Achteruitrij verlichting kaduuk

Gestart door RDG, 02-03-2008 18:10:19

Vorige topic - Volgende topic

RDG

Hoi ,

Achteruitrij verlichting doet het niet ??? :eusa_doh:

Ja, ik heb de lampjes getest. :P

Daarnaast doen ook alle lampjes op het midden console het ook niet. (asbak,aansteker en automaat verlichting en achter asbak verlichting.)

Heb de lampjes eruit gehaald ( nog geen nieuwe voor), lijken wel kaduuk

Mijn vraag is, wordt de achteruitrij verlichting aan gestuurd met een sensor bij de automaat bediening of zit dit ergens anders. :eusa_doh:

Of zegt iemand aan de hand van dit verhaal, eikel je moet iets anders doen. :eusa_hand:

Bedankt alvast.

Rijk de Graaf

mehn

Dit is het begin van het einde van je schakelstandsensor. Deze zit op de automaat en zorgt ervoor dat de computer weet in welke stand de automaathendel staat.
Tevens regelt deze sensor dat de auto alleen in P en N start én dat je achteruitrijdverlichting gaat branden in de R.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Chris

Citaat van: RDG op 02-03-2008 18:10:19
Hoi ,

Achteruitrij verlichting doet het niet ??? :eusa_doh:

Ja, ik heb de lampjes getest. :P

Daarnaast doen ook alle lampjes op het midden console het ook niet. (asbak,aansteker en automaat verlichting en achter asbak verlichting.)

Heb de lampjes eruit gehaald ( nog geen nieuwe voor), lijken wel kaduuk

Mijn vraag is, wordt de achteruitrij verlichting aan gestuurd met een sensor bij de automaat bediening of zit dit ergens anders. :eusa_doh:

Of zegt iemand aan de hand van dit verhaal, eikel je moet iets anders doen. :eusa_hand:

Bedankt alvast.

Rijk de Graaf

Heb begrepen dat de achteruitrij verlichting wordt aangestuurd door de schakelstandsensor... de automaat bediening dus. Wel vreemd dat je overige lampen in die omgeving het ook niet doen... lijkt me niet hetzelfde probleem eigenlijk.

Ik heb hetzelfde probleem zo nu en dan.. zoals maikel (mehn) al had voorspeld wilde hij laatst ook al niet meer starten in de P stand. Ach, de N werkt ook ;D.. binnenkort maareens laten vervangen dat ding.

RDG

:eusa_clap: Cris en Mehn bedankt voor de supersnelle reactie.

Waar zit die sensor precies en ingewikkeld te vervangen? kost ie plus minus

Denk ook dat de lampjes van het middenconsole een ander probleem is, auto is van 1995 en zullen best wel door hun branduurtjes zijn.

Is trouwens een 850 T-5r dark olive green

RDG

:eusa_clap: Dank je ludo, weet nu precies wat te doen.

Super, we zullen er een leuk klus middagje van maken.

Hoorde van een bekende dat ook de o-ring op de as vervangen moet worden is dat zo??

Bedankt

Rijk