goedkope xenon

Gestart door jberg, 15-03-2008 01:12:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Black Magic

#15
De linker zijde :



de 2de balast zit zoals je er nu tegen aan kijkt met een steun aan de linkeronderkant van de accubak gemonteert.

De rechter zijde:



de 2de balast zit naast de ruitensproeier vulopening tegen de kast waar de regeleenheden inzitten geschroefd.

(De 2 extra balasten waren op deze foto's nog niet geplaatst)
;)

Eric

Moet er eigenlijk geen automatische hoogte verstelling als je xenon lampen hebt?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Turbo-Geek

Neen, alleen bij af fabrieks Xenon.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: E.Asbroek op 15-03-2008 17:38:34
Moet er eigenlijk geen automatische hoogte verstelling als je xenon lampen hebt?

Voor personenauto's en bedrijfsauto's die in gebruik zijn genomen na 31 december 2006 en die zijn voorzien van dimlichten met gasontladingslicht-bronnen geldt dat deze dimlichten :


  • Voorzien moeten zijn van een koplampreinigings installatie waarmee het gehele of een deel van het lichtdoorlatende gedeelte van de koplamp wordt gereinigd
  • Ingeschakeld moeten blijven wanneer het groot-licht brandt
  • Voorzien moeten zijn van een niveauregeling die de verticale helling van de lichtbundel automatisch aanpast aan de belading van het voertuig. Dit is niet van toepassing op voertuigen waarbij de verticale afstelling van de lichtbundel op andere wijze wordt aangepast aan de beladingstoestand van het voertuig.

Voor auto's die in gebruik zijn genomen voor 1 januari 2007 en die voorzien zijn van xenon-verlichting gelden deze eisen dus niet.

Voor de APK hebben deze nieuwe regels geen gevolgen, omdat daar bij de APK niet op getoetst wordt. Voor de APK geldt dat het juiste lichtbeeld van de verplichte verlichting vooralsnog bepalend is.

jberg

nog meer lichtbeeld


volvoc70T5

heb net bericht van die verkoper gehad,
als ik bijv. 2 kits wil bestellen moet ik gewoon weg dubbele verzendkosten betalen..dus kom je al op 110GBP uit volgens hem..

jberg

volgensmij heb ik 30 pond verzendkosten betaald, maar mischien kon dat niet uit en heeft ie t nou duurder gemaakt

er zit er in de usa ook een die de zelfde verkoopt, misschien is die goedkoper wat verzenden betreft

gerardgrobben

Citaat van: jberg op 15-03-2008 01:12:00
ik heb mij een setje xenon uit china gehaald voor het ampele bedrag van 18 euro



er staat overal bosch op, maar daar geloof ik geen klap van

dr komt wel een bak licht uit, 4300 k, de verzendkosten waren nog meer dan de hele set
wel netjes afgwerkt, goeie stekkers al met al valt t me niet tegen
Citaat van: jberg op 16-03-2008 01:25:32
volgensmij heb ik 30 pond verzendkosten betaald, maar mischien kon dat niet uit en heeft ie t nou duurder gemaakt



dus je setje kostte geen 18 euro...maar achterin de 60 euro?
tuba or not tuba, that's the question

Methode

Dit is een mooi topic:  :eusa_clap:

Al langer is er een discussie gaande of (niet originele) auto accessoires uit bv. Aziatische landen daadwerkelijk Preiswert zijn. Oftewel value for money. Los van het feit dat het kopiëren van een merknaam (Bosch) simpelweg verboden is, :police: zijn de vragen die bij mij opkomen als volgt:

- Is het goed spul. bv Levensduur bijgeleverde apparatuur, lampjes, garantie, service, etc ? :eusa_wall:
- Wat kost dit in NL. Ga ervan uit dat 1 GBP = 1 Eur.

Let wel: bij computers hadden we in het begin ook zo'n discussie!  :laugh:
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

volvoc70T5

1 GBP =  1.2815 Euro

Methode

Citaat van: Methode op 16-03-2008 10:08:10

- Wat kost dit in NL. Ga ervan uit dat 1 GBP = 1 Eur.


Correctie 1 GBP = 1,5 Eur
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

Methode

Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

pwassink

Citaat van: Methode op 16-03-2008 10:08:10
Dit is een mooi topic:  :eusa_clap:

Al langer is er een discussie gaande of (niet originele) auto accessoires uit bv. Aziatische landen daadwerkelijk Preiswert zijn. Oftewel value for money. Los van het feit dat het kopiëren van een merknaam (Bosch) simpelweg verboden is, :police: zijn de vragen die bij mij opkomen als volgt:

- Is het goed spul. bv Levensduur bijgeleverde apparatuur, lampjes, garantie, service, etc ? :eusa_wall:
- Wat kost dit in NL. Ga ervan uit dat 1 GBP = 1 Eur.

Let wel: bij computers hadden we in het begin ook zo'n discussie!  :laugh:

Pond is momenteel toch echt dik 1.30 .. dus 1:1 + 33% is een ietwat redelijkere vergelijking m.i.z.  ;)
Bron: http://www.wisselkoersen.nl/

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: Methode op 16-03-2008 10:08:10Los van het feit dat het kopiëren van een merknaam (Bosch) simpelweg verboden is, :police: ...

Even googlen vertelt je dat deze spullen verkocht worden door investerings maatschappij "Bosch HID", en dat is inderdaad een bestaand bedrijf.

Bruno V

#29
Xenons in gewone lampen is eigenlijk niet zo'n goed idee, achter lenzen (de nieuwe koplampen) is een ander verhaal, maar jammer genoeg ook weer niet goedgekeurd door de Belgische keuringcentra (GOCA)
check dit filmpje even : http://www.autoexpress.co.uk/videos/featuresvideos/204742/xenon_test.html  :eusa_think:


off topic : @ Black magic : Nice legs  ;D ;D ;D
- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC