G3 en mijn Quest naar het gelijk

Gestart door Methode, 11-03-2008 23:32:02

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Citaat van: FGG op 07-06-2008 13:08:46
Citaat van: Domaso op 07-06-2008 12:29:48
We kregen gelijk mede gedeeld dat als het nog eens geprobeerd zal worden, dan komt de auto op een zwarte lijst en dan kan er een herkeuring uit voortkomen van de lpg installatie.

Dat lijkt me dreigen met ongegronde handelingen. Een soort pesten. Daar zou ik ze toch op aanspreken.

Blijkbaar de werkwijze van RDW....

En uiteraard zit ik niet te wachten op een herkeuring van m'n LPG install, met misschien ook nog allerlei kosten.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Ludo

een herkeuring?, op basis waarvan?.
je hebt toch een typegoedkeuring, welliswaar G2, wat of waarop gaan ze dan keuren. ???
en kan zoiets wettelijk?.

Domaso

Citaat van: Ludo op 07-06-2008 17:07:07
je hebt toch een typegoedkeuring, welliswaar G2, wat of waarop gaan ze dan keuren. ???

Ik weet het ook niet. Garage heeft voor de tweede keer geprobeerd de roffel op G3 te krijgen. Garage kreeg van RDW het verhaal over zwarte lijst en herkeuring te horen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Methode

Citaat van: Domaso op 07-06-2008 17:15:38
Citaat van: Ludo op 07-06-2008 17:07:07

Ik weet het ook niet. Garage heeft voor de tweede keer geprobeerd de roffel op G3 te krijgen. Garage kreeg van RDW het verhaal over zwarte lijst en herkeuring te horen.

Onzin en het beroemde iklulmaarwatuitmijnnekzodatzemewelgaangeloven. Enige die rode kaart kan krijgen is de garage. En dit leggen zij weer bij jou.

Wat moegelijk zou kunnen zijn is dat bijde volgende APK je een controle van de RDW krijgt. En so what.

Duidelijk is nu wel dat mijn Quest meer "Knights of the G3" krijgt. Misschien moeten we wat meer krachten gaan bundelen en tot het uiterste gaan hoe het nu precies zit.
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

Freakybaby

Citaat van: FGG op 07-06-2008 13:08:46
Citaat van: Domaso op 07-06-2008 12:29:48
We kregen gelijk mede gedeeld dat als het nog eens geprobeerd zal worden, dan komt de auto op een zwarte lijst en dan kan er een herkeuring uit voortkomen van de lpg installatie.

Dat lijkt me dreigen met ongegronde handelingen. Een soort pesten. Daar zou ik ze toch op aanspreken.

Een (her)keuring kunnen ze niet zo snel opleggen. Als alle zaken op orde zijn om G3 aan te vragen behalve de leeftijd dan kan er toch niks aan de hand zijn waardoor het geen juiste G2 installatie zou zijn  ???
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Citaat van: Methode op 07-06-2008 17:51:07
Wat moegelijk zou kunnen zijn is dat bijde volgende APK je een controle van de RDW krijgt. En so what.

Duidelijk is nu wel dat mijn Quest meer "Knights of the G3" krijgt. Misschien moeten we wat meer krachten gaan bundelen en tot het uiterste gaan hoe het nu precies zit.

Steekproef bij de APK kan idd, maar dat is niks ernstigers dan een gewone APK. ( Wel erg irri als je besloten hebt even op de auto te wachten)

Ben wel benieuwd wat het antwoord zou zijn als ze ernaar zouden kijken en concluderen dat echt alle onderdelen G3 voldoen. Vrees wel dat het achter regels verschuilen de rdw beter afgaat dan logisch nadenken.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Enno

Nog leuker als de auto een EURO 2 auto is, en er een G3 installatie in kan / mag.......maar het RDW op basis van typegoedkeuring pas vanaf 97 ;) officieel mag goedkeuren als G3.

Ik vrees dat je weinig begint tegen dit soort bureaucratische instituten, misschien vergis ik me......en als je echt wilt dat er een G3 inkomt, bouw er een verse G3 in.

Ik denk alleen dat het je qua kosten weinig op zal leveren.

Soulfly

Mijn LPG boer vertelde het volgende;

Bij een nieuwe installatie (1e install) wordt er eigenlijk niet naar de specificaties van de auto gekeken en wordt er een G3 goedkeuring gegeven als de installateur dat aanvraagt.

Bij een oude installatie die wordt omgebouwd naar G3 en de installateur vraagt G3 aan voor de auto, wordt er wel verder gekeken dan de spreekwoordelijke neus lang is. Met een < 1995 850 is het dan dus in 90% van de gevallen botte pech hebben.

Domaso

Ik vind het wel vreemd dat ik mijn autopapieren terug krijg van de garage en niet van de RDW. Heb  het vermoeden dat de garage ze niet eens heeft opgestuurd. Bij de eerste poging kreeg ik mijn papieren terug van de RDW met een begeleidende brief dat de auto niet voldeed aan de emissie-eis 94/12.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Vandaag nog eens contact opgenomen met de garage. Autopapieren zijn dus wel bij RDW geweest. RDW heeft meegedeeld dat er een registratie is gemaakt van de 2 pogingen om de roffel op G3 te krijgen.("zwarte lijst") Bij een verdere poging bestaat de kans dat niet alleen de roffel door de RDW wordt bekeken maar ook dat de garage onder de loep wordt genomen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

FGG

Citaat van: Domaso op 11-06-2008 09:37:12
Vandaag nog eens contact opgenomen met de garage. Autopapieren zijn dus wel bij RDW geweest. RDW heeft meegedeeld dat er een registratie is gemaakt van de 2 pogingen om de roffel op G3 te krijgen.("zwarte lijst") Bij een verdere poging bestaat de kans dat niet alleen de roffel door de RDW wordt bekeken maar ook dat de garage onder de loep wordt genomen.

Ik moet zeggen dat ik deze werkwijze van de RDW erg dubieus vind. Zij zitten ervoor om aanvragen te verwerken en wanneer er nu eens een 2e identieke aanvraag verwerkt moet worden, pech. In mijn ogen maken ze op deze wijze misbruik van hun machtspositie en daarbij een dreigende houding aannemen.
Ik zou hier nog niet klaar mee zijn.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ludo

Citaat van: FGG op 11-06-2008 10:20:46

zo is dat, met dreigementen zou ik ook een stap verder gaan.
het is een simpele aanvraag, niks meer, niks minder.
je hebt niets te vrezen als je auto technisch in orde is.
jij zou hun wél op fouten kunnen wijzen, ze hebben immers een hoop auto's op G3 gezet, die er eigenlijk geen recht op hebben.

FGG

Citaat van: Ludo op 11-06-2008 10:43:21
Citaat van: FGG op 11-06-2008 10:20:46

jij zou hun wél op fouten kunnen wijzen, ze hebben immers een hoop auto's op G3 gezet, die er eigenlijk geen recht op hebben.

:eusa_shhh:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Ik vraag me af wie van jullie straks mijn extra wegenbelasting gaat betalen als ze het zat zijn en alle 850's naar G2 gaan zetten :eusa_snooty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Philip850

Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73