slot dashboardkastje vervangen

Gestart door bassie81, 20-02-2008 09:32:36

Vorige topic - Volgende topic

bassie81

Over het falende dashboardkastje is al genoeg geschreven, de mijn is op dit moment stuk, ik heb al een 'nieuwe' van de sloop gehaald en.....

Nu wil ik graag het slot zelf overzetten van het oude kastje naar het nieuwe. Het zou o zo prettig zijn als ik mijn kastje nog op slot kan doen.

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten of waar ik een topic kan vinden waar het al staat beschreven (kan het niet vinden in de zoekfunctie)?

BVD (bij voorbaat dank)

Bas

bassie81

Jan_D.

Staat ergens wel een verhaal over. Probeer de zoekfunctie eens met slot en/of dahboard(kastje).

Ik zag deze: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=16410.0

bassie81

die ken ik ja, gaat niet over het vervangen van het slot zelf, maar over het sluitmechanisme. Dat is bij mij het probleem niet. Ik wil graag mijn kastje na vervanging met mij sleutel op slot kunnen doen....

Jan_D.

Op slot doen? Omdat anders de passagier de eet- en snoepwaren opeet?
Ik heb nog nooit in een auto geprobeerd of het kastje eventueel op slot kon!

Misschien weet iemand anders iets?

ThomasGLT

Absoluut niet de sleutel in het slot tijdens het demonteren.

Verder kan je gewoon de veerring eraf wippen (aan de achterzijde) , en dan kan je het slot er zo uitpakken.

bassie81

Dat klinkt kinderlijk eenvoudig!

Dit weekend ga ik het gelijk proberen. Geen sleutel erin mag geen probleem zijn, die zit immers nog in de sloopauto  ;D

alvast bedankt, ik laat weten hoe het vergaat.

bassie81

Vandaag een hoop geleerd:

- hoe het dashboardkastje gedemonteerd werd wist ik al;
- geleerd hoe je hem uit elkaar haalt; en hoe het slot in elkaar steekt;
- slot vervangen is een koud kunstje, klipje los, slot eruit duwen, nieuw slot erin en klaar...

en ik heb geleerd dat er twee type dashboardkastjes zijn voor de 850 :eusa_wall:
eenjte voor de versies zonder airbag (die heb ik dus en is verrot)
en eentje voor de versie met airbag (deze heb ik dus ook en die past niet  :eusa_doh:)

de klep is ietsje minder hoog en de scharnieren zitten op een andere plek.

Daarom te koop aangeboden > zie aanbod