Rob is terug uit Zuid Afrika en........

Gestart door 993GT2, 12-02-2008 16:44:09

Vorige topic - Volgende topic

bassie81

Mooie kar,...

Staat ie niet wat laag aan de achterkant???

Kan het zijn dat ie geïmporteerd is...?

993GT2

Als je de foto's bekijkt lijkt dat idd het geval te zijn. De auto is nu van een gezin met, sinds kort, 4 kinderen dus wellicht dat de kofferruimte vol ligt met maxi-cosi's o.i.d. ;D

Zaterdag zie ik 'm live, dan kan ik er wellicht een beter oordeel over geven.

De auto is idd door de huidige eigenaar geimporteerd uit Duitsland.
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

bassie81

Zal een leuke dag worden zaterdag

veel plezier!

en succes

pac

Citaat van: bassie81 op 13-02-2008 09:18:34
Mooie kar,...

Staat ie niet wat laag aan de achterkant???

Kan het zijn dat ie geïmporteerd is...?

Mooie CY. Staat idd wel wat laag maar vooruit. Ingevoerd zeker gezien het kenteken. Zou wel naar de history vragen. En een achterspoiler maakt het wel af. Zag er nog een te koop bij de advertentierubriek.....

The Saint

Citaat van: pac op 13-02-2008 09:25:58En een achterspoiler maakt het wel af. Zag er nog een te koop bij de advertentierubriek.....

yep!

Welkom Rob!

jammer van je beamer, maar ik hoor je gelukkig niet klagen over je nek..
No shirt no shoes, no pinball

993GT2

De speurtocht naar een dakspoiler is inmiddels ook opgestart. Ik zag er idd eentje staan in het aangeboden forum.
Op Marktplaats staat een advertentie van een, weliswaar ongespoten, exemplaar voor 85 Euro. Mocht ik geen originele kunnen vinden is dit wellicht een optie. (maar dan wel met de auto er naar toe om te kijken of het netjes past)

M'n vriendin gaat zaterdag ook mee (heb tenslotte vervoer nodig om er te komen ;D)

Wellicht dat zij, als ze de auto live ziet, ook gecharmeerd raakt van een CY. Tot nu toe probeert ze me richting een zwarte of groene te sturen maar ik heb m'n zinnen gezet op een CY.

ewing

Citaat van: Bernd op 13-02-2008 09:01:25
http://link.marktplaats.nl/137090427

Deze toevallig --> CY  uit Lochem <--

Mooie wagen hoor! Daar zul je ongetwijfeld veel plezier aan hebben!

993GT2

Als ik de verhalen/ ervaringen van forumleden lees die er eentje hebben of er ooit in hebben gereden moet dat in ieder geval zaterdag wel goed zitten ;)

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

993GT2

Nou, de kennismakingsrit is achter de rug!!

De eerste indruk is niet verkeerd :) Natuurlijk is een auto als deze niet te vergelijken met een M3 maar daar zul je mij ook niet over horen.
De trekkracht is wel van een andere orde als die van m'n M3, terugschakelen gaat straks tot het verleden behoren ;D GEWELDIG !!!!

Zitten wel een paar puntjes aan de auto waar ik wel een tijdje mee zoet ben (velgranden, dakspoiler spuiten en monteren, voorspoiler spuiten en het interieur een grondige cleanbeurt laten geven) maar het is dan ook geen nieuwe auto.

Komende week de aankoopkeuring laten uitvoeren bij de Volvo dealer en afhankelijk van wat daar uitkomt......wordt vervolgd.

elianmars

Je pakt het goed aan. Auto voor aankoop laten keuren wordt nogal eens "vergeten", waarna men gaat lopen klagen.......

Ik ben benieuwd!  :)

Jans Duiven

Citaat van: 993GT2 op 17-02-2008 14:25:57
Nou, de kennismakingsrit is achter de rug!!

De eerste indruk is niet verkeerd :) Natuurlijk is een auto als deze niet te vergelijken met een M3 maar daar zul je mij ook niet over horen.
De trekkracht is wel van een andere orde als die van m'n M3, terugschakelen gaat straks tot het verleden behoren ;D GEWELDIG !!!!

Zitten wel een paar puntjes aan de auto waar ik wel een tijdje mee zoet ben (velgranden, dakspoiler spuiten en monteren, voorspoiler spuiten en het interieur een grondige cleanbeurt laten geven) maar het is dan ook geen nieuwe auto.

Komende week de aankoopkeuring laten uitvoeren bij de Volvo dealer en afhankelijk van wat daar uitkomt......wordt vervolgd.

Succes met het gele strijkijzer, ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.

Hans

993GT2

Wanneer:       Donderdag 1300 uur
Wat        :       Aankoopkeuring van de T-5R CY
Waar      :       Volvo dealer Zutphen

Uitslag volgt zsm  ;D

993GT2

Het relaas van de aankoopkeuring is te lezen in het hoofdstuk 'algemeen' in het topic "wie kent de 56-TT-SL"?

Dit om te voorkomen dat ik berichten dubbel ga noteren

Groet, Rob

993GT2

Heb besloten om de CY 56-TT-SL te laten voor wat ie is en de speurtocht voort te zetten naar andere soortgelijke exemplaren van het type T-5R estate.

Vanochtend naar Friesland gereden alwaar een DOP te koop staat bij een Renault dealer. Leuke auto die in ieder geval netjes alle beurten en onderhoud heeft genoten wat er nodig was (persoonlijk geverifieerd bij de Volvo dealer in Waddinxveen). Deze auto is handgeschakeld waar mijn voorkeur toch wel naar uitgaat.

Daarna naar Andelst gereden waar een import CY (automaat) wordt aangeboden door een forumlid. Hier moet nog het een en ander aan gebeuren voordat de auto definitief te koop wordt aangeboden.

Aangezien het toch weekend is en we vanochtend al vroeg in de auto zaten naar Friesland was er nog tijd over om een DOP te bezichtigen in Arnhem (ook met automaat).
Auto ziet er goed uit en een afspraak ergens komende week om nog een stukje te gaan rijden met de auto wordt nog gemaakt. Ik heb behalve een leenauto (A6) in een ver grijs verleden geen ervaring met een automaat dus ik moet nog overtuigd raken dat een automaat geschikt zou zijn voor dit type auto.

Voor nu blaast de olifant met de lange snuit het verhaaltje even uit maar wordt zeer zeker nog vervolgd.......