uitlaatspruitstuk

Gestart door 3581, 18-02-2008 22:49:02

Vorige topic - Volgende topic

3581

spruitstuk is geschreurd, gebarsten, gekrackt, noem maar op, ik wil weten of dit te repareren is. Wellicht lassen

®©

thuur

Stuur Wibo een PB (forumnaam is wepster)..

Gr ;)

motlor

Heb laatst ook een gescheurt spruitstuk gehad , heb het laten lassen maar is toen krom getrokken,
als je het laat lassen beetje bij beetje en laat het spruitstuk goed vast zetten op een vlakke plaat,
dit is een tipje anders krijg je het zelfde als ik 2x in en uitbouwen en dan toch nog een nieuwe kopen bij de volvo!!!!!
Gr. Motlor

CharlieFox

Ik had 't vandaag ook bij de APK. Zat ergens op de plek waar de 5 uitlaatbuizen samenkomen. Simpelweg ter plekke bij het APK-station, opgelost door er van die uitlatenkit op te smeren. Het is dicht, auto maakt een ander geluid, is door de APK en voor het smeren wilde de goede man slechts € 5,00 hebben ...
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

mevita

Citaat van: CharlieFox op 17-12-2008 20:51:51
Ik had 't vandaag ook bij de APK. Zat ergens op de plek waar de 5 uitlaatbuizen samenkomen. Simpelweg ter plekke bij het APK-station, opgelost door er van die uitlatenkit op te smeren. Het is dicht, auto maakt een ander geluid, is door de APK en voor het smeren wilde de goede man slechts € 5,00 hebben ...

Ik heb zelfde probleem,
bij verschillende garages geweest maar niemand die er uitlatenkit op wilde smeren ze zeiden dat het er zo weer vanaf geblazen werd

francois

kan je het niet gewoon lassen op de auto (vraag)   ???  ???  ???

darius

Nee niet doen.............ga maar vragen in Beverwijk waarom niet.

Groet Darius
No show, only go.

francois

darius

Brandwonden centrum.. gewoon niet aan een auto lassen met kans op brand....
No show, only go.

francois

bij ons (groot auto mobiel bedrijf lasen we regelmatig aan de auto s  volgens de arbo oke
volgens voor schrift wel

ja en nu  :eusa_doh:

choqie1

Je kunt het dus echt wel lassen aan een gemonteerd spruitstuk. Accu loskoppelen, en langzaam lassen. Rijd al bijna weer een jaar rond met een spruitstuk wat op deze manier gelast is. (en ja... nog steeds gas dicht.)

wepster

een spruitstuk is zeker goed te lassen en zal niet snel krom trekken mits je het zo dusdanig heet stoort dat het gewoon geel van de warmte is .
ik heb voor meerdere forum leden spruitstukken gelast en tot op de dag van vandaag nog geen enkele klacht gehad , ik demonteer het spruitstuk en dan word het gelast en daarna weer gemonteerd.
morgen heb ik per toeval weer zo'n klus en zal er eens wat foto's van maken zodat duidelijk te zien is dat het wel degelijk gelast kan worden zonder afwijking van vorm of model na lassen

greet wibo