G3 en mijn Quest naar het gelijk

Gestart door Methode, 11-03-2008 23:32:02

Vorige topic - Volgende topic

Methode

:eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Dank voor uw email. Om in aanmerking te komen voor de G3-korting dient er aan een aantal eisen te worden voldaan met betrekking tot de auto, LPG-installatie en combinatie van beiden:

1. de auto moet voldoen aan de 94/12 EEG emissierichtlijn. Deze emissierichtlijn houdt verband met het motortype en modeljaar van de auto.

2. de LPG-installatie dient een installatie te zijn van de zgn. 3e generatie. Dit wordt ook wel "G3-installatie" genoemd. Kenmerken van een G3-installatie zijn o.a.: de LPG-installatie moet zelflerend maar niet nastelbaar zijn.

3. de combinatie, dat wil zeggen de auto met ingebouwde LPG-installatie, dient aan bepaalde eisen te voldoen. Eén van deze eisen is dat de auto voorzien van LPG-installatie minimaal 30% schoner moet zijn dan de vergelijkbare uitvoering op benzine.

Gelet op uw vraag met betrekking tot uw Volvo 850 met kenteken HH-NV-31 van modeljaar 1994 het volgende. Alle Volvo's 850 van modeljaar 1994 voldoen niet aan bovengenoemde eisen. Pas vanaf modeljaar 1995 is het mogelijk om d.m.v. een ombouw voor G3 in aanmerking te komen. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,
Volvo Cars Nederland B.V.

xxxxxx

Customer Relations Consultant

Ga een brief schrijven voor snellere invoering van rekeningrijden!
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

thuur

Het wordt langzaamaan een standaardbrief bij VCNL ;D

Gr 8)

Snellebaksteen

Hmmm, mijn 850 uit 94 heeft G3 vanaf nieuw....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

GeertG

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Snellebaksteen

Aha, de mijne is van 26-10-94. Ik heb al een versie 2 interieur (ronde schakelaars) en versie 2 bumpers dus dat is dan modeljaar 95. Mooi, ook weer opgelost.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

@Methode:
Wil je er echt een principiele strijd van maken. Of gaat het je er om dat je zelf de G3 titel verwerft?

Als het laatste het geval is denk ik dat het het beste is eens een babbel te maken met een goede LPG installateur die bovendien Volvo liefhebber en ervaringsdeskundige is.

Je bent immers niet de eerste die met deze muur van ambtelijkheid zit.
En die lui kennen het traject veel beter. Al moet ik zeggen dat ik je verslagen geboeid volg om de regelgeving beter te kennen.

Als het echt om het principe gaat en niet om je persoonlijk plezier wens ik je veel succes maar ik ben bang dat je blauwbekkend tenondergaat omgeven door driftig notities makende ambtenaren.

Beetje off topic: Lui met een Amerikaanse auto willen graag dat kleine kentekenplaatje, soms lukt het.

Sterkte in de strijd!

tackle

lijkt mij in strijd met het grondwettelijk gelijkheidsbeginsel. Als ik je verhaal zo lees, kunnen sommigen met een 94ér wel in aanmerking komen voor G3. Vreemde zooi zeg! Dus, volslagen willekeur.

Methode

Citaat van: razorx op 14-03-2008 00:25:44
@Methode:
Wil je er echt een principiele strijd van maken. Of gaat het je er om dat je zelf de G3 titel verwerft?

Als het laatste het geval is denk ik dat het het beste is eens een babbel te maken met een goede LPG installateur die bovendien Volvo liefhebber en ervaringsdeskundige is.

Je bent immers niet de eerste die met deze muur van ambtelijkheid zit.
En die lui kennen het traject veel beter. Al moet ik zeggen dat ik je verslagen geboeid volg om de regelgeving beter te kennen.

Sterkte in de strijd!

Het gaat mij inderdaad om het verkrijgen van G3. Heb verder begrepen dat de gasinstallatie 3 jaar oud is.

Ik zou zo 1 2 3 niet weten bij welke gasinstallateur ik kan aankloppen. Wie oh wie heeft de gouden tip!

gerardgrobben

heb ff wat informatie ingewonnen:
op een K-jetronic systeem kan geen G3-injectie, technisch niet mogelijk, op een L-jetronic wel.

Ik wou op mn 560SEC ook maar gas inbouwen, maar de MB-fora komen met deze conclusie.
(ik moet dus ff wachten totdattie 25 jaar oud is)

heeft dus te maken met het motormanagement.
En aangezien volgens mij op de 850 het nieuwe systeem zit: gewoon doen.
tuba or not tuba, that's the question

Methode

Citaat van: gerardgrobben op 16-03-2008 10:33:11
En aangezien volgens mij op de 850 het nieuwe systeem zit: gewoon doen.

Dank voor je informatie. De vraag is dan ook wie gaat het uitvoeren voor een later geplaatste Vialle. Dus 850 modeljaar 1994, installatie LPG 2004/2005  :laugh:

gerardgrobben

wallinga enschede heeft mij erg goed geholpen.

Absoluut niet klantvriendelijk, ( de frankrijk-verloop nippel moest ik apart betalen, en bij besteding van bijna 3000 euro --voor G3 + een boel andere werkzaamheden-- was er nog geen bak koffie voor de klant) maar wel erg goeie vakmensen.

tuba or not tuba, that's the question

razorx

Bodo in Amsterdam noord is goed.

Je ziet dat het werk netjes en met liefde voor het vak is gedaan.

Succces bij de Queeste!

Methode

Deze ridder te paard moet helaas afstijgen. de Rede heeft niet overwonnen. Ik moet buigen voor de bureaucratie in dit landje. Gelukkig zijn hier ook nog goede kanten aan, zoals vele Forummaatjes.

Vaarwel mijn G3 vrienden, ik zal uw peloton niet kunnen aanvoeren. Deze Col is voor mij te hoog.

Groet, Methode

FGG

Citaat van: Methode op 07-04-2008 19:53:07
Deze ridder te paard moet helaas afstijgen. de Rede heeft niet overwonnen. Ik moet buigen voor de bureaucratie in dit landje. Gelukkig zijn hier ook nog goede kanten aan, zoals vele Forummaatjes.

Vaarwel mijn G3 vrienden, ik zal uw peloton niet kunnen aanvoeren. Deze Col is voor mij te hoog.

Groet, Methode

Je hebt iig je best gedaan. Nu zit er nog maar 1 ding op:

slotje op 't topic en doorsparen voor een mooie GLT op G3. :evil:

't Schijnt dat zo'n Alter-I op G3 een redelijk collectors-item is. ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Methode

Citaat van: FGG op 07-04-2008 19:55:47
't Schijnt dat zo'n Alter-I op G3 een redelijk collectors-item is. ::)

Ga niet in een ijscowagentje rijden! Heb je er ook een belletje bij?