kopen via ebay amerika

Gestart door Robert Haven, 11-03-2008 20:08:17

Vorige topic - Volgende topic

Robert Haven

Er zijn hier vast wel medeforummers die eens wat gekocht hebben via ebay amerika.
Moet je dan rekening houden met invoerrechten?
En zo ja, hoe dan?

993GT2

Ik heb regelmatig onderdelen van mountainbikes gekocht uit de US of A.

Afhankelijk van de wijze van verzending (DHL, UPS en de andere grotere koeriersbedrijven hebben hun eigen inklaringsafdelingen waardoor de kans groter is dat je dus invoerrechten en BTW moet betalen) kun je mazzel hebben.

Natuurlijk is ook de omvang van het pakket relevant. Kleinere pakketten komen makkelijker door de ambtelijke molen dan de grotere jongens.

Wat ook lang niet alle personen/ bedrijven doen (maar wat wel kan helpen) is vermelden op de verpakking dat het om gebruikte (USED) dingen gaat die in het pakket zitten. Daarnaast doen ze wel eens moeilijk als je ze vraagt om een lager bedrag op het waardestickertje te zetten.

Uiteindelijk blijft het een kwestie van geluk of je pakketje vrij van extra kosten bij je voordeur wordt afgeleverd.

Ik heb persoonlijk hele goede ervaringen met zendingen van USPS.
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

T5turbo

Regelmatig wat gekocht via ebay of andere USA sites.
Nog nooit invoerrechten betaald. Als je niets meld dan heb je grote kans dat het gewoon afgeleverd wordt.
Dit omdat ze onmogelijk alles kunnen checken denk ik.

Als het een klein onderdeel is dit laten opsturen als gift en altijd vragen om geen factuur bij te sluiten, maar die per email toe te sturen of zo. Laat de douna dan maar eens bewijzen hoe duur iets heeft gekost.

Tot nu toe is het altjd gelukt....... :eusa_dance:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Eric

Gewoon bestellen... betalen via Paypal... en word lekker opgestuurd... Heb er zelfs nog nooit over gedacht om dat an te geven...  ::)
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Robert Haven

Ok Thanx allemaal. Ik ga het maar gewoon eens proberen. Laat nog wel ff weten als het gelukt is.

BartusKN

Citaat van: Robert V70 NBP op 11-03-2008 20:34:11
Ok Thanx allemaal. Ik ga het maar gewoon eens proberen. Laat nog wel ff weten als het gelukt is.

graag ik hou het in de gaten want Kennis is macht, maar ook zeker handig :P!

razz

Citaat van: T5turbo op 11-03-2008 20:15:04
Regelmatig wat gekocht via ebay of andere USA sites.
Nog nooit invoerrechten betaald. Als je niets meld dan heb je grote kans dat het gewoon afgeleverd wordt.
Dit omdat ze onmogelijk alles kunnen checken denk ik.

Als het een klein onderdeel is dit laten opsturen als gift en altijd vragen om geen factuur bij te sluiten, maar die per email toe te sturen of zo. Laat de douna dan maar eens bewijzen hoe duur iets heeft gekost.

Tot nu toe is het altjd gelukt....... :eusa_dance:
Nou niet elke verkoper is hiertoe bereid kan ik je vertellen, heb dan nooit auto onderdelen besteld maar wel elektronica (fotogr) en dan wordt je keihard genomen door de douane. Dus informeer dit altijd eerst bij de verkoper of ze used/spare en lagere waarde op willen zetten. Wil je dit gehannes niet dan binnen EU shoppen.

TTT242

Als ik electronica kreeg uit de VS en die werd via FedEx afgelevrd, dan kreeg ik gagarandeerd achteraf een brief waarin ze de invoerrechten terugvorderden. Kleine pakje via de gewone post doen het nog altijd goed(koop).
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Gunnar

Vraag dat we het met de gewone post opsturen dan heb je meestal geen douanerechten te betalen.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

quaint

en denk eens aan de BTW

T5turbo

Het ziet er dus naar uit dat je ook een beetje geluk moet hebben?   :eusa_doh:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

daytonawim

Blijft een vorm van geluk hebben, ik moet de ene keer wel en de andere keer niets betalen.

De douane is heel erg handig in de waardebepaling van spullenboel, geholpen door internet
google, ebay en dergelijke site's.

elianmars

Ik heb ook al aardig wat vanuit de USA laten opsturen. Meerdere keren geluk gehad, een paar keer pech gehad.

Met één zending ben ik dubbel gepakt. Verzending zat in twee dozen, waarop het aankoopbedrag was vermeld door de verkoper (op elke doos dus een briefje met de totaalwaarde van beide dozen bij elkaar). Ik moest twee keer invoerrechten en btw betalen over dat bedrag  :eusa_shifty:

Hou er gewoon rekening mee dat je wat extra moet betalen, dan valt het alleen maar mee  ;)