De koers van volvo en wat vinden jullie ervan.

Gestart door MichielMaas, 25-02-2008 16:10:03

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Slecht te beoordelen: de nieuwe auto's zijn fantastische reisauto's, maar het rijgevoel onbreekt me compleet.
En alles wat hoger is dan standaard vind ik helemaal niks, tenzij het het echte spul is als een Nissan Terrano, een Defender, een Landcruiser..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MichielMaas

Heb zelf een Ford Maverick gereden (terrano), veel plezier aan beleefd maar op een totaal andere manier als ik nu met mijn 855 heb.  ;D De Volvo heeft mijn voorkeur.  ;)

Rudi

De koers van een automerk doet me niet zoveel,zolang ze maar uitvoeringen leveren als M3/M5 V70R/T-5R/RS4/RS6 etc speciale auto's..altijd mooi gevonden.Ben meer benieuwd wat Volvo doet met de huidige FH serie,of ze nog een fatsoenlijke ruime cabine kunnen maken zoals DAF met hun SSC....oog voor detail,dat lukt Volvo beter met de LKW's dan met de huidige PKW's   S60 uitgezonderd dan.Neem bv de spiegels die ik op mijn FH serie heb met dat subtiele spoilertje eronder...zelfde als de Pegasus velg...daar heb ik bewondering voor...
Dr.Go-Fast...

The Saint

Het gaat mij hierbij totaal niet om de rij-eigenschappen of allerlei hi-tech, maar om de vorm van de carrosserie. En dan zeg ik: het wordt er bepaald niet beter op bij Volvo.

Mijn broer had 2 series, zelf ooit nog wezen shoppen voor een 7 serie. Een P1800S, 850, V70 en C70 in mijn bezit (gehad). Allemaal mooie modellen imho (rond En vierkant).
Ik heb het al eerder gemeld, maar ik vind een nieuwe Mondeo mooier dan een nieuwe Volvo. (Betekent overigens niet dat ik ooit een Mondeo zou aanschaffen!)

De enige positieve uitzondering moet ik maken voor de C30. Dit is dan ook niet toevallig een auto met sterke retro-elementen.

Het kan bij de concurrent nog wel degelijk robuust en hoekig (Chrysler 300C jammie!!)

Een nieuwer type Volvo voor de hobby zal er nooit komen. Nog een keer een ouder model zou best kunnen. Een nieuw type (lease-)Volvo voor het werk zou nog weleens kunnen: zaterdag 2 proefritjes, o.a. in een C30..

Alleen maar mijn mening hoor, geniet gerust van je nieuwe S40, V50/70 of weet ik veel wat. Hahahahahaha (geintje  ;))
No shirt no shoes, no pinball

Starbuck

Ik volg Lars, maar niet zo dat de 850 de laatste volvo zal zijn. ;)

Ik ben nu aan mijn 15de Volvo op een 8- tal jaren, en het is een 850 geworden.
Ik doe er mijn XC-90 voor weg, en voordien mijn V 70 D5 2006.
Ik ga nu heel bewust verder met 2 x 850, een T5 en een T-5R.

En daar is een reden voor...

Ludo

Citaat van: Starbuck op 25-02-2008 22:14:58
Ik doe er mijn XC-90 voor weg, ...

misschien wil Claudia wel met je ruilen...  :evil:

BenC70ES

Ha tuurlijk, je doet die twee stinkdiesels weg voor fijne benzine turbo's  :eusa_clap:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Misha

Citaat van: BenC70ES op 25-02-2008 22:24:42

Ha tuurlijk, je doet die twee stinkdiesels weg voor fijne benzine turbo's  :eusa_clap:

;D  ;D

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Rayman

Ik heb totaal geen gevoel bij die nieuwe modellen. Het zal allemaal wel weer prijstechnisch de plank misslaan (zoals we van volvo gewend zijn) en het zal bij benadering niet eens zo beroerd rijden en ogen, maar ik heb er gewoon niks mee.

Ik mis gewoon karakter in het huidige gamma.

Starbuck

Citaat van: Misha op 25-02-2008 22:25:17
Citaat van: BenC70ES op 25-02-2008 22:24:42

;D  ;D

Niet alleen dat, ik wil met een volvo rijden.
Een echte, niet met een ford platform.
En daar zit een wereld van verschil tussen.
Ik zeg niet dat de nieuwe slecht zijn, verre van, maar ze missen een (heel veel) beetje karakter...
Het volvo gevoel is er gewoon niet.

Ronin

Wat mij het meeste stoort is nog het feit dat ze de zogenaamde "'pk's strijd" hebben opgegeven.

Dat wil zeggen dat ze stoppen met de productie van kleine turbo motoren dit zal tot het verleden behoren als het aan volvo ligt en ze wijten dat aan de tegenvallende verkoop resultaten van deze lijn auto's??????!!!!!

En ja, kwa nieuwe moddelen lijn die er nu weer staat aan te komen heb ik al helemaal geen hoge pet er meer van op om het nog maar zacht uit te drukken nog.

Het echte volvo gevoel stagneerd bij mij een beetje als ik dat allemaal zie aankomen de komende tijd jammer wel, de nieuwe S80 heeft nog de meeste kansen van slagen denk ik.

Zo moest ik even kwijt  ;D ;D ;D

Heb gelukkig nog de komende jaren veel plezier van mijn V70Retje

Groet,
Ronin 8)

jberg

om eerlijk te zijn vind ik de huidige s80 aardig mooier dan de vorige, bovendien vind ik m wel 3 keer mooier dan een bmw 5 of een mercedes e

t5karel

Eigenlijk jeukt het mij niet zo,aangezien ik toch geen nieuwe Volvo koop.De enige Volvo waarin ik zal rijden is toch echt voor mij de 850,alhoewel ik ook stiekum aan het orienteren ben naar een V70R de 300pk versie :eusa_shifty:.Voor in de toekomst,maar dat zou ook heel best wel eens anders wat kunnen zijn.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Starbuck

Citaat van: t5karel op 25-02-2008 23:36:29
Eigenlijk jeuk het mij niet,aangezien ik toch geen nieuwe Volvo koop.De enige Volvo waarin ik zal rijden is toch echt voor mij de 850,alhoewel ik ook stiekum aan het orienteren ben naar een V70R de 300pk versie :eusa_shifty:.Voor in de toekomst,maar dat zou ook heel best wel eens anders wat kunnen zijn.

Tja, voor mij niet, ik zou een probleem hebben  een ander merk te kiezen...
Maar ieder het zijne.

t5karel

Citaat van: Starbuck op 25-02-2008 23:40:54
Citaat van: t5karel op 25-02-2008 23:36:29
Eigenlijk jeuk het mij niet,aangezien ik toch geen nieuwe Volvo koop.De enige Volvo waarin ik zal rijden is toch echt voor mij de 850,alhoewel ik ook stiekum aan het orienteren ben naar een V70R de 300pk versie :eusa_shifty:.Voor in de toekomst,maar dat zou ook heel best wel eens anders wat kunnen zijn.

Tja, voor mij niet, ik zou een probleem hebben  een ander merk te kiezen...
Maar ieder het zijne.

Ik stap ook zeker niet van het geloof af hoor,begrijp me goed,dus niet verkeerd ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.