Vreemde "zeelucht" vanuit motorruimte.

Gestart door zuiderling, 04-03-2008 17:52:46

Vorige topic - Volgende topic

zuiderling

Beste mensen,
Ben sinds 3 weken in het bezit van een 850 2.5 10v met slechts 170.000 km op de klok.
Hij is altijd dealer onderhouden en met NAP.
Ziet er werkelijk als nieuw uit, maar verspreid een vreemde maar penetrante "zeelucht" geur.
Het is geen koelvloeistof, want die ruikt zoet en ook geen airco vloeistof want die is geurloos.
Wie weet wat het is??
Zelf heb ik nu het vermoeden dat de vorige eigenaar motorruimte heeft ingespoten om steenmarters te verdrijven.
:eusa_think: :eusa_think:

FGG

Beetje vreemd om de mensen op 't Forum te vragen waar jouw auto naar ruikt... :eusa_doh:

(ik zou beginnen met mezelf voorstellen)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

cas

je hebt gewoon een stinkauto! haha... nee, wellicht een idee om je interieur filter eerst te vervangen? misschien ligt daar wat in te rotten?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

animalT5R

Doos potpourrie aangereden toevallig  ???  ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

thuur

Anders de motorruimte even inspuiten met Dasty of motorreiniger, laten intrekken en voorzichtig afspoelen als je denkt dat het daar van komt.

Welkom op het forum!

Gr 8)

-D©©©L-

Om te beginnen is het wel handig om te weten of de auto ook binnenin stinkt.
Met lopende motor of niet ? Airco aan ? Airco net uit ? Kachelstand ? Reciculatie klep stand ?
Paravaan schoongemaakt ?

Veel en veel te weinig info, zoals het er staat kan het zelfs nog wel uit de ruitensproeier vloeistof komen.  :eusa_think:

ThomasGLT

Water in het kachelsysteem? Stilstaand kan dat ook behoorlijk stinken natuurlijk.

zuiderling

Hallo allemaal, idd is het een stinkende maar wel goed uitziende en rijdende auto. Gelukkig ruik ik in het interieur nauwelijks iets van deze penetrante geur.
Ruitesproeiervloeistof is het ook niet, en zoals gezegd ik verlies geen druppel koelvloeistof dus interieurkachel lekt ook niet.
Die tip van de motor reinigen ga ik komend weekend uitvoeren.
In ieder geval alvast bedankt voor de tips, en mochten er nog overige tips/ voorstellen zijn dan hoor ik die graag.
???

Manga

Het is ook leuk als je plaatst wat het was (als je het gevonden hebt)

Misschien zit er een dooie rat tussen je radiateur... heb ik een keer gehad.
850R 2.0 DOP

RRRRR_Ramon

Misschien heeft de auto een keer "gezwommen".........

Slootbagger stinkt vreselijk.  :eusa_hand:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

ovlov 058

Misschien, zonder water(radiator) gevallen aan de kust :eusa_think:

OF EEN MOSSEL AANGEREDEN

Als ik aan m'n uitlaat hoor, dan hoor ik de zee :eusa_shifty: ;D

Neen, zou niet weten wat het is, maar wil het wel weten ;)

thuur

Er kan idd een dood beestje liggen ergens, kan vreselijk stinken weet ik helaas uit ervaring :-X

Ook de uitwerpselen van een marter oid kunnen voor nare geurtjes zorgen.

Gr :-\

zuiderling

Nou die reuk die mijn 855 verspreid is zeker geen lijkgeur of een geur van iets wat aan het rotten is, maar een geur die me sterk aan de zee doet denken.
Ja ik weet wat jullie gaan zeggen; hoe weet een limbo nu hoe de zee ruikt?
Heb lange tijd op slechts een paar honderd meter van het strand verwijderd gewoont dus het zal wel meevallen.
M.a.w. de quest gaat gewoon nog ff door, in ieder geval tot a.s. zaterdag dan ga ik motorruimte afspoelen.
Overigens vindt ik dit een interessante site en nogmaals bedankt voor jullie hulp.

zuiderling

Onlangs dus motorruimte afgespoeld, en een hele poos laten drogen.
Vervolgens een heel eind gereden en na uitstappen bleek de stank een stuk minder te zijn. Dus het vermoeden dat de vorige eigenaar motorruimte had ingespoten met een spul tegen steenmarters bleek dus waar te zijn.
Denkelijk nog eens goed afspoelen en dan ruikt hij weer zoals het zou moeten.
Iedereen bedankt voor zijn of haar bijdrage.