De remklauwen en remslangen vervangen,maar nu nog........

Gestart door volvlo, 27-02-2008 21:34:46

Vorige topic - Volgende topic

volvlo

Graag zou ik hulp voor een oplossing hebben bij het volgende :
Vandaag vervangen:
de remklauwen linksvoor en rechtsvoor
remslangen voor
Prima gelukt maar met de Gunson eezibleed kom ik er tot op heden niet uit!
Kan ik na het ontluchten de druk van het wiel eraf halen en daarna het Gunson-dekseltje verwijderen om het orginele remvloeistofdekseltje terug te plaatsen?
Er is namelijk nog niet voldoende druk in het rempedaal.
Ik heb inmiddels gelezen dat bij Volvo de ontluchtings-volgorde RA,LA,RV.LV moet zijn.
Elders las ik dat misschien de ABS-pomp ontlucht moet worden,klopt dit?

thuur

Nee, de ABS pomp hoeft niet ontlucht te worden. Wel evt. de hulpcilinder van de koppeling.

De Gunson ken ik niet.. :eusa_shifty:

Gr 8)

volvlo

Citaat van: thuur op 27-02-2008 21:48:57
Nee, de ABS pomp hoeft niet ontlucht te worden. Wel evt. de hulpcilinder van de koppeling.

De Gunson ken ik niet.. :eusa_shifty:

Gr 8)
Oke dank je Thuur.
Ik ga het nog een keer opnieuw in de goede volgorde proberen en hoop dat de luchtbel er
alsnog uit komt.

Snellebaksteen

Ik laat mij vrouw altijd rustig op het pedaal trappen terwijl ik gewoon met een sleuteltje, slangetje en een potje de boel ontlucht. Werkt prima.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

JorritV70

ed

Citaat van: Snellebaksteen op 28-02-2008 13:33:11
Ik laat mij vrouw altijd rustig op het pedaal trappen terwijl ik gewoon met een sleuteltje, slangetje en een potje de boel ontlucht. Werkt prima.

Dat is niet altijd het beste voor de hoofdremcilinder. Normaal gebruikt deze maar een heel klein stukje van de slag., Net daaronder hoopt zich vuil op. Door te trappen gaat de zuiger door het vuil, en betekent vaak het einde op korte termijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: dennis-d op 31-03-2008 20:01:56
Citaat van: thuur op 27-02-2008 21:48:57

als je systeem (reservoir) zo leeg haalt ben je mijns inziens niet goed bezig....
ga niet klooien met systemen die nog geen problemen hebben, dan ga je juist problemen opzoeken.
Een koppelings systeem ontlucht n.l veel moeilijker dan een remsysteem.

Bij mijn GLE heeft dat veel geholpen (tegen het trillen) na het vervangen van de voorklauwen. We hebben toen wel de methode aangehouden zoals op het forum beschreven staat, dus de cilinder absoluut niet buiten zijn normale werkgebied laten bewegen. Slangetje op het nippeltje en rustig trappen, ging perfect. Wel een lam koppelingspedaal, maar zoals in Vadis te lezen is, is 50x bewegen de oplossing.

Gr ;)