fout in de motorelectronica? (volvo newby)

Gestart door jrkalf, 23-02-2008 09:37:45

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Dat lampje brandt bij mij ook weer, al heb ik OBD2 dus kan het niet zelf uitlezen  :evil:

;D

jrkalf

Iedereen bedankt, voornamelijk Ludo.

Ik heb nog even een klein stukje gereden en nog geen nieuwe meldingen gezien. Laten we het er op houden dat het een vergeten puntje van de handelaar was.

Nu maar hopen dat hij het nog lang goed mag doen. Ik zal straks wat foto's posten van m'n nieuwe aanwinst.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

ThomasGLT

Ik heb altijd rondgereden met brandend lampje, was niet echt een storing bij te vinden. Dus, het betekend niet het einde van je auto als het weer gaat branden ;)

-D©©©L-

Citaat van: ThomasGLT op 24-02-2008 00:33:08
Ik heb altijd rondgereden met brandend lampje, was niet echt een storing bij te vinden. Dus, het betekend niet het einde van je auto als het weer gaat branden ;)

Bedoel je dat je nooit een code hebt kunnen uitlezen ?

ThomasGLT

Jawel, bij de dealer een paar keer laten doen en resetten. Storingen waren dan: accu losgeweest (was niet zo) of lambdasonde losgeweest (was ook niet zo).

Dus weer reset, paar honderd kilometer uit, ging het lampje weer branden. Na dat ik dat geintje een paar keer had gehad op advies van de dealer maar gewoon laten branden, als je niks merkt in het rijden, is er waarschijnlijk ook niks loos.

Ludo

Citaat van: ThomasGLT op 24-02-2008 10:35:32
Na dat ik dat geintje een paar keer had gehad op advies van de dealer maar gewoon laten branden, als je niks merkt in het rijden, is er waarschijnlijk ook niks loos.

misschien een andere dealer zoeken. :eusa_snooty:
het lampje gaat écht niet branden als de accu of lambdsonde gewoon los is geweest. 
ben ook wel benieuwd welke codes dat waren.

jrkalf

Ludo,

nog bedankt. Vandaag ruim 200 op de teller gezet en geen meldingen meer terug gezien in de OBD-I. Zo te zien was de handelaar gewoon vergeten alles te resetten.

Jelle.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

ThomasGLT

Citaat van: Ludo op 24-02-2008 14:42:24
Citaat van: ThomasGLT op 24-02-2008 10:35:32
Na dat ik dat geintje een paar keer had gehad op advies van de dealer maar gewoon laten branden, als je niks merkt in het rijden, is er waarschijnlijk ook niks loos.

misschien een andere dealer zoeken. :eusa_snooty:
het lampje gaat écht niet branden als de accu of lambdsonde gewoon los is geweest. 
ben ook wel benieuwd welke codes dat waren.

Ach, het asbakje van de auto was ook al vol, en de tank bijna leeg, dus ik heb maar een nieuwe gekocht toen...

cas

van mij is ook weer gaan branden, mooi dus dat ik niet elke keer naar de dealer ga, heb een obd2 uitleeskabel laten opsturen, en nu nog de software werkend krijgen en ik lees het lekker zelf uit. mocht ik hem werkend krijgen, dan lees ik het graag voor andere obd2ers uit. ben ermee bezig voor de v70 uit 97 benzine aut.

viel me overigens wel op..... dat redelijk vaak als ik stil sta naast een volvo, dat dat mooie oranje lampje brandt :-)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jrkalf

Zo, het onderwerp heeft zo z'n nut gedient volgens mij. Ik ga m'n draadje sluiten.

Allen dank voor de input!
shRek is verkocht!
---