Raamstijl achter

Gestart door Bart GLT, 04-08-2003 10:18:38

Vorige topic - Volgende topic

Bart GLT

Beste mensen,

Een van de L-vormige raamlijsten van de achterramen van mijn Estate uit '93 is deel losgesprongen. ik heb geprobeerd hem vast te lijmen met Bizon-kit, maar hij schoot weer los. Er zat een soort dikke, elastische kit tussen en ook een klemmetje (volgens mij mist er een aantal klemmetjes). Heeft iemand ervaring met het vastzetten van deze lijst?

Groets,
Bart
Volvo forever!

denkweb

zitten plastic klemmetjes in, ene kant schuif je in een de binnenkant van het plastic (ziet eruit als een grote platte schroef zonder schroefdraad) de andere kant is een plastic pinnetje.

Normaal schuif je een aantal van die dingen in het plastic welke je dan met de pinnetjes in de stijl (daar zitten gaatjes in) vastdrukken kunt...

werkt ongeveer hetzelfde als de pinnetjes in de achterbak-bekleding.

Bart GLT

Dank Denkweb,

Ik ga ermee aan de slag. Eerst eens op zoek naar die klemmetjes...

Groets,
Bart
Volvo forever!

rogier

Citaat van: Bart GLT op 05-08-2003 08:03:07
Dank Denkweb,

Groets,
Bart
Dealer ???

:P

denkweb

Citaat van: Rogier © op 05-08-2003 10:59:01
Citaat van: Bart GLT op 05-08-2003 08:03:07
Dank Denkweb,

Groets,
Bart
Dealer ???

:P

Sloop is goedkoper (of even een avondje stappen en een volvo taxi onder handen nemen ;-)

ex_beamerman

die zwarte meuk die je bedoeld word maar door een bedrijf in nl gebruikt (geloof ik) en heet tremko sealer,het is eigenlijk een ruiten kit en word door veel carglass monteurs gebruikt als ze (weer eens) wat afgebroken of kwijt zijn.
10 tegen 1 is de achterruit dus al eens vervangen en heeft de monteur de ruit geplaatst en vergeten waar de klemmen lagen of de bevestigings punten gesloopt.
groet jhonn

Bart GLT

Wat een rommelaars, die boys van Carglass! Overigens zitten er in de stijl bij mij geen gaatjes. Dus of er van die pinnetjes in de strip geschoven moeten worden...? Ik check het binnenkort wel even bij mijn eigen garage. Dank voor de tips.

Groets,
Bart
Volvo forever!

denkweb

Sycaflex ;-) ook handig om bumpers mee vast te zetten... heb ook eens de bumper van een fiat abarth achter een vlaggemast laten haken en gelijmd ermee... als nieuw!