probleem aanslaan Turbo bij gebruik cruise-control?!

Gestart door Jonneman, 27-02-2008 12:57:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jonneman

Hallo,

Ik heb sinds kort een (originele) cruise-control laten inbouwen in mijn 850 T-5, maar die heeft een eigenaardig trekje.
Bij het vastzetten van snelheden boven de 130 km/u begint de turbo om de 2 á 3 seconden even kort aan te slaan?
Dit effect neemt toe naar mate ik de snelheid opvoer.

Dit rijd zeer onrustig en zal zeker niet het besparende nut van een cruise-control bevorderen lijkt mij!

Kent iemand dit probleem en zo ja, wat is daar aan te doen?

Gr.

Jon

elianmars

#1
Je turbo kan niet aan en uit gaan. Die draait, afhankelijk van het toerental bij die snelheid altijd.

Het lijkt me eerder een vacuümprobleem.

LMM zou ook kapot kunnen zijn maar dat zou wel heel toevallig zijn dat dat precies nu gebeurt.

Gebeurt het ook als je die snelheid continu aanhoudt zonder cruisecontrol?

daytonawim

Hoort hij niet zijn airco pomp ???

zeg zomaar wat, die voel/hoor je ook

elianmars

Citaat van: daytonawim op 27-02-2008 13:08:37
Hoort hij niet zijn airco pomp ???

zeg zomaar wat, die voel/hoor je ook


Dat zou inderdaad ook kunnen,Wim.

Staat de airco ingeschakeld tijdens  zo'n rit?

Jonneman

Airco staat wel aan, maar dat is het absoluut niet.
Ik zie de turbometer ook daadwerkelijk van +/- 25% naar 50% aanslaan, en dat dus om de 2 tot 4 seconden, afhankelijk van de snelheid.... ::)

daytonawim

Jup dan lijkt de airo, niet echt verdacht.

Idd een vacuum lekkage acht ik dan sneller, mogelijk de leiding van de waistgate
eens checken, als die niet lekker is gaat volgens mij je turbo druk wijzigen.

mehn

Citaat van: daytonawim op 27-02-2008 14:08:40
mogelijk de leiding van de waistgate eens checken

Ben benieuwd wat dat apparaat doet ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 27-02-2008 14:11:34
Citaat van: daytonawim op 27-02-2008 14:08:40
mogelijk de leiding van de waistgate eens checken

Ben benieuwd wat dat apparaat doet ;D

Waist, waste, whaste, whatever... ;D

daytonawim


Jonneman

Citaat van: elianmars op 27-02-2008 13:02:42
Je turbo kan niet aan en uit gaan. Die draait, afhankelijk van het toerental bij die snelheid altijd.

Het lijkt me eerder een vacuümprobleem.

LMM zou ook kapot kunnen zijn maar dat zou wel heel toevallig zijn dat dat precies nu gebeurt.

Gebeurt het ook als je die snelheid continu aanhoudt zonder cruisecontrol?

Even niet te snel hoor...wat is 'LMM'?!... en nee onder cruisecontrol doet het probleem zich niet voor....

EVV

Voel je de auto ook echt versnellen, of is het alleen het oplopen van de turbo druk? En komt het gaspendaal ook omhoog als de druk oploopt?

Racingbrick

Kijk maar eens goed naar je turbodruk meter, en zet in elk geval de ac uit..
Ik had het zelfde toen mn ac aan/uit ging wegens te weinig inhoud van het ac systeem.


Jonneman

Citaat van: EVV op 28-02-2008 16:20:13
Voel je de auto ook echt versnellen, of is het alleen het oplopen van de turbo druk? En komt het gaspendaal ook omhoog als de druk oploopt?

Ja, auto versnelt en nee met de airco uit doet ie het ook.
Heb overlegd met mijn garage en die heeft me aangeraden de zekering van de turbo te vervangen.
Als deze geen gelijke matige pulsen aan de cruisecontrol afgeeft zou dat ook verklaren waarom het effect naarmate de snelheid toeneemt ook erger wordt.

We zullen zien...

pwassink

#13
Citaat van: Jonneman op 28-02-2008 21:38:18
Citaat van: EVV op 28-02-2008 16:20:13
Voel je de auto ook echt versnellen, of is het alleen het oplopen van de turbo druk? En komt het gaspendaal ook omhoog als de druk oploopt?

Ja, auto versnelt en nee met de airco uit doet ie het ook.
Heb overlegd met mijn garage en die heeft me aangeraden de zekering van de turbo te vervangen.
Als deze geen gelijke matige pulsen aan de cruisecontrol afgeeft zou dat ook verklaren waarom het effect naarmate de snelheid toeneemt ook erger wordt.

We zullen zien...

Gut,

Zitten daar tegenwoordig dan ook al breekbouten in ?    ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ronbroek


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter