geen korting meer voor leden???

Gestart door gjg, 13-02-2008 10:02:08

Vorige topic - Volgende topic

gjg

Hallo,

Ik belde net met een rica tunings bedrijf en kreeg te horen dat ik geen korting krijg als mijn auto laat chippen, omdat het een v70 is (classic ) en geen 850 ??? ???
Is dit sinds lang al zo, ik dacht dat alle leden korting krijgen.
Weet iemand nu hoe dat p[recies zit???

GJG

)()()sT

Neem toch aan dat leden van de Volvo850club korting krijgen, no matter what.

Alleen 850, C/S/V70 rijders kunnen lid zijn van de club.

hom

Welke Rica was dit?
Rica Enkhuizen was bij mij ook niet meteen blij om die korting te geven.
Het is uieindelijk wel gewoon gelukt  ;)

t5karel

Altijd dat gezeur om korting ook,tis hier geen Beverwijk of Turkije ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Eric

245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

gjg

`T gaat om `t rica bedrijf in Eindhoven. Hij vertelde mij dat hij contact had gehad met het hoofdkantoor en dat de korting alleen nog maar gegeven kon worden voor een 850, omadat "ieredeen nu wel kon komen". ( einde citaat )
Ja ik lees op de site van de 850 club dat alle modellen in aan  merking komen maar er staan maar 3 vestigingen, kan het zijn dat de korting alleen door die vestegingen gegeven kan worden en de andere niet ?

GJG

)()()sT

Dat is een Rica-dealer, niet?
Rica zelf heeft 3 vestigingen.

Topsport180

Citaat van: gjg op 13-02-2008 10:59:26
`T gaat om `t rica bedrijf in Eindhoven. Hij vertelde mij dat hij contact had gehad met het hoofdkantoor en dat de korting alleen nog maar gegeven kon worden voor een 850, omadat "ieredeen nu wel kon komen". ( einde citaat )
Ja ik lees op de site van de 850 club dat alle modellen in aan  merking komen maar er staan maar 3 vestigingen, kan het zijn dat de korting alleen door die vestegingen gegeven kan worden en de andere niet ?

GJG

Lekker moeilijk allemaal. Maar ik heb precies dezelfde ervaringen met Rica (vorig jaar zomer). Gelukkig deed Marc niet zo moeilijk met die korting  :eusa_whistle:
http://www.europeantuning.com
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

gjg

ja, een rica dealer. maakt dat verschil dan??

Turbobiker

Citaat van: gjg op 13-02-2008 11:43:50
ja, een rica dealer. maakt dat verschil dan??

Ja, de korting krijg je alleen bij de vestigingen. De andere zijn onafhankelijke bedrijven die met Rica software werken, dealers dus.

Je krijgt de korting van Rica zelf, niet op de software. Je moet de software in dit geval dus bij de bron halen.
De Tussenpaus

Bruno V

Ik deed een aanvraag bij een Belgische vestiging van Rica en kreeg dit antwoord :

CiteerBeste Bruno,

Bedankt voor het doorsturen van het chassisnummer.

Uw 2.5T kan van 193pk naar 235pk en nog belangrijker van 270Nm naar 380Nm. Het verschil in koppel is meer dan de moeite. Een testrit (door uzelf) na de upgrade zal dat bevestigen.

De prijs is 775euro excl. Wij kunnen bij u langskomen tijdens een van de komende zaterdagen. De upgrade en testrit nemen ongeveer een half uur in beslag
.

Lijkt me toch vrij duur, niet ?   :-\
- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

R o b

Dan rij je toch naar ET in Moergestel of naar Fasttech?  ;D

michiel

Precies, hop hop naar Moergestel.
Een ander recent topic ging hier ook over: het lijkt wel alsof Rica geen 'oudere' auto's meer wil aanraken of zo.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

mehn

Citaat van: michiel op 03-04-2008 10:35:41
Een ander recent topic ging hier ook over: het lijkt wel alsof Rica geen 'oudere' auto's meer wil aanraken of zo.

Dat vind ik een vreemde conclusie. Als ik met mijn 850 naar RICA zou gaan zetten ze daar zo een andere chip in. Net als ET mij zo andere software zou flashen.
Als ik echter met een andere turbo, waterinjectie en nog wat ander spul naar een van de chippers zou gaan moet er een specifiek programma worden geschreven. Dat doe je niet zo maar even en dus kan ik begrijpen dat niet iedereen daar trek in heeft, zeker niet als je met een exotische combinatie langskomt. Als je dan ook nog twijfels hebt (zoals in het andere topic) over het advies van de tuner...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Bruno V

Ik denk niet dat je in mijn geval van een "exotische combi" kan spreken....  :-\
Standaard C70 convert. 2.4 T namelijk ..... standaard ? voorlopig toch nog  ;)
- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC