Bougies

Gestart door beb, 09-12-2007 15:34:34

Vorige topic - Volgende topic

schutten

Maar goed ,met vervangen van je bougies zal je punt 2 nog niet opgelost zijn.
Check je lambda sensor maar is ,die zal waarschijnlijk ook wel erg traag reageren en mede daarom , zal je motortje in toeren blijven hangen.

FGG

Citaat van: beb op 09-12-2007 15:34:34
Lijkt wel alsof hij op LPG langer blijft plakken dan op benzine. Is dit trouwens normaal??

Dat klopt. Op LPG blijft de auto langer in z'n toeren hangen dan op benzine.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

san

Wil mijn bougies een keer gaan vervangen...om de hoeveel kilometers moet dit eigenlijk?
Heb blauwe Magnecors dus die blijven zitten.Momenteel zitten er NGK's in kunnen er "gewone" bougies in of is het verstandig om weer NGK's te gebruiken?

reneetje

Citaat van: san op 27-02-2008 11:56:53
Wil mijn bougies een keer gaan vervangen...om de hoeveel kilometers moet dit eigenlijk?
Heb blauwe Magnecors dus die blijven zitten.Momenteel zitten er NGK's in kunnen er "gewone" bougies in of is het verstandig om weer NGK's te gebruiken?

Beter is gewone orginele Volvo bougie's te monteren, bij de dealer te verkrijgen, voldoen het best en zijn nog het goedkoopst ook. :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

ThomasGLT

Normaal is de interval iedere grote beurt toch, dus om de 30.000 kilometer.

razorx

Mijn 10 klepper rijdt ook op gas.
Het bleek dat er net wat koudere bougies in moeten dan gebruikelijk. Komt meer voor op gas.

Heb er nu Denso IK22 in zitten i.p.v. de originele Volvo's.
De kleur is nu correct en het rijdt absoluut beter.

Het beste kan je ze via ebay in de VS bestellen (lage dollar).
Let wel op dat ze "pregapped" voor de 850 zijn.

)()()sT

Citaat van: razorx op 27-02-2008 20:36:24
Het bleek dat er net wat koudere bougies in moeten dan gebruikelijk. Komt meer voor op gas.

Volvo doet het toch ook goed?

tackle

met lpg moet je in ieder geval bosch gewoon laten.
Een en al ellende gehad. Totdat ik een monteur tegenkwam bij niham die dat zag, nieuwe originele bougies monteerde en me zei een stukkie te gaan rijden. Wat een verschil!

razorx

Citaat van: )()()sT op 28-02-2008 11:32:12
Citaat van: razorx op 27-02-2008 20:36:24

Volvo doet het toch ook goed?
Hij reed heel behoorlijk, maar de bougies waren wel wit in plaats van grijs, dus werd de boel te heet.
Met die Denso's IK22 reageert de motor net wat scherper, als je begrijpt wat ik bedoel.