tapedeck doet raar

Gestart door pac, 21-02-2008 09:03:42

Vorige topic - Volgende topic

pac

Nu snap ik dat niemand hier meer tapes draait maar ik heb een tape met een snoertje voor mijn Ipod. Als ik de tape erin doe dan blijft hij als het ware het bandje omdraaien. Hij blijft op het scherm tape1 en tape2 geven. Bij tape1 hoor ik wel muziek vanuit mijn Ipod en bij tape2 niet. Ik heb er nog geen normaal bandje ingedaan want die heb ik al jaren niet meer. Iemand bekend met dit probleem en weet een oplossing?

ThomasGLT

Erg bekend met die probleem. Ik schud altijd het bandje even, misschien de tandwielen los of op een andere positie schudden, en dan blijft hij vaak wel een behoorlijke tijd op kant A staan.

Vreemd genoeg begint het ook altijd met kant B als ik de cassette erin doe.

Ik zit er aan te denken het hele binnenwerkje (de tandwielen) maar uit het bandje te halen, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik zie het nut er namelijk niet echt van, zo van buitenaf.

pac

Dus als ik het goed begrijp moeten de tandwielen los zitten...of juist vast...Helemaal eruit halen lijkt mij geen optie want dan pakt het binnenwerk van je casettedeck het bandje niet meer...volgens mij

coyote1980

Voor autoreverse is het blokkeren van de tandwieltjes een sein om van de ene kant naar de andere kant te wisselen.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

ThomasGLT

Citaat van: coyote1980 op 21-02-2008 14:13:31
Voor autoreverse is het blokkeren van de tandwieltjes een sein om van de ene kant naar de andere kant te wisselen.

Dat dacht ik dus ook, dus als ik ze er nou uit haal, draait het altijd vrij rond...

Ik ga vanmiddag eens even inspecteren

pac

geef ff een seintje als het gelukt is dan sloop ik ze er ook uit....;-)

ThomasGLT

Gelukt. Ik heb alle tandwielen (4 stuks) eruitgehaald. Alleen die witte in de gaatjes, waar de cassette speler in grijpt had ik laten zitten.

Werkte perfect, alleen, hoop ruis van die draaiende dingen die je hoort, dus die ik ga ook nog even proberen eruit te halen, kijken wat de radio dan doet.

En nu opzoek naar een ipod :P

Owja, in het midden boven de gaatjes, zit ook nog een schroefje, naast de vier hoeken.

Bij mij onder de sticker, dus die had ik even gemist... dacht al... waarom gaat ie nu niet open....

ThomasGLT

Update: Nu helemaal leeg, het werkt perfect, en ook geen 'herrie' meer uit de cassette speler vanwege draaiende onderdelen. Ik kan slecht tegen dat soort herrie namelijk.

Toen ik het bandje toch voor de tweede keer had openliggen heb ik gelijk een stuk van de halve kilometer kabel die aan het ding geleverd word, plat opgedraait, en in het bandje gestopt. Nu komt er nog maar 20 centimeter uitsteken... staat veel beter :D

Nu nog even knutselen met m`n kaartleeslampje.

Succes ermee!

pac

Was inmiddels ook al aan het slopen geslagen en idd zonder wieltjes doet hij het. En ook geen herrie meer van het draaien van die dingen. Er komt ook nog geluid uit!!!! helaas alleen maar uit de rechterboxen... :-( Weer iets om verder mee te knutselen. En van dat inkorten van het snoertje is ook een goeie tip.

ThomasGLT

Misschien zit jouw snoertje dan nu klem. Of de magneetkop niet meer op de goeie plek... Ik heb prachtig stereo geluid.