Wat een gedoe een simpel lampje vervangen

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 14-02-2008 08:09:56

Vorige topic - Volgende topic

Estate 2.3 Turbo

Van de week viel mijn rechterkoplamp uit
Boekje er bij staat er prima in H4 lampen moest ik hebben
H4 gehaald ,haal ik hem open blijken er H1 lampen in te zitten .
Stond ook in het boekje maar dan op een bladzij erna (sommige uitvoeringen hebben H1.... :eusa_wall:)
H1 gehaald lampje er zo uit ondanks dat je er amper bij kan en niet ziet wat je doet.
Nieuw lampje erin maar dan.......
Ik krijg het metalen veertje niet terug op zijn plaats zie niet goed wat ik doe en bij kan ik al helemaal niet.
Ook hoor je steeds de elec. koplampverstelling in actie schieten.
Na een kwartier pielen maar zo laten zitten maar wil het wel goed hebben.
Iemand een gouden tip?
Overigens is dit bij alle auto's crime volgens mij doen ze het erom

MartGri

Ken het probleem
Ben vorig jaar met de linker koplamp ook 1,5 uur aan het stoeien geweest.
En je raad het al, een week later was de rechter aan de beurt.
Daarmee ben ik naar Hooftman in Alphen gereden, die heeft het in 5 min. geregeld, kosten 0,00 (service van de zaak)
Mij zie je nooit meer zelf een koplamp vervangen

)()()sT

Nou, op zich is het wel te doen met wat pielen, maar...
Ik heb nu xenon erin en kregen we het veertje he-le-maal niet over het lampje heen  :eusa_wall:

Koplamp eruit schroeven was de enige optie... Hopelijk blijven ze 5 jaar branden  :eusa_shifty:

;D

FelixB

Grappig, van de week viel ook de rechterkoplamp uit van mijn C70.
Had gelukkig H7 in huis en binnen 5 minuten zattie erin, ff instructieboekje lezen...

Wellicht 1 van die 1.500 verbeterde punten van de x70-serie?  :eusa_think:
855R & C70 T5 cabrio automaat

Herminator

V70 is inderdaad echt heel makkelijk te doen. Hoewel je bij de rechter  de lamp iets schuin erin moet steken om die door het gat te krijgen. Maar gaat echt prima. 850 was inderdaad een ander verhaal.

de boekhouder

Gouden tip ? Nee...........

Na een tijdje met de hand hebben lopen kl... heb ik er toch maar een punttangetje bij gepakt. Toen was het toch redelijk snel opgelost !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

)()()sT

Ach ja,
Er zijn auto's waar je per defenitie naar de garage moet en de halve voorkant eraf gesloopt moet worden  :evil:

ewing

Citaat van: )()()sT op 14-02-2008 09:31:47
Nou, op zich is het wel te doen met wat pielen, maar...
Ik heb nu xenon erin en kregen we het veertje he-le-maal niet over het lampje heen  :eusa_wall:

Koplamp eruit schroeven was de enige optie... Hopelijk blijven ze 5 jaar branden  :eusa_shifty:

;D
Verwacht maar niet teveel van die xenon-setjes. Na max. 1 jaar heb ik beide xenon-lampen kort na elkaar kunnen (laten) vervangen. Dit kwam met name doordat de xenon-lampen  er slecht tegen kunnen dat ze bij het starten van de auto twee keer kort achter elkaar aan- en uit gaan. Dus bij de nieuwe set lampen eerst het parkeer-/stadslicht aan en na het starten pas het dimlicht aan :-) Hopelijk houden ze het nu wat langer vol (maar vermoedelijk geen vijf jaar).

)()()sT

In stand 0 branden mijn lampen niet ;)
Ik heb me aangeleerd altijd de schakelaar op NUL te draaien.

En ik heb een setje van de dealer, hopelijk iets beter als yoko-yoko.

8)

thuur

Gewoon goed kijken wat je doet. Desnoods even de andere koplamp als voorbeeld hanteren. Het lampje zit er dan zo in..

Gr ;)

razorx

Citaat van: de boekhouder
Na een tijdje met de hand hebben lopen kl... heb ik er toch maar een punttangetje bij gepakt. Toen was het toch redelijk snel opgelost !

Citaat van: thuur
Gewoon goed kijken wat je doet. Desnoods even de andere koplamp als voorbeeld hanteren. Het lampje zit er dan zo in..
Als je je hier aan houdt, is het inderdaad zo gedaan!

Groeten, Yits.

Ludo

het blijft een gepriegel.
diegene die dat systeem ooit heeft uitgevonden, hadden ze ook mogen....  :evil:
de koplamp demonteren en het lampje dan vervangen gaat nog sneller.  ::)

BenC70ES

Bij een X70 kan je het inderdaad zelfs in het donker op de tast doen... gaat als vanzelf  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

T5turbo

Het blijft inderdaad een  gepriegel. Bij mij was de linker lamp stuk en kreeg het ook eerst niet voor elkaar.  :eusa_sick:
Heb toen een klein spiegeltje gepakt zodat ik beter kon zien wat ik aan het doen was. Toen was het eigenlijk zo gepiept  :eusa_whistle:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

850blues

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 14-02-2008 08:09:56
Iemand een gouden tip?

Als je lid bent van de wegenwacht: auto parkeren bij een bezinestation - bij voorkeur langs de snelweg i.v.m. de bereikbaarheid - , ff bellen, naar binnen gaan koffiedrinken (evt. lampje kopen) en wachten maar....
Als je ook Woonplaatsservice hebt: dan kun je dat bakkie bij jezelf doen (of bij de buurvrouw).
Dat laatste kan het 'gouden'-aspect zijn van deze tip ;)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm