slecht starten bij warme motor

Gestart door andrevv, 12-05-2008 19:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andrevv

Ok , bedankt Thuur. Dan is dat idee van mij geen optie. Ik zal er maar mee moeten leren leven denk ik. Ik weet anders geen oplossing.

Groeten en hejdå

Andre

Raoul

Citaat van: thuur op 31-05-2008 20:52:40
De koelfan draait continu op lage snelheid als de airco aan staat.


Gr ;)

Niet als je rijdt hoor! En dit hangt ook af van de buitentemperatuur, bij koud weer zal ook met airco de fan later aanslaan.

ik-rol

Ik begreep van de dealer dat de ventilator in de huidige V70 drie standen kent. Daarmee zijn soms ook wat problemen.

Als de ventilator in onze 850 ook deze 3 standen heeft kan het misschien aan liggen dat bijvoorbeeld stand 2 en 3 niet werken?

thuur

Citaat van: ik-rol op 01-06-2008 09:05:18
Ik begreep van de dealer dat de ventilator in de huidige V70 drie standen kent. Daarmee zijn soms ook wat problemen.

Als de ventilator in onze 850 ook deze 3 standen heeft kan het misschien aan liggen dat bijvoorbeeld stand 2 en 3 niet werken?

Drie standen ??? Dan heeft mijn V70 toch echt een kabeltje te weinig ;)


Gr 8)

denkweb

Gloeispiralen laten vervangen op advies; tot nog toe probleem niet weer gehad.
Lijkt me toch geen logische oplossing; met warm weer voorgloeien is toch niet noodzakelijk??

Quota

Citaat van: denkweb op 02-06-2008 22:35:52
Gloeispiralen laten vervangen op advies; tot nog toe probleem niet weer gehad.
Lijkt me toch geen logische oplossing; met warm weer voorgloeien is toch niet noodzakelijk??

Het gloeien niet, maar misschien is er een controle die checked of het systeem wel werkt? of een thermokoppel achtige stroomtoevoer voor de gloeispiralen oid?  (zoals je ziet ben ook ik totaal niet technisch onderlegd, maar ik vind het wel leuk om mee te denken...)

andrevv

A.s. woensdag gaat ie weer naar de dealer. Er was een andere monteur die dacht dat de nokkenas niet goed was gesteld waardoor het te lang duurt voordat de motor aanslaat. En dan juist met warme motor. Afwachten maar weer.  ::) ???
Ik hoop dat het voor de poetsdag goed is, zodat ik normaal kan starten als het nodig is !!!!!!

Groeten,

Andre

99fl

Ik heb al 6 jaar hetzelfde probleem. de 850 TDI is een winterauto, dan start hij tenminste. Als de motor goed warm is en het buiten ook lekker is, start de motor moeilijk. Daarom tank ik ook vaak met draaiende motor als ik op vakantie ben. Als ik toch weer moet starten, dan blijf ik gewoon doorstarten en na ca. 20 sec slaat hij wel aan. Ik ben het inmiddels gewend, maar ben wel benieuwd wat de oorzaak is. Ik heb nooit een duidelijke oorzaak gelezen of gehoord. Meestal wijzen de antwoorden in de richting van het afstellen van de brandstofpomp.
Opvallend is wel dat als je de auto warm wegzet, de koelventilator niet blijft doorkoelen. Mijn 440GLT had zelfs een extra pompje om de koelvloeistof rond te blijven pompen als de motor uitstond voor de koeling.
Hoort de koelventilator af te slaan als je de motor uitzet?