De nieuwe R van Taranis

Gestart door Taranis, 17-02-2008 01:04:26

Vorige topic - Volgende topic

ief

Citaat van: Taranis op 17-02-2008 20:48:47
Tuurlijk doe ik er voorzichtig mee... heb ik de vorige eigenaar overigens ook plechtig moeten beloven ::)
De Dealer? ::)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Joachim1

Citaat van: Taranis op 19-02-2008 21:22:04
Tnx  :eusa_dance:

@ MarcoV: och een estate heeft ook wel wat hoor... had ik net zo goed kunnen kopen maar het is een sedan geworden. Het is mij om het even :)

Citaat van: Joachim1 op 19-02-2008 21:16:37
Mooie bak Ronald! :o daar kom je goed mee voor de dag in Zweden  8)

Yep! Deze keer standaard al mét cruise-control ;D
Ziet er van binen super uit en ook alle opties!en een chipje al las ik   :eusa_drool:
veel plezier en fijne kilometers eRmee.

haRtV70R

Citaat van: Misha op 19-02-2008 19:46:29
Citaat van: Taranis op 19-02-2008 19:45:20
Broekie dan ;D

Thermostaat en temperatuursensor d'r in geknutseld vandaag, klusje van niets... zouden bepaalde LBP-rijdende forumleden een voorbeeld aan kunnen nemen, ipv maaaaanden met een kapotte thermostaat te blijven rijden  :eusa_boohoo: :eusa_whistle:
Die hebben geld zat, want die geven geen geld uit aan koplampen...
:evil:

Neej, die kopen gewoon in 1x de goeie/mooie!  :evil:
[move][/move]

Misha

Citaat van: haRtV70R op 19-02-2008 22:27:12
Citaat van: Misha op 19-02-2008 19:46:29
Citaat van: Taranis op 19-02-2008 19:45:20
Broekie dan ;D

Thermostaat en temperatuursensor d'r in geknutseld vandaag, klusje van niets... zouden bepaalde LBP-rijdende forumleden een voorbeeld aan kunnen nemen, ipv maaaaanden met een kapotte thermostaat te blijven rijden  :eusa_boohoo: :eusa_whistle:
Die hebben geld zat, want die geven geen geld uit aan koplampen...
:evil:

Neej, die kopen gewoon in 1x de goeie/mooie!  :evil:

Handig he, zo'n plaat voor je kop ? :evil: :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Taranis op 18-02-2008 07:32:32
Leuk die foto's!  :D Tnx!

Opvallend overigens dat de trekhaak eronder zit op de foto's. De vorige eigenaar heeft de trekhaak d'r af gehaald omdat ie dat zo'n rotzicht vond. Gelukkig wel los meegeleverd dus als ik 'm nodig heb kan ik 'm d'r weer zo op zetten (alhoewel elianmars misschien z'n bedenkingen heeft bij dat 'zo' ;D )

Tja..... Nadat een afneembare trekhaak al een half jaar op montage lag te wachten toch maar de moed bij elkaar geraapt en "even" de trekhaak er onder gefietst   :-X

En dan drie weken later de wagen verkopen  :eusa_wall: :eusa_wall:

Eugene

Citaat van: elianmars op 19-02-2008 23:06:21
Tja..... Nadat een afneembare trekhaak al een half jaar op montage lag te wachten toch maar de moed bij elkaar geraapt en "even" de trekhaak er onder gefietst   :-X

En nu hangt ie bijna een half jaar op demontage te wachten :o

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 19-02-2008 23:39:05
Citaat van: elianmars op 19-02-2008 23:06:21
Tja..... Nadat een afneembare trekhaak al een half jaar op montage lag te wachten toch maar de moed bij elkaar geraapt en "even" de trekhaak er onder gefietst   :-X

En nu hangt ie bijna een half jaar op demontage te wachten :o

;D ;D

En Rolf maar wachten.......  :eusa_shifty: ;D ;)

Taranis

@ D-J: tnx! :eusa_dance:

Lijkt trouwens wel of de motor lekkerder loopt met een verse thermostaat :eusa_think: Anders hield ie koud een beetje in en dat is nu weg ???

