powerbox en locatie dieselinjectiepomp

Gestart door koekdoosopwielen, 01-03-2008 12:47:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koekdoosopwielen

Ik heb een powerbox gekocht (een normaal geprijsde met alle originele stekkers eraan). Ik weet dat men daar hier geen fan van is, maar ik heb geen tijd om richting een normaal geprijsde chipper te rijden (werk, gezin en kinderen).

De powerbox heeft, qua uiteinden, 2 stekkers en een draadje met klip

Dit draadje moet op draadje nr2 uit de lmm, dit snap ik en deze kan ik vinden.

De 2 stekkers moeten tussen een stekkerdeel dat hoort bij de dieselinjectiepomp. Volgens de fabrikant van de powerbox zit dat ding ergens voor onder bij de ventilator (op dit forum heeft iemand eens gezegd dat het priegelen is en dat hij onder de ventilator zit).

Helaas ik kan het stekkertje niet vinden. Van bovenaf heb ik alle elektrische leidingen gevolgd, en als ik onderaan de ventilatorunit voel zit daar niks.

Weet iemand waar de dieselinjectiepomp/danwel deze stekker zit en hoe ik daarbij moet komen. Kan dit vanuit de motorkap of moet de auto omhoog omdat ik er alleen van onderen bij kan.






Peter

Het klopt dat deze stekker bij de ventilator zit, maar dan vrij dicht  tegen het motorblok aan. Als je voor de auto staat, zit de stekker beneden, links naast de peilstok. Dus aan de bijrijderskant.

Je kan er met enige moeite vanaf de bovenkant bij. Ik heb dit een aantal jaren gelden even bij een volvogarage laten doen, omdat ik ook niet zeker wist wel stekkers is moest proberen los te trekken.


succes

Volvo Felipe

Hehe,

Ik zou hem gewoon laten chippen daar ga je meer plezier hebben, het prijsverschil is niet zo groot meer


hathü

Heb onlangs de prijs op gevraagd bij Fastech, 350 euro voor een TDI.

Rayman

Citaat van: hathu op 02-03-2008 14:39:03
Heb onlangs de prijs op gevraagd bij Fastech, 350 euro voor een TDI.

Staat gewoon op de site ;)
Dark Side of the Force is German

hathü


Vertigo

ff uit een ander topic, een stukje over de powerbox en de werking ervan. http://www.digitune.nl/powerbox.htm

Peter

Heb inmiddels ca. 4 jaar ervaring met de powerbox.  De al niet slechte acceleratie is na montage van de powerbox enorm verbeterd, de topsnelheid ligt ca 10 % hoger én het verbruik is ook nog eens afgenomen.
Dat zijn voor mij de objectief waarneembare feiten. Inmiddels ruim 380.000 probleemloze km's achter de rug.  Dus zo slecht kan dat apparaat niet zijn. :)

Volvo Felipe

Citaat van: Peter op 02-03-2008 20:56:40
Heb inmiddels ca. 4 jaar ervaring met de powerbox.  De al niet slechte acceleratie is na montage van de powerbox enorm verbeterd, de topsnelheid ligt ca 10 % hoger én het verbruik is ook nog eens afgenomen.
Dat zijn voor mij de objectief waarneembare feiten. Inmiddels ruim 380.000 probleemloze km's achter de rug.  Dus zo slecht kan dat apparaat niet zijn. :)



Ben er geen voorstaander van

koekdoosopwielen

Gisteren nog even een neef laten zoeken naar de locatie van de dieselinjectiepomp. Hij onderhoud auto's voor de lol. Ook hij kon het maar moeilijk vinden.

Vandaag de dorpsgarage gebeld en hij zet hem er op 18 maart op.
Op dat moment komt er ook op:
1. veerpootbrug
2. fsd dempers van Koni
3. verzwaarde stabilisatorstangen voor.

Pakketje afkomstig van european tuning. Ik ben benieuwd of dit leidt tot enigzins strak maar ook comfortabel weggedrag. Op dit moment is het net een duikboot als ik de bocht aanrij.