elektrische ruiten

Gestart door Tim Van Hautte, 03-03-2008 18:41:22

Vorige topic - Volgende topic

Tim Van Hautte

Hallo,

Ik heb net vier elektrische ruiten gekocht voor mijn 850 sedan van '94. In de deuren zitten alle aansluitingen klaar, maar aan de schakelaars in de middenconsole vind ik nergens de juiste fiche? Kan iemand mij zeggen of deze er normaal zou moeten liggen of hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt

ThomasGLT

Ze zitten naast de handrem, onder dat rechthoekige vakje hè. Als je aansluitingen in de deuren hebt, heb je ook aansluitingen bij de middenconsole, zo simpel is dat, maar misschien heeft volvo ze goed verstopt.

Het bestaat echter wel uit losse onderdelen, maar het is niet erg waarschijnlijk dat er een stuk kabel uitgehaald is. Mocht dat wel het geval zijn, dan zou je een grote losse stekker moeten hebben bij de plaat onder stuur (hier komen veel kabels samen).

Ik zou eerst nog maar eens extra goed zoeken.

thuur

Een kastje met knoppen voor je ramen en spiegels heeft al een stuk kabel er aan zitten. De stekker vind je onder het opbergvakje onder de asbak.

Welkom op het forum! Stel jezelf en je auto even voor in het 'Wie ben ik' board ;)

Gr 8)

ThomasGLT

Citaat van: thuur op 04-03-2008 00:39:23
Een kastje met knoppen voor je ramen en spiegels heeft al een stuk kabel er aan zitten. De stekker vind je onder het opbergvakje onder de asbak.

Dank je Thuur, ik kon in Vadis wel vinden dat er verschillende stukken kabel met stekkerverbindingen waren, maar niet waar de stekkers te vinden zijn.

Tim Van Hautte

Even een update,

heb mijn zoektocht naar de fiche gestaakt...  :'(  De zwarte fiche voor de spiegels en zetelverwarming zit op de juiste plek maar de grijze die er normaal naast hoort te zitten (kabelboom is normaal toch altijd dezelfde?) is helaas nergens te bespeuren. (Heb het dashbord volledig uit elkaar gehaald) Heb er dan maar weer de manuele ruitenheffers opgestoken.

Toch bedankt voor de respons!

PS: bij deze heb ik dus een volledige set (voor en achter) elektrische ruiten in de aanbieding, samen met deurpanelen en bedieningsknoppen... :)

ThomasGLT

Dat is wel zonde Tim. Als je aansluitingen in de deuren hebt, dan moeten die toch ergens uitkomen!

Met fiche bedoel je stekker toch? Heb je die plek bij het middenconsole, die Thuur zegt, al geprobeert?

thuur

Nee hoor, juist zo'n onderdeel wat als halffabrikaat wordt ingekocht bij meerdere leveranciers is onderhevig aan veranderingen. Ik had de kabels ook niet zitten in mijn GLE (dus maar zelf getrokken), maar de ervaring leert wel dat de meeste 850's aardig voorbedraad zijn.

Gr ;)

ThomasGLT

Citaat van: thuur op 05-03-2008 11:12:23
Nee hoor, juist zo'n onderdeel wat als halffabrikaat wordt ingekocht bij meerdere leveranciers is onderhevig aan veranderingen. Ik had de kabels ook niet zitten in mijn GLE (dus maar zelf getrokken), maar de ervaring leert wel dat de meeste 850's aardig voorbedraad zijn.

Gr ;)

Ja, maar als hij aangeeft aansluitingen in de deuren te hebben, dan komen die ergens uit..... Dat is een ding wat zeker is.

Tim Van Hautte

hallo

Ik heb inderdaad gezocht op de plek die aangegeven werd, ik denk dat ik gewoon pech heb. Voor de rest is de wagen standaard  :-\ (ben nog student) en ik denk dus dat ik een andere kabelboom heb dan diegen met opties... Helaas

PS: ik volg wel de logica dat als ze in de deur klaar zitten ze de stekker ook klaar mogen leggen. Slechte punten (voor zover mogelijk) voor de ingenieurs van volvo!

Bedankt voor de reacties, en zal me spoedig eens voorstellen (eerst fototje trekken)