Motor slaat af (en weer aan)

Gestart door Hans Giesberts, 15-02-2008 19:53:58

Vorige topic - Volgende topic

Hans Giesberts

Hallo,

sinds enige tijd vertoont m'n auto kuren. Soms slaat de motor tijdens het rijden kortstondig af om daarna weer aan te slaan.
Soms wil de auto na even stilgestaan te hebben (winkel, kinderdagverblijf) niet meer starten. Pas na een aantal pogingen lukt het om 'm weer aan de praat te krijgen.
Brandstofpomprelais is al 3 maal verwisseld en ook geeft de boordcomputer geen foutmeldingen.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is? (de vrouw dreigt al met echtscheiding)

Hans

martinint

Kijk eens of je vonk hebt op het moment dat hij niet aanslaat. En brander er lampjes als hij afslaat?

Gr Martin

Hans Giesberts

Alleen het lampje van de lambda sonde gaat aan als de motor tijdens het rijden afslaat.
Als de motor daarna niet wil aanslaan brandt tijdens het starten alles op het dashboard.
Maar geen foutcodes.

Menno B

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje, de auto slaat soms spontaan af en wil dan weer moeilijk starten. Starten doet hij weer na een klein minuutje wachten. Soms rijd ik dagen rond en soms slaat hij elke dag een keer af. Relais 103 al doorverbonden maar geen resultaat. Hij geeft een foutcode 3-2-4, volgens mij is dat de nokkenassensor, dus ook vervangen en je raad het al geen resultaat.
Wie o wie weet wat ik nog meer kan doen.
Ik heb hier ook iets gelezen oven de krukassensor, staat ie ook in verbinding met de nokkenassensor? en waar kan ik die vinden? :eusa_think:

Menno

Menno B

Hallo Hans

Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb de brandstofrelais ook al vervangen en een keer doorverbonden maar geen resultaat.
Bij mij geeft hij de foutcode 3-2-4 aan (nokkenassensor)
Deze heb ik ook vervangen maar geen resultaat.
Ik zit ook met mijn handen in het haar, ik weet het niet meer.
Je kan je auto zo niet vertrouwen, hij kan zomaar stil vallen.

gr Menno

BartusKN

thuur

Citaat van: Menno B op 18-02-2008 21:31:08
Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb de brandstofrelais ook al vervangen en een keer doorverbonden maar geen resultaat.
Bij mij geeft hij de foutcode 3-2-4 aan (nokkenassensor)
Deze heb ik ook vervangen maar geen resultaat.
Ik zit ook met mijn handen in het haar, ik weet het niet meer.
Je kan je auto zo niet vertrouwen, hij kan zomaar stil vallen.

Was de stekker niet gecorrodeerd en de kabel onbeschadigd?

Zit er olie op de plek van de nokkenassensor?

Gr :-\

Menno B

Stekker ziet er goed uit nog in de vaseline.
De plek van de nokkenassensor was iets vettig, grondig gereinigd met remreiniger, zag weer uit als een plaatje.
Maar toch nog foutcode nokkenassensor, mooi balen.
We zoeken nog even verder.

thuur

Citaat van: Menno B op 19-02-2008 16:13:23
Stekker ziet er goed uit nog in de vaseline.
De plek van de nokkenassensor was iets vettig, grondig gereinigd met remreiniger, zag weer uit als een plaatje.
Maar toch nog foutcode nokkenassensor, mooi balen.
We zoeken nog even verder.

Je zult de eerste niet zijn die storingen krijgt van olie op de nokkenassensor. Vervang de keerring dus even, dan hebben we dat ook weer gehad ;)

Maar het lijkt me sterk dat een nieuwe sensor meteen fouten geeft. Heb je ook de kabels gemeten van de stekker naar de ECU - aansluiting?

Gr :-\

Menno B

Vanochtend weer stil gestaan.
Na een kwartier deed hij het weer.
Ik heb met draaiende motor aan de kabel en stekker gezeten van de nokkenassensor, en wat denk je, de motor viel uit.
Heb de stekker nog eens goed bekeken. Leek mooi schoon, maar heb het rubber aan de achterkant van de stekker eraf gehaald en je raad het al een en al olie.
Dus goed schoongemaakt en de motor doet het weer.
Maar weer afwachten of dit het is, ik hoop het want ik wil weer zorgeloos rijden met de auto.

gr Menno

thuur

Citaat van: Menno B op 20-02-2008 20:08:13
Ik heb met draaiende motor aan de kabel en stekker gezeten van de nokkenassensor, en wat denk je, de motor viel uit.

Dat kan geen toeval zijn idd. Zorg dat de verbinding schoon is en blijft, en deugdelijk is. Veel vibraties en grote temp.schommelingen moet het kunnen doorstaan. Desnoods een goede PVC-tape rondom beide stekkers.

O, en reset de storingscode even, dat scheelt de volgende keer wat tijd.

Gr ;)

Hans Giesberts

Ik heb zojuist foutcode 1-3-1 uitgelezen.
Enig idee wat dat kan zijn?

Hans

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hans Giesberts

Foutcode 1-3-1 op A2.
Ik heb vanmiddag de boardcomputer gereset.
De nokkenaspositiesensor en krukassensor zijn los geweest, gereinigd en de electrische contacten gereinigd met Van den Hul "the solution".
Na een grondige wasbeurt en uitgebreide proefrit (net de 200 Km/u niet gehaald) geen klachten meer.
Keep your fingers crossed!

Hans