Startonderbreker 850, 2.5, automaat, 1996, LPG 2

Gestart door havias, 08-05-2008 10:08:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

havias

Het "spontaan stilvallen" heb ik ook met mijn 850, 1996, 2.5, automaat, LPG 2. Starten met de "afstandsbediening startonderbreker" lukt ook niet binnen 3 tot 4 minuten. Ik laat het relais 103 vervangen in de hoop dat het spontaan stilvallen voorbij is. De startonderbreker mag van mij eruit. Suggesties ?

-D©©©L-

ECU omwisselen voor een 1994/1995 versie. 

thuur

Citaat van: havias op 08-05-2008 10:08:10
Het "spontaan stilvallen" heb ik ook met mijn 850, 1996, 2.5, automaat, LPG 2. Starten met de "afstandsbediening startonderbreker" lukt ook niet binnen 3 tot 4 minuten. Ik laat het relais 103 vervangen in de hoop dat het spontaan stilvallen voorbij is. De startonderbreker mag van mij eruit. Suggesties ?

Heb je foutcodes?

Wanneer valt ie stil, tijdens het rijden, koud/warm, abupt uit/zakken in toeren,  ..? En hoe vaak? En wanneer kun je m dan weer starten?

103 kun je ook tijdelijk overbruggen om dat uit te sluiten. Een defecte nokkenassensor zou hetzelfde kunnen veroorzaken, maar die geeft doorgaans een foutcode.


Gr 8)

havias

Bedankt voor de tip, maar wat is een ECU ? Mijn 850 is een model 1995. Heeft het dan nog zin een ECU 1994/1995 te plaatsen of zou deze er al in zitten ?

-D©©©L-

in een MY 1995 zit een MY 1995 ECU (motor management). Al is het me niet helemaal duidelijk waarom je 1996 in de startpost gezet hebt.

havias


rijng01

Ik heb vrij recentelijk dezelfde problemen gehad met mijn 850 Glt bouwjaar 1993, de auto valt onder het rijden ineens stil. Motormanagement begint te branden en vervolgens branden verder alle lampjes. Lekker onhandig op ongewenste momenten zoals op een brug etc. Ik ben diverse malen weggesleept. Tijdens twee keer is de ANWB erbij geweest. De eerste keer startte de auto weer. De tweede keer bleek na nauwkeurig onderzoek dat het vermoedelijk de bovenste dode punt sensor zou moeten zijn. Ik was er gelukkig met 'n vermoedelijke oorzaak. Hij kreeg geen vonk. Benzine was niet het probleem. Deze is vervolgens vervangen, kosten 60 euro.
Maar na ongeveer een week begonnen de problemen weer. Soms startte de auto niet etc..Iets om goed ziek van te worden. Weer naar de garage, maar daar kon men niets vinden, geen foutcode in OBD1, geen breuken etc..
Maar op het moment, dat ik weg wilde startte de auto (gelukkig) niet. Hij bleef het gelukkig niet doen. Na veel bellen met andere garagehouders omtrent dit probleem geen vonk, kwam men op de nokkenassensor. En ja hoor gelukkig was bij het uitlezen een code die dat bevestigde.
Deze is vervangen, kosten 250 euro. Sedert deze is vervangen heb ik tot op dit moment, zeker een maand verder, geen probleem meer.
Doe er jouw voordeel mee.

havias

Omdat  de motor van mijn 850 zonder reden stilviel (soms op de snelweg, lekker link) heb ik naar aanleiding van tips op dit forum, relais 103 vervangen. Het controlelampje "electrische storing" brandde niet meer, dus dat was opgelost, dacht ik. Gisteren op de A6 viel de motor weer stil, zonder reden. Gelukkig net voor een afslag naar een benzinepomp. Na vervanging van de 103 heb ik plm. 700 km gereden.
Ik vraag me af of het iets maken kan hebben met mijn startonderbreker. Na het stilvallen duurt het 3 tot 5 minuten voordat ik contact gemaakt heb. Ik druk me suf op de afstandsbediening. Overigens werkt de startonderbreker op andere momenten wel goed.
Kan iemand mij adviseren ?

reneetje

Citaat van: havias op 27-05-2008 12:05:53
Omdat  de motor van mijn 850 zonder reden stilviel (soms op de snelweg, lekker link) heb ik naar aanleiding van tips op dit forum, relais 103 vervangen. Het controlelampje "electrische storing" brandde niet meer, dus dat was opgelost, dacht ik. Gisteren op de A6 viel de motor weer stil, zonder reden. Gelukkig net voor een afslag naar een benzinepomp. Na vervanging van de 103 heb ik plm. 700 km gereden.
Ik vraag me af of het iets maken kan hebben met mijn startonderbreker. Na het stilvallen duurt het 3 tot 5 minuten voordat ik contact gemaakt heb. Ik druk me suf op de afstandsbediening. Overigens werkt de startonderbreker op andere momenten wel goed.
Kan iemand mij adviseren ?

Zekering nummer 6 eruit te halen op dat moment , deze is van de cv en de startblokering.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Bas850

Zou ook je contactslot kunnen zijn.
"to finish first, you first have to finish"

-D©©©L-

Begin even met het vermelden van het bouwjaar, type motor en type startonderbreker.
Nog codes uitgelezen ? Wat bedoel je met "voordat ik contact gemaakt heb" ? Wil de auto helemaal niet meer op contact in tussenliggende tijd ?

havias

Bedankt voor de reacties.
Bouwjaar 01-1996 (Dus 1995). 2.5i, 10 klepper, lpg -Vialle v.a. 01-1996. Km 533.000. Type startonderbreker onbekend. In de afstandsbediening bevindt zich een gedrukt nummer 18714 en geschreven nummers S10104 en T 227 43/95.
De zekering eruit halen, lost het probleem niet op. Als het contactslot de boosdoener is, waarom heb ik er dan alleen na stilvallen van de motor last van ?
Waar kan ik codes uitlezen ? De motor start inderdaad niet in de tussenliggende tijd.

havias

Marco, ter verduidelijking: ik moet 3 tot 5 minuten op de afstandsbediening drukken (of zoveel minuten wachten) totdat er weer contact gemaakt is en ik kan starten.