Hulp gevraagd

Gestart door geenkaas, 25-02-2008 16:07:21

Vorige topic - Volgende topic

geenkaas

Hallo allen, ik ben nieuw hier op het forum. Binnenkort wil ik mijn eerste auto aan gaan schaffen, en ben al een tijdje verliefd op de 850 station. Ik heb enkel een probleem: zoals mijn gebruikersnaam al suggereert: ik heb geen enkele ervaring met het aanschaffen van auto's (laat staan een occasion).

Na een tijdje op marktplaats gesurft te hebben, weet ik het niet zo goed meer. Ik wil graag een 850 station, en ik heb een budget van max. +-2500 E. Mijn vraag aan u: is dit überhaupt realistisch, of vind je voor deze prijs alleen no-go 's zoals dat hier heet - en moet ik een bescheidener alternatief zoeken (bijv. 740 station)?

Help!

thuur

Hallo en welkom op het forum!

Staar je niet blind op het overmatige aanbod. Bepaal eerst je eisen (hard) en wensen (nice to have). Ga dan opnieuw op zoek en bekijk of je prijs reëel is. Is dat niet zo dan moet je je eisen (of de prijs ;)) aanpassen. Wat jij belangrijk vindt kan niemand voor je bepalen. Denk aan: automaat of schakel, kleur, motorvermogen, brandstof  etc.etc.

Kijk ook even op de site van de Bovag. Daar staat een mooie 'occasion checklist' met zaken waar je (bij iedere auto) op moet letten.

Ga langs een paar aanbieders; voel, kijk en rijd in meerdere 850's zodat je een beeld krijgt wat je kunt verwachten.

Gr 8)

elmarconi

Citaat van: geenkaas op 25-02-2008 16:07:21
ik heb een budget van max. +-2500 E.

Auto kopen is niet moeilijk.
Een goed onderhouden auto kopen is moeilijker.
Een auto onderhouden is moeilijk.
Als jij als erkende "geenkaas" consument voor 2500 euro wat koopt en verwacht er het eerste jaar verder geen kosten aan te maken moet ik je ruw uit de roze boom schudden.

Zoals thuur al zegt: "Ga langs een paar aanbieders; voel, kijk en rijd in meerdere 850's zodat je een beeld krijgt wat je kunt verwachten."

--
Autogas Inside . . .

geenkaas

Als geenkaas consument moet ik natuurlijk een exemplaar hebben waarbij ik niet binnen een jaar de aankoopprijs er bovenop moet investeren (als werkende student niet te doen)... verder heb ik geen eisen behalve dat alles er enigszins netjes uitziet.

Ik zie op internet zat 850 stations waarvan de aanbieder beweert dat bijna alles (onlangs) vervangen is, alleen heb ik geen kijk op in hoeverre dit allemaal te vertrouwen is. Ik begrijp dus dat dit voor rond de 2500E niet realistisch is en zo'n aankoop onverstandig zou zijn?

edit: deze hieronder bijvoorbeeld lijken te mooi om waar te zijn?

deze

en deze

deze ook ong

Quota

Als Volvo rijder heb je twee keuzes... Of je gaat het onderhoud helemaal zelf doen, of je laat het doen (zoals ik) en betaald daar de hoofdprijs voor, vandaag weer een beurtje gehad en 130 euro af mogen tikken voor een nieuwe accu... De rest van de rekening is nog niet beschikbaar, maar de vorige kostte 1300 euro.... (zonder riemen, koppeling oid).. Maar..... daar genieten we dan ook dagelijks van!

Ludo

Citaat van: geenkaas op 25-02-2008 17:45:00
edit: deze hieronder bijvoorbeeld lijken te mooi om waar te zijn?

deze

en deze

deze ook ong

auto's met 4-5 ton op de klok?.
geen probleem, maar ik zou er niet aan beginnen met dit budget.

geenkaas

dus ook als men dit erbij zet:

CiteerGoed onderhouden donkergroen metallic Volvo 850 2.5 estate. Degelijke auto. Rijdt zeer goed, is stil en voelt stevig aan. O.a. de koppeling en banden zijn onlangs vernieuwd, net als de gebruikelijke zaken dus voorlopig geen extra kosten. Interieur is netjes. Km.stand 433.000

?

geenkaas

Ik ben vergeten erbij te zetten dat ik weinig kilometers verwacht te maken.

