Hoeveel weegt een compleet motorblok?

Gestart door Enno, 09-03-2008 15:03:04

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Ik ben een leuk blok tegengekomen.....

211.000 KM. Koppakking waarschijnlijk defect staat er bij. Hoeveel weegt een compleet blok? Ik moet het evt zelf ophalen (600 KM).

OP zich een leuke klus en erg leerzaam om zelf eens mee te beginnen.....

Maar de grote vraag, HOE VEEL WEEGT zo'n blok?....

ed

Kilo of 200 en meer, afhankelijk hoeveel er nog aan zit (bak, kop, startmotor enz.)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

reneetje

Citaat van: Enno op 09-03-2008 15:03:04
Ik ben een leuk blok tegengekomen.....

211.000 KM. Koppakking waarschijnlijk defect staat er bij. Hoeveel weegt een compleet blok? Ik moet het evt zelf ophalen (600 KM).

OP zich een leuke klus en erg leerzaam om zelf eens mee te beginnen.....

Maar de grote vraag, HOE VEEL WEEGT zo'n blok?....

Laat lekker staan dat blok, lepel er eentje in die niet los is geweest, eentje uit de schade of zoiets.

Gewicht maakt toch niet uit, neem aan dat je een blok niet achter in een auto ophaalt. Gewoon met een aanhanger ophalen, als er eventueel een of andere vloeistof lekt heb je dat iig niet in je wagen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

pwassink

Das nie aardig Renee..

Enno wilde al zo'n tijd es in een tiencilinder rijden,
maar met t blok op de koare telt dan niet toch ?  ;D

Wat minder flauwekul:
Ik zou inderdaad ook voor de aanhanger gaan, achterin een estate wil ook wel
maar is ivm de openstaande achterklep lastig in en uit tillen met heftruck etc

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

joebar

je tilt een blok met 2 man gewoon op dus ik schat 75 kg

Enno

Is een blok met alle toebehoren....inclusief drukgroep, excl. BAK.

dennis850estate

Hé Enno,
Kompleet blok is bijna niet te tillen, ook niet met twee man. Onhandig lomp blok staal. om hem thuis te verplaatsen, laat staan in te bouwen heb je echt een takel nodig. Een koppakking defect bij 2 ton vindt ik ook niet echt geloofwaardig. Komt bij 2 ton niet voor. Zelf inbouwen is een forse klus waar je zonder ervaring niet aan moet beginnen. Ik zou het knap vinden als je het voor elkaar zou krijgen, maar bedenk je goed waar je aan begint

Enno

Zelf inbouwen was ik voorals nog niet van plan..........

dat lukt me nooit en dan ook nooit....

Johann

Volgens de papieren tegen de 170 kg

BenC70ES

Citaat van: Enno op 09-03-2008 16:19:44
Zelf inbouwen was ik voorals nog niet van plan..........

dat lukt me nooit en dan ook nooit....

Als ik al de andere dingen zie die je doet, hoeft dat ook geen probleem te zijn als je een takel hebt, en je er je tijd voor neemt...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Snellebaksteen

Citaat van: Johann op 09-03-2008 16:22:51
Volgens de papieren tegen de 170 kg

Das goed nieuws, ik ga morgen een ander blok ophalen voor de kliko en dat doe ik dus met de Visa en die mag slechts 365 kg meenemen. 170 voor het blok, 85 voor mij, 35 voor de benzine, dan heb ik nog 75 kg speling voor alle roest!! ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Enno

Laat ik het zo zeggen....

De tijd neem ik sowieso voor. Het zou voor mij de eerste keer zijn dat ik zelf aan een motor ga werken. Ik doe de meeste dingen op mijn gemak, dat zal hier ook niet anders zijn...

Ik moet dan alleen nog het juiste gereedschap vinden om de motor aan te hangen / op neer te zetten.

Als ik de motor kan krijgen voor een kleine prijs...dan wil ik er wel 600 KM heen & terug voor rijden. Op mijn dooie gemak is er vast wel weer een mooi / nieuw of verbeterd blok van te maken al of niet zonder hulp van buitenaf.....

Johann

Volgens Volvo wegen de 850 kleine boring motoren incl. hulpapparaten en olie 176-190 kg. De grotere boring motoren zoals de B5254 173 kg.

De "P2" B5244S zou tussen de 142 en 154 kg wegen.

Chris S.D.

Te lichte auto zonder juiste spiegels en te zware (oversized...) aanhangwagen, maar niet te beroerd mijn ervaring met u te delen v.w.b. transport v.e. motorblok  :angel::

Even zo'n blok in de achterbak leggen is zeker af te raden, dingen zijn loeizwaar.

Freakybaby

Motorblok incl subframe, bak en assen/veerpoten etc op een aanhangertje gehad. Gaat prima, maar we hadden wel een heftruck nodig om hem erop te krijgen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn