C70RS Opvolger gekocht een Amerikaanse gelebanaan (blogCar)

Gestart door MarkoC70T5, 15-02-2008 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MarkoC70T5

Citaat van: Martijn_B op 11-05-2015 15:07:35
Buitenlangs kan prima, volgens mij ligt hij in de V70R origineel zo? BMW doet het ook buitenlangs. Natuurlijk wel goede bevestiging en juiste harnas om de kabel.
Ik ga eerst wel proberen het binnen langs te doen.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Johann

Ik heb in de SDM de dikke plus kabel nog door een rubberen slang getrokken... Loopt trouwens langs de middenbrug aan de bijrijderskant.

MarkoC70T5

Citaat van: Johann op 11-05-2015 15:50:12
Ik heb in de SDM de dikke plus kabel nog door een rubberen slang getrokken... Loopt trouwens langs de middenbrug aan de bijrijderskant.
onder de auto? of binnen in?
En die tule aan de rechterkant komt die in on onder het dashboard uit?
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Johann

Citaat van: MarkoC70T5 op 11-05-2015 17:48:37
Citaat van: Johann op 11-05-2015 15:50:12
Ik heb in de SDM de dikke plus kabel nog door een rubberen slang getrokken... Loopt trouwens langs de middenbrug aan de bijrijderskant.
onder de auto? of binnen in?
En die tule aan de rechterkant komt die in on onder het dashboard uit?


Binnendoor.

Als er een t(h)ule(?) zit aan de bijrijderskant dan komt deze net ergens naast de kachel uit. Anders zit er een rubberen dop met een uitstulpen welke je open zou moeten maken. Binnenin zit een ronde sparing in de isolatie die nog net met twee stukjes vast zit. Deze kun je er door drukken en dan kom je bij de doorvoer.

KW-speed

Citaat van: Martijn_B op 11-05-2015 15:07:35
Buitenlangs kan prima, volgens mij ligt hij in de V70R origineel zo? BMW doet het ook buitenlangs. Natuurlijk wel goede bevestiging en juiste harnas om de kabel.

Welke V70R bedoel je dan? Bij een V70N? Want bij die auto's loopt de + gewoon binne door. Zelf zou ik daar ook voor kiezen.
1. C70 2.5T "98

mitchelli

Bij alle Volvo's lopen ze standaard binnendoor (uitgezonderd de 400V bekabeling bij een v60 hybride dan, maar dat terzijde  ;) ).
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

MarkoC70T5

#681
Bedankt voor alle info over de bekabeling.  Ik heb denk ik een weg gevonden naar achteren  :eusa_dance:

Zaterdag de laatste onderdelen binnen gekregen voor de aangepaste carterventilatie zoals Koen en Rense hem ook hebben gedaan.
Alleen wou ik het tankje hoog plaatsen, denk dat ik er op deze plek wel mee gaat weg komen. Nu zit het even met Tie-wraps vast. Er komt een rvs beugel waarmee de tank vast komt te zitten.




Morgen de gereviseerde kop ophalen en dan kan ik samen met Koen hem zaterdag weer gaan opbouwen.  :eusa_dance:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

Gisterenavond de kop weer opgehaald bij Schutten.  Hij ziet er weer als nieuw uit  :eusa_dance:



Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

cornelis-b

Heeft Sebas de kop gelikt Marko, ziet er super uit ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

T5-Klaas

855 T-5R (019), B5234T5, M59, 18T, 3" downpipe, Ferrita catback, M4.4, (tuned by Schutten) ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

mitchelli

Ziet er netjes uit. Zijn de klepsteelgeleiders ook vervangen?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

MarkoC70T5

Citaat van: mitchelli op 22-05-2015 07:57:25
Ziet er netjes uit. Zijn de klepsteelgeleiders ook vervangen?

Nee die zijn niet vervangen was niet nodig.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

mitchelli

Oke scheelt weer...Meestal zijn ze flink uitgesleten namelijk. En dan zal de seals alleen vervangen een tijdelijke oplossing zijn.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

JuT5R

Mooi werk! Ben benieuwd naar het eindresultaat! 8)

Unexist

Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)