AuxBox (LMA-3)

Gestart door Enno, 10-03-2008 23:55:47

Vorige topic - Volgende topic

Enno

In het kader van de plannen na mei 2008...

Wat zitten browsen om wat info in een CARPC te kunnen stoppen. Ik kwam dit doosje tegen. Kent iemand dit product?

Je schijnt het ook middels USB te kunnen koppelen aan een PC.....wat dan ook een CARPC zou kunnen zijn.

Prijs voor dit kastje bedraagt USD 249,--. Het liefst zou ik er dan ook nog een losse AFR display bij willen aansluiten....ik denk dat ik als CARPC display zo'n 1-din geval neem die als klapscherm onder mijn autoradio gemonteerd kan worden.

Omdat een CARPC zonder dit soort randapparatuur eigenlijk " zinloos"  is, zit ik te denken om dit deel van project " de Groene" te complementeren met een kastje zoals dit......

Taranis

Misschien dat ik iets mis, maar wat heeft dit voor nut?

Enno

In het kader van " Meten is weten" .....via deze interface de nodige gegevens beschikbaar stellen om via een grafische interface & een lambda meter beschikbaar te maken.

Het leek me wel een handig apparaatje....

Taranis

Meten is weten? Doet ie 't niet goed dan?

Enno

1. Er komt LPi in.
2. ik ga chiptuning doen...
3. Als ik er mee ga rijden wordt het langere afstand / hogere snelheid..
4. de boel met heel blijven...ook als je non stop in de hoge toeren gaat rijden

Ik wil dus wel graag kunnen zien of de motor niet te arm loopt...

En met dit soort doosjes kun je de gegevens richting een PC sluisen die alle gegevens voor je logt.

Marc O.

Citaat van: Enno op 11-03-2008 11:06:29
1. Er komt LPi in.
2. ik ga chiptuning doen...
3. Als ik er mee ga rijden wordt het langere afstand / hogere snelheid..
4. de boel met heel blijven...ook als je non stop in de hoge toeren gaat rijden

Ik wil dus wel graag kunnen zien of de motor niet te arm loopt...

En met dit soort doosjes kun je de gegevens richting een PC sluisen die alle gegevens voor je logt.

Dus je kunt achteraf zien of je motor in de soep is gelopen?

Wat me niet helemaal duidelijk is: je wilt aan chiptuning doen maar je hebt geen turbo, klopt dat? Volgens mij kun je daar nauwelijks tot geen (zinvolle) resultaten mee boeken, toch?
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

Ik dacht dat een LMA-3 een extensie was voor een LM-1.  ??? :eusa_think:

Bovendien een erg dure oplossing voor het doel, dat kan veel eenvoudiger en goedkoper:
http://www.dataq.com/products/startkit/di148.htm  ;)

Taranis

Misschien dat ik er te simpel over denk, maar je gaat een N/A motor chiptunen en voorzien van LPi. Laten we zeggen dat ie rond de 190 pk uitkomt. Vialle levert max 50 pk per injector, dus een vermogen van 250 pk is haalbaar met 5 injectoren. Te arm lopen met die 190 pk is al onwaarschijnlijk dus.
Voor wat betreft langere afstand: alleen maar beter dan die korte stukjes... hogere snelheid zal ie ook niet van weten. Non-stop hoge toeren? Je hebt toch een automaat? Je laat 'm toch niet in 3 staan?

No offense, maar er rijden hier mensen met een R op LPi rond met bijna 2x zoveel vermogen als jouw 850, die er volgens het wie-ben-jij-topic ook nog eens regelmatig een zware kar achter hangen (ja, DCCCL bijvoorbeeld :P ), die ook niet van die meters monteren en de boel blijft gewoon heel. Iedereen moet natuurlijk lekker doen wat ie zelf wil, maar is dit niet gewoon je reinste geldverspilling?

mehn

Citaat van: Taranis op 11-03-2008 11:25:28
Vialle levert max 50 pk per injector, dus een vermogen van 250 pk is haalbaar met 5 injectoren.

Dan moet je in je 20v wel witte injectoren laten plaatsen. Normaal gaan daar paarse injectoren in.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Taranis

Citaat van: mehn op 11-03-2008 11:26:50
Normaal gaan daar paarse injectoren in.

En wat is het maximale vermogen per injector daarvan ongeveer?

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Enno

Met de paarse kom ik op het randje van wat mogelijk is. Als ik het zo goed zie moet ik om de bruine vragen ....17/20 X 50 PK = 42,5 PK per injector.

Dan zit ik altijd veilig qua hoeveelheid brandstof die ingespoten kan worden....Ik wil achteraf ;) maar ook real time kunnen zien hoe de motor gedraaid heeft.

En de zin en onzin van vermogenswinst bij een NA motor zijn we inmiddels wel over uitgediscussieerd. Ik ben van mening dat er nog wel wat valt uit te peuteren. Elke PK extra...is er weer eentje. Hoe directer een NA motor aan het gas hangt hoe leuker het wordt om er mee te rijden.

De gegevens vergaring Auxbox was een van de eerste die ik tegen kwam. Als er dus inderdaad goedkopere alternatieven zijn die het zelfde resultaat opleveren is dat alleen maar meegenomen.

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 11-03-2008 15:41:07
De gegevens vergaring Auxbox was een van de eerste die ik tegen kwam. Als er dus inderdaad goedkopere alternatieven zijn die het zelfde resultaat opleveren is dat alleen maar meegenomen.

Aan de auxbox zoals je die in eerste instantie noemde heb je weinig zonder de Innovate LM-1

elmarconi

Dat dataq spul is erg leuk. Heb de DI-718B-U voor 't werk voor 8 kanaalsmetingen, maar ik had de budgetline nog niet gezien! Thx for the tip!
--
Autogas Inside . . .