Citaat van: ief op 19-02-2008 21:39:44
Citaat van: Taranis op 17-02-2008 20:48:47
Tuurlijk doe ik er voorzichtig mee... heb ik de vorige eigenaar overigens ook plechtig moeten beloven ::)
De Dealer? ::)

Deze gaat elders in onderhoud ;) Geen dealer, wel een liefhebber. En meer zelf doen...

Citaat van: Joachim1 op 19-02-2008 22:01:03
en een chipje al las ik   :eusa_drool:

Yep... nu nog een 3" DP en een alu IC en dan geloof ik het voorlopig wel.
O ja, eerst andere remmen... deze horen thuis onder een kinderwagen  :-X
En misschien de hele auto eens een polijstbeurt laten geven oid... vooral het dak en kofferdeksel hebben wat te lijden gehad van wasstraatbezoek  :(
En volgend jaar een setje nieuwe Volans voor de zomer, zodat ik deze die toch al last hebben van wat stoeprandschade en oxidatie voor de winterbanden kan gebruiken (geen zin om van die lelijke stalen ondingen te monteren in de wintermaanden). Tussentijds nog even de loterij winnen zou ook wel fijn zijn ::) ;D

why-not

Strakke bak, veel plezier ermee.

Ga je er nog gas in bouwen???

Taranis

Citaat van: why-not op 20-02-2008 11:38:40

Tnx! Over die gasinstallatie sta ik nog beetje in dubio. Inclusief 6e injector kost zo'n ding 3 mille, maar het bespaart 2 mille per jaar. In anderhalf jaar heb ik 'm terug dus... wil alleen het 6e injector verhaal wel even goed uitzoeken, voor ik straks met de gebakken peren zit. En even kijken voor de tankinhoud, wil niet elke 300 km bij de pomp staan ::)

Marc O.

Citaat van: Taranis op 20-02-2008 12:21:08
Citaat van: why-not op 20-02-2008 11:38:40

Tnx! Over die gasinstallatie sta ik nog beetje in dubio. Inclusief 6e injector kost zo'n ding 3 mille, maar het bespaart 2 mille per jaar. In anderhalf jaar heb ik 'm terug dus... wil alleen het 6e injector verhaal wel even goed uitzoeken, voor ik straks met de gebakken peren zit. En even kijken voor de tankinhoud, wil niet elke 300 km bij de pomp staan ::)

Hoezo 300km? Als je een beetje lekker gas geeft (en jou kennende doe je dat ;D) dan sta je gewoon elke 200km aan de pomp :evil:

;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Marc O. op 20-02-2008 12:23:43
Hoezo 300km? Als je een beetje lekker gas geeft (en jou kennende doe je dat ;D) dan sta je gewoon elke 200km aan de pomp :evil:

;D

Das mooi, heb ik m'n installatie nog eerder terugverdiend ;D

:eusa_wall: :-\

Marc O.

Citaat van: Taranis op 20-02-2008 12:26:19
Citaat van: Marc O. op 20-02-2008 12:23:43

;D

Das mooi, heb ik m'n installatie nog eerder terugverdiend ;D

:eusa_wall: :-\

Da's inderdaad de positieve benadering ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

why-not

Maar op de gasfx site kan je bij de S70 kiezen voor een 70 ltr tank achter de achterbank, moet bij een 850 dan toch ook kunnen. dan heb je wel een grotere actieradius.

(misschien wel 400 km  :D)

)()()sT

Ik snap niet dat mensen zo'n drama maken dat je om de 300 km. moet tanken in plaats van 400 km. of weet-ik-veel wat.

Kost 5 minuten en het spaart je een hoop centen bij de pomp  :evil:

Vialle LPi met 6 injectoren is 2600 meen ik