Aux uitgang creeren via cassette deck van sc-801. UITDAGING?

Gestart door herbe777, 03-03-2008 20:12:32

Vorige topic - Volgende topic

herbe777

Ik wil graag een aux aansluiting creeren, via mijn cassette deck.
Ik heb het cassette deck er even uit gehaald en ik zie dat de aan lezer waarlangs het bandje draaid, 5 draadjes aangesloten zitten.

Het moet toch mogelijk zijn om via deze draadjes een aux uitgang te creeren.
Je hoeft dan alleen nog maar een fake cassette bandje erin te stoppen. Een bandje dus zonder lind er meer in.

Wie weet of dat dit gaat?

BartusKN

denk het niet de omzettening van lind naar geluid is heel anders dan wanneer je er digitaal geluid op zet. denk dat het niet kan.

herbe777

heb echt geen idee hoe het werkt. Denk alleen dat er toch  vanaf het cessette desk een klein geluidje richting versterker gaat. Dit moet toch te pakken kunnen krijgen?

-D©©©L-

Als je voldoende verzwakking toepast en de juiste correctie (een magnetische weergave is verre van lineair als het van de band af komt), dan moet het wel haalbaar zijn.
Makkelijker is een oude wisselaar aansluiten en het MP3 signaal op de analoge ingang van die aansluiting zetten (in plaats van het audio signaal vanaf de wisselaar).

3581

je kunt voor betrekkelijk weinig geld een soort cassetje kopen met een snoertje en een stereo jackplugje dat je in je Mp3 speler kunt plaatsen, de kwaliteit is niet echt byzonder maar wat wil je voor 5€. een ander mogelijkheid zoek even een oude radio met cassette recorder, sloop de kop eruit en sluit h'm aan wie weet!
wellicht met kleine voorversterker het signaal iets op te krikken. daarna je echte deck, vijf draden is natuurlijk je reversekop ,je heb er maar drie nodig. Succes
®©

herbe777

Citaat van: -D©©©L- op 03-03-2008 20:29:43
Als je voldoende verzwakking toepast en de juiste correctie (een magnetische weergave is verre van lineair als het van de band af komt), dan moet het wel haalbaar zijn.
Makkelijker is een oude wisselaar aansluiten en het MP3 signaal op de analoge ingang van die aansluiting zetten (in plaats van het audio signaal vanaf de wisselaar).

Weet iemand dan hoe ik de wisselaar uitgang van de radio kan benutten?
Heeft iemand daar dan een schema van?

Snellebaksteen

Is heel goed mogelijk en niet erg moeilijk.

Je moet even de leeskop opzoeken in je cassetedeck. Daar komen 3 draadjes uit: 1 rood, 1 wit en 1 zwart. Rood is rechts, zwart is links en wit is de ground. Verzwak indien nodig je signaal van je cdspeler en sluit het aan op de 3 draadjes. Klaar!!

Zo heb ik ooit mijn eerste cd speler aangesloten op een 3in1 setje zonder losse cd ingang...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ThomasGLT

Je kunt dan toch gewoon zo`n cassettebandje kopen met een jackplugje eraan. Door het succes van de Ipod gewoon bij de mediamarkt ofzo te koop.

Om te voorkomen dat de autoreverse van de radio op hol slaat moet je deze even openschroeven en de tandwielen eruit halen.

De uitgang van de CD wisselaar kun je natuurlijk niet gebruiken, wel de ingang ;).

Hiervoor moet je inderdaad wel een wisselaar aansluiten, en de kabel modificeren met een schakelaar ertussen en aux-aansluitingen. Zodoende kan je geluid ingeven, en accepteerd je radio dat omdat hij wel aangesloten zit op de signaaldraad van de cd speler. Je cd`s zullen dus ook de hele tijd draaien en doorwisselen.

Voor de prijs van een cd wisselaar heb je echter ook een apparaatje als Imiv wat hetzelfde mogelijk maakt, maar dan zonder cd wisselaar.

Het meest simpele is dus gewoon het bandje met draadje.

herbe777

Dat wil ik dus juist niet, zo`n draadje aan een bandje.
Mijn wisselaar doet het alleen met sommige cd`s. Ik wil dus ook gerust de wisselaar UITGANG van mijn radio gebruiken.

Ik dacht dat ik er weleens iets over had gelezen op dit forum. Over hoe het dan precies moest en met welke draadjes. Ik kan het draadje alleen niet meer vinden. 

joriscram

Ik kwam hier toevallig langs omdat ik zojuist zelf mijn sc-800 heb voorzien van een aux volgens:

http://forums.t5d5.org/topic/11166-sc-800801-aux-input-hack/

mijn resultaat:

prive: C70 2.5T, op de zaak: 850 2.5 G3

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.