Kilometer- en dagteller stoppen ermee..!

Gestart door wuilus64, 12-03-2008 16:26:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wuilus64

Nadat ik in het verleden al eens heb gehad dat de hele klokkenwinkel niks meer deed (het loste zichzelf op, na een paar dagen werkte het weer) is nu de kilometerteller (dus niet de snelheidsmeter..!) en de dagteller ermee gestopt. Iemand enig idee waar de fout kan zitten?

Vertigo

Misschien zit de stekker niet goed vast? (ook omdat het zich de vorige keer vanzelf oploste)

-D©©©L-

Tandwieltje stuk. Is los verkrijgbaar.

Enno

#3
heb je een 850?....met KM teller & dagteller vlak boven elkaar? Met boordcomputer?...

Kan is groot dat je een VDO tellerklok hebt waarvan het 15 tands wieltje is gebroken. RESULTAAT KM teller werkt niet meer.....

http://www.ipdusa.com/product.asp?strParents=&CAT_ID=0&P_ID=406&strPageHistory=search&numSearchStartRecord=1

FCPGroton levert ze ook....

Volgens mij kan Marc ze ook evt laten overkomen uit de USA. Maar het is ook goed zelf te doen..zeker als je nog wat andere dingen wilt bestellen zoals motorsteunen of bougies.


Turbobiker

De Tussenpaus

Vertigo


Enno

Citaat van: Vertigo op 12-03-2008 19:55:57
Citaat van: Turbobiker op 12-03-2008 19:52:48
ABS controler laten solderen...

huh? dit volg ik even niet meer.

als die niet goed functioneert, dan zal het bij de modellen MY 96 en later....eerdere modellen weet ik niet....resulteren in een uitvallende klokkenwinkel. Als je de ABS computer loskoppelt heb je ook geen KM teller functie meer.

Turbobiker

Citaat van: Vertigo op 12-03-2008 19:55:57
Citaat van: Turbobiker op 12-03-2008 19:52:48
ABS controler laten solderen...

huh? dit volg ik even niet meer.

Zoekfunctie Jens, zoekfunctie...  :eusa_doh:



;D ;D (sorry)
De Tussenpaus

Vertigo


wuilus64

Nou..ben ik mooi klaar mee   :eusa_doh:.
-Mocht het werkelijk het beruchte tandwieltje zijn, is dit dan (redelijk) makkelijk zelf te vervangen?
-Is het tandwieltje nergens in Nederland te krijgen? (En dan bedoel ik een nieuwe, niet dat ik dalijk een complete klokkenwinkel op de sloop moet gaan halen..!)
-Ik heb een 850 10V uit '95, kun je daar ook de kilometerstand van uitlezen? En kun je dan de tellerstand weer goed zetten als de boel weer werkt?

Ik heb één en ander getracht met de zoekfunctie te vinden maar heel veel wijzer wordt ik er niet van...!
Staat er ergens een beschrijving op dit forum ?

Bedankt vast!

Manga

Citaat van: Turbobiker op 12-03-2008 19:52:48
ABS controler laten solderen...

Hmm denk dat het eerder het tandwieltje is...  de dagteller in de boordcomputer werkt bijmij nog wel bijv. maar dagteller en kmstand niet meer.
850R 2.0 DOP

thuur

Citaat van: Enno op 12-03-2008 19:57:47
Citaat van: Vertigo op 12-03-2008 19:55:57
Citaat van: Turbobiker op 12-03-2008 19:52:48
ABS controler laten solderen...

huh? dit volg ik even niet meer.

als die niet goed functioneert, dan zal het bij de modellen MY 96 en later....eerdere modellen weet ik niet....resulteren in een uitvallende klokkenwinkel. Als je de ABS computer loskoppelt heb je ook geen KM teller functie meer.


Defecte ABS controller zorgt voor missende omwentelingregistratie -> geen snelheidsmeter, geen kilometerteller, geen dagteller, geen boordcomputerweergave.

In dit geval dus het beruchte tandwieltje. Zoeken op casu levert je de juiste topics op...


Gr 8)