omwisselen uitlaat.....hoe goed is dat mogelijk na 14 jaar...resp 2 jaar.

Gestart door Enno, 14-03-2008 21:50:03

Vorige topic - Volgende topic

Enno

ik heb een aantal vragen..

1. Past een uitlaat van een MY 95 850 2.5-20V sedan automaat op een MY97 V70 2.5-20V handbak?
2. Indien ja....komt een standaard volvo uitlaat ongeschonden van een auto na bijna 14 jaar & 337.000 KM?
3. komt een Ferrita uitlaat ongeschonden van een auto die inmiddels 100000 KM rond gereden heeft met de ferrita?

Het komt er kort gezegd op neer dat ik de Ferrita op de 850 automaat wil gaan plaatsen en de V70 met standaard uitlaat wil gaan uitrusten. Dit wil ik tegelijkertijd uitvoeren met de montage van de achterste IPD stang op de 850.

Snellebaksteen

Volgens mij is de uitlaat van de sedan anders dan de estate. En reken in ieder geval op nieuwe klemmen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

wepster

normaal is dat geen probleem moet je alleen even de laatste buis iets verlengen want een sedan is iets korter dan een v (lees estate) maar verder is het een kwestie van wat klemmen en rubbers verniewen en genieten maar  ;D

Enno

de buis verlengen aan het uiteinde neem ik aan?.....

Een stukje sieruitlaat op het einde installeren en dit zodanig op lengte maken dat het weer netjes uitkomt.....

Zijn de klemmen universeel? of ik moet ik daarvoor bij Volvo zijn?...

BenC70ES

Maar hij gaat van een estate naar een sedan, het eindstuk van de ferrita is toch demonteerbaar, en kan je dus iets opschuiven.

Klemmen kun je normaal ook terug gebruiken indien in redelijke staat.

Je hebt wel een lange smeerput nodig om de orginele uitlaat te monteren (één stuk).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!