Starten en meteen weer afslaan?

Gestart door Pedro 2.5T, 29-07-2003 00:15:33

Vorige topic - Volgende topic

Pedro 2.5T

Ik heb na lange tijd weer een probleempje met de 850.
Na het starten slaat de motor meteen weer af, wanneer ik de startmotor enige tijd laat draaien dan slaat de motor wel aan met een zwarte pluim uit de uitlaat.
Duidelijk teveel brandstof, dat ruik je ook.

Nu staat de 850 bij de dealer, want die hadden een nieuwe lucht-massa meter besteld.
Die bleek echter niet defect terwijl die code wel steeds wordt uitgelezen.

Vandaag ben ik terug gegaan om eens te kijken of er wat meer ontdekt was, maar het was een raadsel!

Nu hoop ik hier wat minder raadsels tegen te komen of hele goede puzzelaars.

Iemand een idee?

Pedro.
Roffel ze.... ;)

Marcel_T-5

Hoi Pedro,

Is de koelvloeistoftemperatuursensor wel goed? Als de tempsensor niet goed is dan kan de ECU niet bepalen hoeveel brandstof er met starten moet worden ingespoten.

Werken alle injectoren goed? Of blijven er een of meer open staan en spuiten ze te veel benzine in.  Injectorreiniger wil dan helpen.

Is de bedrading naar de luchtmassameter wel in orde?
Marcel

Roffelred

Ook een keer zoiets gehad bij een Volvo 460. Men heeft toen uren gezocht om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat de drukregelaar van de benzine in de injectoren kapot was (dit was een lpgauto). Hierdoor lekte er benzine en verzoop ie. Probleem was minder bij een koude start. Kosten waren volgens mij destijds 175 gulden. Hierna startte ie na twee slagen :)
groets,
Sander

Marc 0101.001

Koelvloeistoftemperatuursensor! Zit in het thermstaathuis geschroefd. Is bij mijn vorige en huidige 850 kapot geweest en dan start ie niet als ie koud is. Als de motor eenmaal warm is dan wel.

Pedro 2.5T

Ook bij warme motor slaat hij gelijk weer af.
Het alarm heb ik ook al nagekeken, werkt ook goed.

Het wordt weer een lastige  ???
Roffel ze.... ;)

Marc 0101.001

Moet een sensor zijn of je hebt ergens een gruwelijk grote scheur in je aanzuig-, turbo of intercoolerslangen. Geeft de ecu geen foutcodes? Brandt het lambda-lampje op het dashboard? Controleer ook eens de carterontluchtingsaansluiting vlak voor de turbo, die rubber manchet schiet ook wel eens los. Eigenlijk zou de dealer dit ook allemaal moeten weten.... toch?

Pedro 2.5T

We hebben geen scheur kunnen ontdekken.
De foutcode is de luchtmassa meter!! en die is niet kapot.
Lambdalampje brandt wel.

Ik heb het idee dat de dealer alleen maar met die uitleesunit overweg kan en verder niet veel bijdraagt in dit geval.
Roffel ze.... ;)

Marc 0101.001

Is de bedrading naar de luchtmassameter dan niet kapot of beschadigd?

Pedro 2.5T

Kom net weer van de dealer.

Alles is nagekeken wat hierboven vermeld staat.
Foutcode luchtmassameter blijft, deze geeft een veel te hoge waarde aan.
Fout wordt nu gezocht in de ECU, een nieuwe is besteld en onderweg.
Even uitwisselen met een andere zou niet gaan omdat de imobiliser dan roet in het eten gooit.

Als ik dan toch een andere ECU moet, wat geeft in deze situatie een andere chipje in de ECU dan nog?(marc)
Roffel ze.... ;)

Marc 0101.001

Citaat van: Pedro 2.5T op 29-07-2003 14:21:02
Kom net weer van de dealer.

Alles is nagekeken wat hierboven vermeld staat.
Foutcode luchtmassameter blijft, deze geeft een veel te hoge waarde aan.
Fout wordt nu gezocht in de ECU, een nieuwe is besteld en onderweg.
Even uitwisselen met een andere zou niet gaan omdat de imobiliser dan roet in het eten gooit.

Als ik dan toch een andere ECU moet, wat geeft in deze situatie een andere chipje in de ECU dan nog?(marc)

Als ik jou was kocht ik dan meteen een ruil-ecu met aangepaste chip. Dat is goedkoper dan een nieuwe originele en je hebt meteen 230pk onder de rechtervoet. De oude/defecte kan ik gewoon inleveren.

Pedro 2.5T

Hoe gaat dat in z'n werk?
Er is al een nieuwe besteld!

Wat is goedkoper, en kan dat via jou?
Vraag is niet als reclame bedoeld, maar puur voor mezelf om te weten wat ik moet doen.
Roffel ze.... ;)

Marc 0101.001

Ik stuur je wel een prive-mail.

s70

hoe is het dan verder afgelopen ??
groetjes Daniel

Pedro 2.5T

Uiteindelijk is een door de Volvo dealer geleverde ECU geplaatst. Een hele nieuwe en die zijn best duur :(

Nu zijn de problemen de wereld uit, maar dat mag dan ook wel ;)

Pedro.
Roffel ze.... ;)

s70

zelfde probleem bij mij ,luchtmassameter laten steken en tot nog toe OK
toch 450 Euro
Groetjes Daniel