Vlamdover lekt sludge zwarte prut, slang daaronder zwelt op...

Gestart door arjen, 24-02-2008 12:47:47

Vorige topic - Volgende topic

arjen

Thuur, welk rubbertje bedoel je eigenlijk? Als ik naar de vlamdover kijk zie ik eihgenlijk alleen een heel dun ringetje rondom het deel met het filter(met de gaatjes erin)

daytonawim

Ik bedoel de koelwater slangen  onder de verdeler van de ontsteking.

Die zijn gewijzigd i.v.m. je gas verdamper en weer aan elkaar gezet middels 2 (bakeliet) koppelstukjes
en de worden na verloop van tijd poreus en breken ( gevolg is verlies van al het koelwater )

ovlov 058

Mag de vlamdover niet verwijderd worden?

Heb het bij de mijne wel gedaan :eusa_shifty:

thuur

Citaat van: arjen op 24-02-2008 23:09:07
Thuur, welk rubbertje bedoel je eigenlijk? Als ik naar de vlamdover kijk zie ik eihgenlijk alleen een heel dun ringetje rondom het deel met het filter(met de gaatjes erin)

Dat ringetje ja.

Citaat van: ovlov 058 op 24-02-2008 23:44:17
Mag de vlamdover niet verwijderd worden?

Heb het bij de mijne wel gedaan :eusa_shifty:

Veel gasinbouwers halen de vlamdover er uit en het is later zelfs een officiele modificatie geworden (niet terugplaatsen).

Gr ;)

arjen

Twee uur gesleuteld vandaag. Alles zit(nieuwe radiatorslang, nieuwe lucht toevoer gasklephuis, nieuw koelvloesitof tankje en bijbehorende slangetjes) er weer in en de auto rijdt als nooit te voren. Veel meer vermogen. Komt dat door de schone vlamdover? :)

Verder vraag ik me af waar het dikke slangetje voor dient dat aan de vlamdover zit, het zit naast het dunne vacuumslangetje, het zit nu niet ideaal vast en vraag me af hoe erg het is als dat los schiet....

Dan heb ik de aluminium luchtslang die vanuit de rechter onderkant van het luchtfiler komt, richting de achterkant, de cabine, gescheurd en provisorisch gemaakt. Is dat de lucht toevoer voor de cabine/airco?

Laatste vraag. Ik heb alle koelvloeistof eruit gehad. en weer bijgveuld. Ik heb nu na drie ritjes steeds een beetje bij moeten vullen, wel steeds minder. Is dat normaal?

razorx

Citaat van: arjen op 27-02-2008 21:25:54
Dan heb ik de aluminium luchtslang die vanuit de rechter onderkant van het luchtfiler komt, richting de achterkant, de cabine, gescheurd en provisorisch gemaakt. Is dat de lucht toevoer voor de cabine/airco?

Laatste vraag. Ik heb alle koelvloeistof eruit gehad. en weer bijgveuld. Ik heb nu na drie ritjes steeds een beetje bij moeten vullen, wel steeds minder. Is dat normaal?
Dag Arjen, de metalen slang naar je luchtfilterhuis zorgt voor verwarmde lucht voor je inlaat als het siberisch koud is.
Aan je luchtfilterhuis zit een regelklep die de balans tussen warme en koude lucht regelt.

Wat je tweede vraag betreft, er moest waarschijnlijk nog wat lucht uit. had ik ook.

thuur

Citaat van: arjen op 27-02-2008 21:25:54
Twee uur gesleuteld vandaag. Alles zit(nieuwe radiatorslang, nieuwe lucht toevoer gasklephuis, nieuw koelvloesitof tankje en bijbehorende slangetjes) er weer in en de auto rijdt als nooit te voren. Veel meer vermogen. Komt dat door de schone vlamdover? :)

Hehe, nee ;D

Citeer
Verder vraag ik me af waar het dikke slangetje voor dient dat aan de vlamdover zit, het zit naast het dunne vacuumslangetje, het zit nu niet ideaal vast en vraag me af hoe erg het is als dat los schiet....

Dat komt van de oliescheider. Zet er even een slangklem om als ie los zit.

Citeer

Yep, is zelfontluchtend. Houd het een maandje in de gaten, of direct bijvullen als het dashlampje aanfloept bij hard optrekken ;D

Gr 8)

arjen