Airbox (Brainstorm or mind control..)

Gestart door micdee, 28-07-2003 23:51:36

Vorige topic - Volgende topic

Marc 0101.001

Ik heb het filter net binnen en alvast even 'voorgepast'  ;D Ziet er allemaal uit dat dit makkelijk gaat passen en de luchtmassasensor schroef je zo aan de voorgevormde flens van de filterbox. Ik moet alleen eerst nog de slang aan de gasklep vernieuwen voordat ik de BMC monteer want die komt daar boven te zitten. Anders moet ik straks alles weer demonteren om de slang te vernieuwen.... dan heb ik 2x werk.  :P

Johann

Is dat deze?

Ziet er goed uit!

Ik heb deze aangeschaft,

Bij RICA op de rollenbank gaf ie duidelijkmeer koppel over het gehele toeren gebied. (Maar daze zou een K&N ook doen..)

Het staat in ieder geval wel mooi.   ;D

martijn.

Johann,ik kan het even niet plaatsen,zit die filter nu op je 850 en je bent er mee naar Rica geweest.
Hoeveel koppel heeft ie nu ?

Johann

Citaat van: martijn. op 31-07-2003 19:01:26
Johann,ik kan het even niet plaatsen,zit die filter nu op je 850 en je bent er mee naar Rica geweest.
Hoeveel koppel heeft ie nu ?

500 Nm  ;D

Geintje, ze hebben 'm op een nieuwe R gehad en daar gaf ie volgens Roel nogal wat winst over het volledige gebied.
Ik wil 'm op de 850 zetten maar dan moet er nog een verloop bij voor de MAF.

Entuscan

Johann is die van ALU??
als dat zo is gaat die "in theorie" minder goed gaan als de bmc omdat die van carbon is.

ALU is een van de beste en snelste (metaalachtige) warmtegeleider. Enkel koper is beter maar dat is niet zo snel qua afgave (zilver is maar 0.00xx cw beter als koper)
Dus die gaat heel snel de warmte van de motorcompartiment absorberen en terug afgeven aan de koele lucht :(

Pas op in theorie hé... gelukkig (of soms spijtig genoeg) is theorie niet altijd even klaar in de praktijk.  
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

micdee

Nou dan maak je er 1.. van RVS of zo.. gewoon zorgen dat er niet teveel ruimte tussen de pijp en je conische/ronde filter zit en als je dan aan de achter zijde een soort trechter bouwt... en aan de voorkant van de pot een slang zet die recht in de rijwind zit....
dan heb je ook iets wat er goed uit ziet en uhm... wellicht ook nog vermogens winst  ;D

Wie zei er ook weer over extreem gaan voor de kleine beetjes   ;)

Roy_C70

Johann merk je iets bij het rijden??

Johann

Citaat van: Roy_S70R op 31-07-2003 19:36:31

Niet bij 't rijden, wel dat een motorkap tegen je harses verschrikkelijk veel pijn doet.. >:(

Hij moet er nog op Roy. ;)

Citaat van: Entuscan op 31-07-2003 19:06:09
Johann is die van ALU??
als dat zo is gaat die "in theorie" minder goed gaan als de bmc omdat die van carbon is.

ALU is een van de beste en snelste (metaalachtige) warmtegeleider. Enkel koper is beter maar dat is niet zo snel qua afgave (zilver is maar 0.00xx cw beter als koper)
Dus die gaat heel snel de warmte van de motorcompartiment absorberen en terug afgeven aan de koele lucht :(

Pas op in theorie hé... gelukkig (of soms spijtig genoeg) is theorie niet altijd even klaar in de praktijk.  

In de praktijk zal het ALU verschrikkelijk hard afkoelen door de stromende lucht die er langs gaat.. (Klink wel goed he, ghghgh)

Volgens mij valt 't met die temperaturen allemaal nog wel mee.

Volgens Marc had de BMC trouwens ook ALU van binnen met een carbon afwerk laag, staat wel veel ruiger dat carbon!

micdee

Citaat van: Johann op 31-07-2003 20:23:58
Citaat van: Roy_S70R op 31-07-2003 19:36:31

Niet bij 't rijden, wel dat een motorkap tegen je harses verschrikkelijk veel pijn doet.. >:(

Huh.. een volvo kappie?? Je moet ook niet te snel willen en daarom motorkap maar half omhoog duwen, johann

Voortaan maar met veiligheids helm op onder de kap gaan kijken??   ;D ;D

Marc 0101.001

Citaat van: Johann op 31-07-2003 18:42:53
Is dat deze?

Ziet er goed uit!

Ik heb deze aangeschaft,

Bij RICA op de rollenbank gaf ie duidelijkmeer koppel over het gehele toeren gebied. (Maar daze zou een K&N ook doen..)

Het staat in ieder geval wel mooi.   ;D

Is inderdaad die!

Zo'n blinkend geval ziet er ook mooi uit, maar waarom niet recht vooruit gemonteerd i.p.v. dwars? Dan had je de luchtstroom mooi recht op het filter en in de aanzuigbuis naar de turbo gehad....

Bij mij komt het er uiteindelijk ongeveer zo uit te zien:

Johann

Citaat van: Yellow Banana II op 01-08-2003 09:45:50maar waarom niet recht vooruit gemonteerd i.p.v. dwars?

Omdat dit een plaatje van een andere auto is.. ;D

Hij ligt op dit moment in de motor ruimte maar daar het je het dan ook mee gehad.  ;)

Marc 0101.001

Citaat van: micdee op 31-07-2003 19:31:02
Nou dan maak je er 1.. van RVS of zo.. gewoon zorgen dat er niet teveel ruimte tussen de pijp en je conische/ronde filter zit en als je dan aan de achter zijde een soort trechter bouwt... en aan de voorkant van de pot een slang zet die recht in de rijwind zit....
dan heb je ook iets wat er goed uit ziet en uhm... wellicht ook nog vermogens winst  ;D

Wie zei er ook weer over extreem gaan voor de kleine beetjes   ;)

Jij houdt nogal van knutselen?  ;D

Johann

Citaat van: Yellow Banana II op 01-08-2003 09:45:50

Ik wens je succes!  ;)

Dit is namelijk een nieuw model P2X. (V70 of S60)
Bij deze auto kun je rechtdoor omdat er geen distributie meer aan de kop zit, bij de 850 moet je daar omheen.
Ook zit je gasklep in de weg, P2X heeft 'm aan de onderkant van de inlaat.
Ik denk dat je verrekte weinig ruimte over hebt.

Ik heb geen accu meer voorin en ik denk dat ik 'm richting de ruimte onder de accubak ga richten.
Bij hett luchtfilter zit nog een plastic "kelk" die ik dan net boven de inlaat in de bumper kan zetten.
Is wel geen ram opzet maar ik denk dat er dan minder kans is dat er water in komt.

Entuscan

Op mijn v70 classic R zou rechtdoor montage toch moeten lukken.

Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Johann

Klopt, heeft bijna dezelfde opzet als de nieuwe Volvo's.