Tankdeksel op slot?

Gestart door JuT5R, 12-03-2008 19:29:15

Vorige topic - Volgende topic

JuT5R

Hallo,

Wilde ik vandaag gaan tanken, krijg ik de tankdeksel niet meer open.
Naar mijn weten kon die helemaal niet op slot?

Het gaat dus om een 850 T5 van 1994.
Het is dus niet de tankdop! maar de deksel aan de buitenkant van de carroserie :P

Iemand tips? staat nergens in de 850 handleiding iets over een knopje etc.

Centrale vergrendeling en alarm werken gewoon nog prima, dus daar ligt het ook niet aan dan.

Kan alleen niet tanken nu :P
En wil hem liever niet openbreken.

Alvast bedankt.

D-J

Achter de bekleding van de achterbak (aan de tankdop zijde) zit een mechanise om deze handmatig te openen.
V70 T-5D

JuT5R

Weet je toevallig ook hoe deze er zomaar op kan gaan? sinds ik niets heb gedaan.

-D©©©L-

Gaat normaal mee op slot en van slot met de centrale vergrendeling.

mark1976

Even het boekje van de Volvo dr bij pakken, staat een duidelijke handleiding in om em handmatig open te krijgen. Waarschijnlijk sluit ie em wel, maar opent hij em niet meer.

vrg Mark
Gevonden op: http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/personal-branding

Je ziet een man uit zijn Volvo stappen en denkt: "degelijk, veilig, maar oersaai"

careltje

even zoeken eerder topic : draadje los van schakelaar in bestuurders deur van centrale deurvergrendeling.

gr.careltje

Black Magic

Citaat van: careltje op 12-03-2008 21:12:40
even zoeken eerder topic : draadje los van schakelaar in bestuurders deur van centrale deurvergrendeling.

gr.careltje

Dit is alleen bij de X70 modellen maar de 850 series hebben niet z on schakelaar in de deur.

big ben

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

JuT5R

thuur

Volgens mij staat het wel in je boekje wat je moet doen als het dekseltje niet meer opengaat.. :eusa_think:

Gr ???

JuT5R

Kon het niet vinden in de handleiding van mijn 850.  :o

Het is wel gelukt gelukkig, bekleding was er zo voor weg, 3 plugjes en klaar.
Hendel aantrekken en hij was weer open.

VolvoDeMio

Kijk ook even of het vergrendelstiftje goed schoon is.

(Op slot zetten met tankklep ópen; bij mijn vorige 855 ging dat stiftje stroef heen en weer. Er zat vuil op. Schoongemaakt met wd40 en probleem opgelost)

b0nkolok

Bij mijn groene is het 'oog' van de seksel waardoor het stiftje schuift afgebroken, helaas. Maar tanken gaat uiteraard goed. Alleen als onverlaten m'n tank willen leegzuigen ........
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

VolvoDeMio

[off topic]
Citaat van: b0nkolok op 13-03-2008 20:13:08
Alleen als onverlaten m'n tank willen leegzuigen ........
[/off topic]

Als ze dan ook maar doorslikken......