Schudden xc70

Gestart door marnixsebas, 01-03-2008 13:46:36

Vorige topic - Volgende topic

marnixsebas

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, ik ben in het bezit van een XC 70 bouwjaar 1999 automaat.
Op niet vooruit te zeggen momenten begint de auto heftig te schudden.
Bij optrekken vanaf 40 km tot 90 km.
Dit gebeurt niet regelmatig.
Banden Velgen en automaatbak zijn goed, motorsteunen lijken ook goed. iemand had het over aandrijfassen maar dan zou de auto constant moeten schudden t/m tussen de 40 en 90 km.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.

Bert

Jeroentjuh

Het is trouwens een V70 XC en geen XC70 ;)

marnixsebas

Oke,

Maar heb je ook een oplossing voor het probleem.

Bert

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Jeroentjuh

Ronbroek

Quote van een ander forum:

"Alles kan stuk aan het AWD systeem. Haakse overbrenging, cardanas, visco, achterdifferentieel"

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

850 T5 Freak

voel je echt de auto puur schudden? of doet hij motorisch inhouden/schudden?  ??? als er iets aan de mechanische aandrijving moet zijn, dan zou het constant zijn lijkt mij. ben je al langs een garage geweest?
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

marnixsebas

Ben langs de garage geweest hebben er mee gereden maar toen was er niets aan de hand.
Het is niet motorisch denk dan toch aan de aandrijving, maar hij doet het niet constant.
Ik heb verder geen idee.
De auto schut puur tot in de stoelen, gas los tot ongeveer 30 km weer gas er vaak is het dan over

850 T5 Freak

hebben ze alleen mee gereden en niet aan de onderkant gekeken?  :eusa_think: misschien dat er speling zit op 1 van de lagers van de asses maar dan zou hij het ook constant moeten doen   :eusa_think:

marnixsebas

Ze hebben er meegereden en ook aan de onderkant gekeken, en ze dachten dat er speling zat op de aandrijfas ergens inde midden aan een ophanging maar deze leek wel in orde te zijn.

BenC70ES

Lijkt me misschien eerder iets (electrisch) motorisch te zijn als het niet altijd voorkomt?  Ontsteking is in orde?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

marnixsebas

Ja ontsteking is in orde.
Heb vanmiddag nog gereden heeft het nog een keer gedaan,
daarna heel snel opgetrokken en probleem niet weer gehad, dus misschien toch
aandrijfassen?

850 T5 Freak

foutcodes uit laten lezen?

marnixsebas

Nee nog niet gebeurt waar zit je aan te denken?

850 T5 Freak

zoals je al zegt: aandrijving is in orde, het is niet constant, dus lijkt me electronische of iets dergelijks te zijn  :eusa_think: en als er foutcodes aanwezig zijn kunnen die ons helpen je storing goed te lokaliseren.