inbouw Cruis control V70 TDI

Gestart door vdV70, 31-07-2003 22:41:46

Vorige topic - Volgende topic

vdV70

Ik wil een cruis control inbouwen in mijn V70 TDI van 1997, het liefst nog voor mijn vakantie naar Frankrijk over 3 weken. 8)

Ik denk dat het zo kan:

-  raw schakelaar vervangen voor cc exeplaar.
-  schakelaar monteren op koppelingspedaal.
-  OBDII aktiveren.

klopt dit? of moet ik nog meer doen?
waar sluit ik de koppelingspedaal schakelaar aan?
hoe aktiveer ik de OBDII? doen Volvo dealers dit voor je bij zelf inbouw met gebruikte delen?
wat kost zo iets?

Bedankt alvast van een nieuwe V70 rijder.

micdee

ik neem aan dat je dan de CC vacuum pomp al hebt?? of wordt het een universele CC??

vdV70

is een TDI die nodig dan?
Ik dacht dat bijeen electronisch gestuurde brandstofpomp dit niet nodig is.
voorkeur gaat uit naar een originele cc.

id20driver

Voor een CC van een TDI heb je het volgende nodig:
1:RAW schakelaar met CC bediening
2:Software pincode die uitsluitend via de Volvodealer tegen betaling is te verkrijgen.( alleen zij kunnen de pincode bij de fabriek aanvragen en downloaden).

volgens mij zijn de rem en koppelingsschakelaar al aanwezig.

NB. een conventionele Cruisecontrol kan niet worden gemonteerd wegens ontbreken van een gaskabel
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

vdV70

In middels bij de Dealer geweest, schakelaar kost circa 120 euro, maar de software pincode kost 270.- euro.
Ter verglijk bij een Opel haal je voor circa 40 euro een schakelaar bij de dealer en met wat geluk heb je binnen 15 minuten CC. (NIET DAT IK OPEL WIL GAAN RIJDEN).  Bij Volvo kost het dus iets meer dan ik verwacht had.  

Weet iemand alternatieven voor de pin of moet ik mijn poot nog even stijf houden?

Citaat van: id20driver op 31-07-2003 23:49:49
Voor een CC van een TDI heb je het volgende nodig:
1:RAW schakelaar met CC bediening
2:Software pincode die uitsluitend via de Volvodealer tegen betaling is te verkrijgen.( alleen zij kunnen de pincode bij de fabriek aanvragen en downloaden).

volgens mij zijn de rem en koppelingsschakelaar al aanwezig.

NB. een conventionele Cruisecontrol kan niet worden gemonteerd wegens ontbreken van een gaskabel

Pas_caL

Hallo allemaal,

Mijn CC werkt van het een op het andere moment opeens niet meer. (helemaal niet meer (ook niet soms)) Als ik het goed begrijp kan dat in dit geval alleen liggen aan de handel of aan de schakelaars op de pedalen? (zekering is goed)

(ja klopt ik heb een diesel  ;D)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,

Pascal.
Je auto is als je neus... Je moet er uit halen wat er in zit...

Sbv

Pas_caL

Dat is een goeie! Familie heeft zo'n laptop. Die geeft dan middels een code aan wat er aan scheelt?
Je auto is als je neus... Je moet er uit halen wat er in zit...