Gescheurde Remschijf

Gestart door mimibiti, 24-02-2008 13:34:12

Vorige topic - Volgende topic

mimibiti

Hallo Forumers.
Heb net de R gewassen en even goed naar m'n remschijven die er 10.000km nieuw onder zitten gekeken. Ik heb bij autopatsonline  10 maanden terug een complete set sport schijven en blokken gekocht (voor en achter)
Nu zit er in de linker schijf een scheur van 3/4e van de schijf... :eusa_wall: Dus door een gaatje van de geventileerde schijf. :o
Ben ik wel van geschrokken. Hij begon inderdaad een beetje te bonken sinds vorige week. :eusa_pray:
Nu wil ik gelijk voor maar 302 schijven plaatsen. Nu las ik op het forum iets over dat er dingen tussen je remklauw geplaatst moeten worden om ruimte te maken voor de grotere schijf.
Hoe kom ik daar aan en kan ik die ook bij autopartsonline bestellen? En welke schijven moet ik dan bestellen? Van een V70R?
Ik hoor graag van jullie

Jeroentjuh

Die bracket kun je gewoon bij de dealer bestellen. Je kan ook complete set bij ET kopen....

JCviggen

Volgende keer geen geperforeerde schijven meer kopen. Nergens goed voor. Heb er ook ooit een middendoor getrapt op de Ring  :eusa_wall:
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Misha

Citaat van: mimibiti op 24-02-2008 13:34:12
autopatsonline

;D ;D ;D

Autopatsoline, voor al uw spoilers en uitlaatopzetstukken..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeroentjuh

Citaat van: JCviggen op 24-02-2008 13:42:43
Volgende keer geen geperforeerde schijven meer kopen. Nergens goed voor. Heb er ook ooit een middendoor getrapt op de Ring  :eusa_wall:

Ja bij stevig gebruik zie je vaak dat de achteraf geboorde schijven gaan scheuren. De gaten die zijn mee gegoten scheuren niet zo snel.....

JCviggen

Citaat van: Jeroentjuh op 24-02-2008 13:45:27
Ja bij stevig gebruik zie je vaak dat de achteraf geboorde schijven gaan scheuren. De gaten die zijn mee gegoten scheuren niet zo snel.....

Niet zo snel, maar nog steeds. Gewoon blank of gegroefd blijft betrouwbaarder. Op de Ring worden al die Porsche schijven ook aan gort getrapt na X aantal rondjes. Ze scheuren wel minder spectaculair.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Emiel

mimibiti

Zwaar gebruik....???? Tja, Ik ben vorige week met de R in 8 uurtjes uit Oostenrijk/ Gelos geblazen 1038 kilometer. Gehele terugweg 190/ 200 km p/u gereden (heerlijk) Moest soms wel remmen maar niet echt hard en nooit tot stilstand.
Had na 5 uur 2 tankstops met koffie toch al 750km gereden. Gemiddeld 150 km p/u inclusief 45 minuten van de berg af, dus niet harder dan 60 km p/u.
Misschien een remblokje die zachtjes aansleept?

Jeroentjuh

Of gewoon goedkope/slechte kwalititeit schijven ;)

mimibiti

Citaat van: Emiel op 24-02-2008 14:03:58
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3CGM3L7G.jpg
Ja zo'n scheur alleen dan van de buitenzijde naar de binnenzijde ongeveer 3/4e (ca 3 cm)
Michiel

Emiel

Citaat van: Jeroentjuh op 24-02-2008 14:14:04

Zeker, maar ik heb ook al CTF schijven gezien die in 2 delen lagen, en die zijn niet goedkoop... ;)

mimibiti

Citaat van: Jeroentjuh op 24-02-2008 13:39:02
Die bracket kun je gewoon bij de dealer bestellen. Je kan ook complete set bij ET kopen....

Weet iemand het artikelnummer van deze Bracket(s)?
Groeten,
      Michiel

elianmars

Die zogenaamde "sportblokken" zijn helemaal niks. Ik had ze ook meebesteld met de schijven. Heb ze er een weekje op gehad en toen vervangen door eerst RedStuff blokken, later door OMP blokken, die goed bevielen in combinatie met de geperforeerde schijven van Brakemax.

Geen idee of die blokken eventueel de boosdoener(s) kunnen zijn? Er rijden hier op het forum meerderen met de Brakemax schijven en ik heb nog niet eerder gehoord dat er eentje gescheurd zou zijn.

Ludo

Citaat van: mimibiti op 25-02-2008 20:46:18
Weet iemand het artikelnummer van deze Bracket(s)?

Citaat van: RonnieDuck op 27-09-2006 13:16:46
de brackets zijn volvo onderdeel nr 8602456. Dit is op basis van ruilsysteem. Oude inleveren dus.

;)

Marcel T4?

Citaat van: Emiel op 24-02-2008 14:40:57
Citaat van: Jeroentjuh op 24-02-2008 14:14:04

Zeker, maar ik heb ook al CTF schijven gezien die in 2 delen lagen, en die zijn niet goedkoop... ;)

Onder mijn S40 zitten de CTF's ook vol met haarscheuren.....volgende keer geen geperforeerde meer.....