En, waar kan ik op rekenen qua wegenbelasting als ik voor een benzine-exemplaar zou gaan?

elmarconi

Citaat van: geenkaas op 25-02-2008 19:16:15
Ik ben vergeten erbij te zetten dat ik weinig kilometers verwacht te maken.
En, waar kan ik op rekenen qua wegenbelasting als ik voor een benzine-exemplaar zou gaan?

Hoe weinig? Zo weinig dat een auto huren misschien voordeliger is? Als je een 850 wilt hebben om er aleeen maar naar te kijken heeft Snellebaksteen er denk ik nog wel eentje voordelig in de aanbieding  ;)
Wegenbelasting: Ik zou Google eens proberen, van een beetje zelfstudie zijn nog maar weinig mensen slechter geworden...
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Citaat van: geenkaas op 25-02-2008 19:14:07
dus ook als men dit erbij zet:

CiteerGoed onderhouden donkergroen metallic Volvo 850 2.5 estate. Degelijke auto. Rijdt zeer goed, is stil en voelt stevig aan. O.a. de koppeling en banden zijn onlangs vernieuwd, net als de gebruikelijke zaken dus voorlopig geen extra kosten. Interieur is netjes. Km.stand 433.000

?

ze zijn allemaal goed onderhouden.  ;D

ik zou zeggen lees het forum eens aandachtig.  ;)

WYD

Calculator voor wegenbelasting:

www.belastingdienst.nl

Als student is een 850 niet echt te financieren, tenzij je groene vingers en een donker zolderkamertje met een paar lampen hebt.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

ThomasGLT

Citaat van: WYD op 25-02-2008 21:15:48

Als student is een 850 niet echt te financieren...

Ik heb er al twee jaar in gereden als student, en nu V70. Maar moet zeggen, het is behoorlijk duur. Ik rij dan gas/diesel dus dat is de eerste 110 euro per maand. Onderhoud moet je nog eens zo`n bedrag voor rekenen, er is niet snel of vaak wat stuk... maar als het stuk is... Een dynamo kost 500 euro, een distributieriem kost 400 euro.

Bedenk dus goed wat je aanschaft! Misschien is een Volvo 440 voor jouw veel interresanter. Koop je voor een paar honderd euro tot 1000 euro...

Snellebaksteen

En ik heb gister mogen ervaren dat een 460 2.0i eigenlijk helemaal niet zo verkeerd rijdt. Heel wat beter dan ik verwacht had iig.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

geenkaas

Ter verduidelijking: op zich verdien ik voor een student behoorlijk bovengemiddeld.

Ik kwam op de 850 uit omdat het een comfortable mooie auto is met véél ruimte, waar ik mijn band inclusief instrumenten mee kan vervoeren, maar ook kan gebruiken om naar potentiele klanten te gaan (tevens freelancer). Verder zal ik een toekomstige auto gebruiken voor kortere afstanden en een of twee keer een vakantie per jaar misschien. Daarom is de 850 juist interessant.

Als het hem wordt, ga ik sowieso voor een benzineversie (wegenbelasting twee keer zo laag), aangezien ik dus relatief weinig kilometers zal maken, vergeleken met iemand die elke dag tig kilometer moet rijden voor het werk.

Bedankt in ieder geval voor de reactie tot nu toe...

edit:

CiteerHoe weinig? Zo weinig dat een auto huren misschien voordeliger is?

Zo weinig niet dus.  ;)

michiel

Citaat van: Snellebaksteen op 26-02-2008 00:05:47
En ik heb gister mogen ervaren dat een 460 2.0i eigenlijk helemaal niet zo verkeerd rijdt. Heel wat beter dan ik verwacht had iig.
Afhankelijk van je verwachtingen kan dat iets betekenen..........of helemaal niets (redelijk klote ipv verschrikkelijk klote is nog altijd klote).
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken