje te zijn in de verlichtingsunit bij de binnenspiegel. Dus misschien kun je daar zelf ook eens kijken ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

dennisd

Citaat van: Marc O. op 11-02-2008 20:26:17
Het bepalen van waar een geluid vandaan komt is erg lastig. Heb zelf ook een keer zo'n rollend geluid gehad. Ik had gezworen dat het ergens uit het dashboardkastje kwam, maar uiteindelijk bleek het een los liggend gloeilampje te zijn in de verlichtingsunit bij de binnenspiegel. Dus misschien kun je daar zelf ook eens kijken ;)
Ga ik morgen doen. Bedankt voor de tip.

dennisd

Citaat van: dennis-d op 11-02-2008 21:04:33
wh*th*f*  dacht ik net , om half negen vanaaf zat ik niet eens op dit forum dacht ik nog...en toch wordt er onder mijn naam gepost d8 ik...
zelfde naam bijna , en ik had dit zelfde euvel ook hahahahaha

en toevallig ook een auto bij hennes gekocht ....

Verwarring ;)! Ik wist niet dat er al naam dennisd als forumlid bestond. Over toeval gesproken: Hennes en hetzelfde euvel. Mag ik vragen hoe jij het hebt verholpen?

dennisd

Citaat van: dennis-d op 12-02-2008 18:38:55
gewoon....... ( auto ) verkocht

Nee, maar later kwam iemand met de tip dat onder de stoel een dwarsbalk loopt met een lucht opening.
Daar kan maar zo een m&m's in rollen ...of moertje..knikker whatever....
Ik dacht eerst dat het uit het dashbordkastje kwam,  om vervolgens mijn halve dashbord te slopen....een los deeltje te vinden...alles weer heel blij dichtgebouwd....en de volgende dag  RAMMEL..gghhrraagghh  dat was het dus niet.

Moet haast wel in de dwarsbalk liggen. Ik zou eerst daar zoeken.

suc6

Ok. Als ik deze week tijd heb ga ik daar eerst zoeken. Niet gevonden, dan ga ik verder met de tip van Marc O.

pwassink

Citaat van: dennisd op 12-02-2008 20:45:27

Nee, maar later kwam iemand met de tip dat onder de stoel een dwarsbalk loopt met een lucht opening.
Ik dacht eerst dat het uit het dashbordkastje kwam,  om vervolgens mijn halve dashbord te slopen....een los deeltje te vinden...alles weer heel blij dichtgebouwd....en de volgende dag  RAMMEL..gghhrraagghh  dat was het dus niet.

suc6

Ok. Als ik deze week tijd heb ga ik daar eerst zoeken. Niet gevonden, dan ga ik verder met de tip van Marc O.

Ja daar kan een hoop in rollen/rammelen ..

En het is een crime er bij te komen ..

Ik heb tweemaal het hele voorste interieur eruitgesloopt om een aantal m&m's te vangen.
De tweede maal toen er nog ergens een bleek te liggen, die dwarsbalk onder de voorstoel staat dus ook in open verbinding met eentje die naast de middenconsole naar voren loopt,

Denk dus niet te snel dat je hem hebt ..  :eusa_naughty:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

dennisd

Citaat van: pwassink op 12-02-2008 20:55:10

suc6

Ik heb tweemaal het hele voorste interieur eruitgesloopt om een aantal m&m's te vangen.
De tweede maal toen er nog ergens een bleek te liggen, die dwarsbalk onder de voorstoel staat dus ook in open verbinding met eentje die naast de middenconsole naar voren loopt,

Dat hoopte ik van wel :(. Moet ik dus het hele voorste interieur slopen? :eusa_wall:

pwassink

Citaat van: dennisd op 12-02-2008 21:03:43

suc6

Dat hoopte ik van wel :(. Moet ik dus het hele voorste interieur slopen? :eusa_wall:

Valt best wel te doen: 
De hele stoel eruit, (gordel kan wel afrollen, let wel op een niet R stoel is al een hele hijs!)
en naast de auto zetten, daarna kan je de bodem bekleding losnemen en de ventilatiepijpen naar achterste zitplaatsen loshalen.  Dan kan de jacht beginnen.

Wel even opletten, als je sips-airbags aan de zijkant hebt kan / moet je die eerst disabelen.. !

kan iemand daar de procedure van uitleggen ?

mehn

Citaat van: pwassink op 12-02-2008 21:17:07
Wel even opletten, als je sips-airbags aan de zijkant hebt kan / moet je die eerst disabelen.. !
kan iemand daar de procedure van uitleggen ?

Da's easy: als je de kap (met het bakje) weghaalt zie je een druksensor zitten aan de voorste dwarskoker van de stoel.
Je moet voorkomen dat die wordt ingedrukt; dus niet de stoel uit je handen laten vallen.

Als het goed is zit er aan de binnenkant van de kap (die met het bakje :P) een rood kunststof hulpstuk dat je voor de sensor kunt schuiven zodat de sensor niet ingedrukt kan worden.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Vergeten jullie niet de evt. gordelspanners uit te zetten voordat je de stoel uitneemt?

Rood pijltje onder/naast de houder waar je de gordel in klikt een kwartslag draaien.

Gr ;)

mehn

Citaat van: thuur op 12-02-2008 21:49:32
Rood pijltje onder/naast de houder waar je de gordel in klikt een kwartslag draaien.

Dat zit volgens mij alleen in de eerste 850's?
De latere 850's hebben explosief materiaal in de B stijlen

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

dennisd

suc6

Update. Ben dus naar Hennes geweest en inderdaad: er kwam een knikker tevoorschijn uit de dwarsbalk die naast de middenconsole naar voren loopt, zoals eerder genoemd door dennis-d en pwassink. Eindelijk verlost van dat irritant geluid. Mensen, bedankt voor de tips. De kinderen heb ik nu verboden om knikkers mee in de auto te nemen. Zul je zien dat er m&m's of andere snoepjes onder de stoel terecht komen en zo in de dwarsbalk verdwijnen :eusa_wall:.

pwassink

Roep dat ook even tegen je vrouw !! 

van die M&M's met name

(ervaringsdeskundige ja .. )  :eusa_wall: