Auto trekt niet meer

Gestart door DerWeis, 16-02-2008 17:06:42

Vorige topic - Volgende topic

DerWeis

Hallo medeforumgenoten,

Ik heb het volgende probleeem, ik rij al dik twee jaar zonder problemen in mijn 850 t5-r automaat. tot zonet, ik reed naar de pomp en ineens is het "vermogen"weg. Hij loopt erg raar soms onregelmatig maar stationair wel goed,
Als ik het gaspedaal intrap tot vlak voor de kikdown blijft ie rond de 3000 toeren hangen en gaat niet sneller, pas als de kikdown geactiveerd wordt schakelt hij terug en vliegt omhoog in toeren! Maar ik heb er een erg raar gevoel bij, het net of ie tot de kickdown niet op het gaspedaal reageert alsof de motor afsmoord, Maar krijg geen motormanagment storing oid, ook zijn oliepeil automaatoliepijl en koelvloeistof op pijl. Wie heeft een suggestie wat dit zijn kan?
want  ik durf er eigenlijk niet meer mee te rijden!
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

reneetje

Turbo slang los geschoten/gescheurd.

Goed kijken en de slangen volgen van de intercooler naar de turbo, terwijl een ander een beetje met het gas laten spelen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

DerWeis

Daar heb ik al na gekeken, maar alles is nog heel en het gekke is dat na de kickdown de turbodruk wel aanwezig is! Maar als ik normaal het gas intrap gebeurt er nagenoeg niks! net alsof hij wel wil maar niet kan trekken (weet het niet anders uit te drukken!)

Eugene

Hij trekt dus wel vanaf 4000rpm, waar de LMM en lambdasonde de boel niet meer regelen maar de ECU alleen?

If it's not blown, it sucks...

reneetje

Vacuum slangen ook serieus nagekeken?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

DerWeis

Ben net alles nog nagelopen, blijkt dat ik te weinig turbo druk heb 0,6 bar max en dit ongeveer bij 5000tpm als ik onderin gas geef krijg ik geen turbodruk dit in tegenstelling tot vanmiddag, ik heb het gevoel dat de turbo stuk is. omdat ik geen lek kan vinden in de slangen. Kan het zijn dat de turbo geen druk meer op bouwt zonder dat ie olie gaat verbruiken? En is het verstandig om er mee naar de garage te rijden of is er dan kans dat er kleine (turbo)  deeltjes in de motor komen?

pwassink

Citaat van: DerWeis op 16-02-2008 19:34:02
Ben net alles nog nagelopen, blijkt dat ik te weinig turbo druk heb 0,6 bar max en dit ongeveer bij 5000tpm als ik onderin gas geef krijg ik geen turbodruk dit in tegenstelling tot vanmiddag, ik heb het gevoel dat de turbo stuk is. omdat ik geen lek kan vinden in de slangen. Kan het zijn dat de turbo geen druk meer op bouwt zonder dat ie olie gaat verbruiken? En is het verstandig om er mee naar de garage te rijden of is er dan kans dat er kleine (turbo)  deeltjes in de motor komen?

Een renxxxlt laguna moet op de vrachtwagen vanuit t buitenland naar NL om de hele motor na te kijken ivm
mogelijke deeltjes en de garantie heb ik eens van nabij mogen meemaken ..

K zou er erg voorzichtig mee zijn.. 

Btw : Als t een diesel is kan hij ook nog op hol slaan door op motorolie
te gaan lopen .. dat een keer zelf meegemaakt .. das eng .. heeel eng .. .

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

DerWeis

Ik zou er dus geen meter meer mee moeten rijden? Of is het kwaad al geschied?

pwassink

Citaat van: DerWeis op 16-02-2008 21:57:53
Ik zou er dus geen meter meer mee moeten rijden? Of is het kwaad al geschied?

Wat gebeurd is is gebeurd ..

Maar ik zou er denk ik niet meer mee rijden als de turbo letterlijk naar zijn vaantjes is .. 
Dat is toch materiaal wat ik liever niet dwars door een motor zie gaan ..

Alleen de vraag of het dat wel is staat nog miz ..  :eusa_think:

Zou het niet iets met de wastegate kunnen zijn , dat die open blijft staan oid ?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