C70RS Opvolger gekocht een Amerikaanse gelebanaan (blogCar)

Gestart door MarkoC70T5, 15-02-2008 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Goed bezig Marko,ben erg benieuw,kom wel snel een bakkie doen met mijn "nieuwe"   ;D

MarcoV ;)

MarkoC70T5

Citaat van: MarcoV op 28-06-2011 08:53:18
Goed bezig Marko,ben erg benieuw,kom wel snel een bakkie doen met mijn "nieuwe"   ;D

MarcoV ;)
Dat is goed
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

Vandaag weer wat nieuwe speeltjes binnen gekregen.

Wou al langer echt een mooie oplossing hebben voor de silicone slangen. En heb ze eindelijk gevonden.
Nu kunnen de buizen op elkaar geklemt worden zonder silicone slangen en dan weer een berg klemmen.

Deze  delen gaan op de aluminium buizen gelast worden.
En door de grijse ring wordt het al luchtdicht gemaakt. De blauwe klem zorgt er dan alleen maar voor dat ze niet van elkaar kunnen komen.

Van het weekend weer verder met de garage de muur is er tussen uit en het dak is blijven staan  :angel:
Going broke in style. 

michel88

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

MarkoC70T5

Citaat van: Laserblue op 07-07-2011 23:37:45
mooie klemmen  8)
Thanks, Nu nog even een lasser vinden die ze mooi aan mijn buizen kan lassen.
Going broke in style. 

jrkalf

Marko, even de advocaat van de duivel spelend:

Je buizen met flexibele delen er tussen vervangen door buizen met vaste klemmen er tussen.
Zitten deze flexibele delen er niet bewust tussen omdat het geheel beweegt onder de motorkap. Gaat dit geen frictie opwerken in je systeem?

Ik neem even aan dat je dit voor een RIP kit wil gaan gebruiken
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

MarkoC70T5

Citaat van: jrkalf op 08-07-2011 09:59:28
Marko, even de advocaat van de duivel spelend:

Je buizen met flexibele delen er tussen vervangen door buizen met vaste klemmen er tussen.
Zitten deze flexibele delen er niet bewust tussen omdat het geheel beweegt onder de motorkap. Gaat dit geen frictie opwerken in je systeem?

Ik neem even aan dat je dit voor een RIP kit wil gaan gebruiken
Er komt een volledig nieuwe buizen systeem onder de kap.  Zal geen volvo buis meer gebruikt worden.  En ik houd wel 2 flex stukken.
1 de silicone slang van de turbo naar de eerste buis blijft. en de er komt een schanier stukje in de  buis je naar de FMIC gaat.  voor de rest worden het deze aansluitingen. Deze hebben zelf ook 5mm speling in het systeem zitten.  Daar is al overna gedacht  ;D  ik gebruik deze klemmen om dat het sneller los is dan met een silicone slang. En ze komen steeds op de zelfde plek terug je hoeft de buizen niet steeds te richten zodat ze niets raken.

Zie hier een voorbeeld. Hoe de klemmen gebruikt worden.
Hier wordt helemaal geen silicone meer gebruikt.
Going broke in style. 

jrkalf

Heilige nootjes wat een buizenstelsel in die achterwiel aangedreven auto...
Wat is dat voor een wagentje?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

MarkoC70T5

Citaat van: jrkalf op 08-07-2011 10:09:03
Heilige nootjes wat een buizenstelsel in die achterwiel aangedreven auto...
Wat is dat voor een wagentje?
Lotus elise  met een Honda blok wat is omgebouwd met een turbo.
Door Af en toe buiten de deur kijken daar kan je zoveel van leren.  Andere tuners zijn ze al zoveel verder
En ga  daarom eens  kijken of hun ideen ook gaan werken op mijn volvo.  In ieder geval de IC buizen klem en de screampipe op de washgate gaat er bij mij ook  op komen.
Going broke in style. 

peteRRR

Serieus dat klemmen en buizen gebeuren,dat het zal op leveren wat je in gedachten hebt.

En die garage vloer die er aan zit te komen is om te kwijlebakken. :eusa_drool:

Succes er mee Marko.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MarkoC70T5

Citaat van: peteRRR op 08-07-2011 10:28:39
Serieus dat klemmen en buizen gebeuren,dat het zal op leveren wat je in gedachten hebt.

En die garage vloer die er aan zit te komen is om te kwijlebakken. :eusa_drool:

Succes er mee Marko.

Groet.
Ja die vloer wordt geweldig  Nu mijn broer nog overtuigen die wil toch gewoon epoxy. Hij vindt het te duur.
Maar ja racedeck gaat je leven lang mee. Enige nadeel is dat je er assen steunen op kan zetten dan gaan de tegels kapot.
Daar vinden we vast wel wat op  :eusa_whistle:
Going broke in style. 

LQDI

Een Volvo met screampipe. Dat moet ik meemaken  ;D Wat een hels kabaal komt er uit zo'n ding.

MarkoC70T5

Citaat van: LQDI op 08-07-2011 12:14:51
Een Volvo met screampipe. Dat moet ik meemaken  ;D Wat een hels kabaal komt er uit zo'n ding.
YUP  :eusa_dance:
Going broke in style. 

Turbo-Geek

Ik zou niet alles met die klemmen doen. Siliconen hier en daar hebben ook een ietwat verende/rekkende werking en een motor beweegt altijd.
Zeker van en naar een IC toe zal je tov de motor beweging hebben en siliconen vangen dat mooi op, in extreme gevallen is een dumphose perfect.
Alles 'star' maken door te lassen en hermetisch aan elkaar te zetten kan weleens voor stress zorgen.
Ik zou bepaalde punten (bijv. 2 punten, IC buizen IN en UIT) met siliconen doen en de rest, met name de koppelingen die je goed ziet, aanpassen met dit mooie spul.

Bovenstaande foto laat ook zien dat alles 1 geheel is, en dus geen losse FMIC die onafhankelijk van de motor los zit. Je ziet hier 1 pakket dat gewoon mee beweegt als de motor 'bokt'. Lucht gaat zo te zien door een Waterkoeler om zo toch enige koeling van de zuurstof te verkrijgen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------