plaats motornummer

Gestart door JoD, 27-02-2008 16:00:56

Vorige topic - Volgende topic

JoD

Iemand een idee waar het motornummer van een 2.0 850 te vinden is in het motorcompartiment? Haynes blijft het antwoord schuldig. Heb het nodig om volgende week aan de ijverige meneer van de keuring te laten zien.

Ludo

je bedoeld het chassisnummer?.
dat is ingeslagen in het chassis bij de paravaanplaat.
even de motorkap opendoen, bovenkant van het shutbord.

JoD

nee, dat had ik ook gevonden. Zo koeien van letters  ;)
Maar denk dat ze doelen op apart nummer van de motor dat meestal op de motor zelf vermeld staat. Bij importkeuring van m'n BMW ben ik dat tussen blok en versnellingsbak moeten gaan zoeken. Niet eenvoudig. Maar op het identificatieplaatje achter de batterij staat boven het chassisnummer nog een nummer met paar sterretjes. Zou het dat kunnen zijn?
Helaas nodig omdat Volvo geen PVG van 2.0R heeft voor België, dus moet ik weer homologatie als alleenstaand geval aanvragen. Duurt dus nog wel even voor ik platen zal hebben  :'(

thuur

Op de distributiekap zit (hopelijk) een sticker met het motornummer.

Anders wordt het weer toeren uithalen..

Gr ;)

JoD

Daar heb ik wel een sticker gezien  :eusa_dance:
Dacht dat het om onderdeelnr ging. Zal zo meteen ns kijken met betere bril  :D

Ludo

Citaat van: JoD op 27-02-2008 16:24:55
Helaas nodig omdat Volvo geen PVG van 2.0R heeft voor België, dus moet ik weer homologatie als alleenstaand geval aanvragen. Duurt dus nog wel even voor ik platen zal hebben  :'(

waarom vraag je het gelijkvormigheidsattest dan niet aan bij de dealer?.
dan ben je in 2 dagen klaar.

gaan ze op de keuring met een sticker genoegen nemen denk je?.
nummer staat ook geponst achter in het blok.

daar gaan ze denk ik ook niet kijken.  ;D

-D©©©L-

Het is niet eenvoudig te zien als het bedekt is onder een laag rotzooi:

Hier schoongemaakt al lastig te lezen:

JoD

Bedankt voor de info.
Ik had 'm bij de dealer binnengestoken voor gelijkvormigheidsattest, maar dat gaat dus niet. Er is nooit een officiële 2.0 R gehomologeerd in België en dus kan Volvo Cars geen gelijkvormigheidsattest opmaken. Dat hebben ze me laten weten in een mooi briefje waarbij ze me de toelating geven hem als alleenstaand geval te laten homologeren. Onzin natuurlijk, daar is geen briefje voor nodig, maar ze hebben er me wel mooi 24 euro voor laten ophoesten op de factuur.
Anyhow, aangezien hij volledig standaard is, denk ik niet dat het een probleem wordt. Alleen duurt het langer voor dat dossier in Brussel in orde is.

michiel

En dan denken we dat we in NL gek worden van alle regelneukerij en formaliteitengezever. Zo zie je maar weer, het gras van de buren is niet altijd groener. En al helemaal niet als we het over grass hebben, maar da's weer een ander onderwerp...

Citaat van: JoD op 27-02-2008 20:29:32
.......een mooi briefje waarbij ze me de toelating geven hem als alleenstaand geval te laten homologeren. Onzin natuurlijk, daar is geen briefje voor nodig, maar ze hebben er me wel mooi 24 euro voor laten ophoesten op de factuur.

Ik zou het briefje even houden, misschien helpt 't toch nog iets bij de keuring. Zo niet, lekker terugsturen, samen met die faktuur.

Dat terugsturen kan natuurlijk ook als het wel geholpen heeft.   :eusa_shifty:
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken