Herrie in de 850.......

Gestart door baskabel4, 02-03-2008 13:20:35

Vorige topic - Volgende topic

baskabel4

Het viel mij gisteren pas goed op(na een langere rit)dat mijn 850 t5 toch best wel aan de lawaaierige kant is binnen...
Daar bedoel ik mee: windgeruis,het contact van de wielen met het wegdek,de motor

Het is niet superstorend...maar toch

Maken de keuze van het type banden uit met de herrie die het maakt op het wegdek??laatst zei iemand tegen mij dat ik lawaaierige banden had??........

Kan je zelf iets doen om het geluid iets terug te brengen en hebben jullie er zelf geen last van??

Groet Bas

thuur

Banden maken heel veel uit, doorgaans zijn sportieve en goedkope banden lawaaiger en comfort banden stiller.

Windgeruis: controleer goed of alle portieren netjes sluiten (incl. evt. dak), geen rubbers uitsteken of dubbel zitten. Het merk ruitenwissers kan nog voor wat gefluit zorgen heb ik gemerkt en de spiegels maken idd wat herrie boven de 100 km/u.

Motor: hoe zit het met de motorsteunen?

Gr ;)

baskabel4

nou...ik schrijf motor...maar ik weet niet of ie herrie maakt eigenlijk,
je hoort hem gewoon meer als in mijn volvo 460 1.8(die nu weg is natuurlijk)
eigenlijk vind ik het wel een stoer geluid ;D

Ik merkte dat als het wegdek veranderde er meer of minder herrie in de auto kwam,dus ik denk dat die banden de grootste boosdoener zijn...

En de rubbers nalopen schrijf je.....ik merkte wel dat de rubbers loshangen bij het in en uit-stappen,
vooral aan de achterkant...maar door dit weer even terug te drukken is het opgelost,of zou dit ook voor herrie kunnen zorgen?

En ja...wind.....gisteren stormde het nogal,dus mischien dat het daarom allemaal zo opviel
die windschermpjes..hebben die nog enig doel tot het verminderen van geluid?