Brandstof filter vervangen

Gestart door bluescoobie, 15-03-2008 11:54:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluescoobie

Hallo luitjes,

Ik wil het brandstof filter van mijn 850 TDI vervangen. Weet iemand hoe dat zit met ontluchten? Is er ergens een handpompje+kraantje? Of gewoon net zo lang starten totdat de lucht weg is? Of misschien eerst de pot van het filter vol met diesel laten lopen voordat je hem dicht maakt?

Weet iemand ook om de hoeveel km dit filter vervangen moet worden?

Alvast bedankt voor jullie meedenken,

Guido.
Opel Kadett 1.3 LS==>Opel Kadett 2.0 GSI 8V==>Subaru Impreza 2.0 GTT==>Volvo 850 2.5 tdi Estate==>Volvo V70 2.4 D5

ik-rol

Het brandstoffilter moet volgens de instructies om de 30.000 km te worden vervangen. Ontluchten gaat automatisch, maar ik raad je aan het nieuwe filter vol met diesel te installeren. Anders wil - althans bij mij - de motor niet aanslaan.

elianmars

Waar zit dat filter? Op dezelfde plaats als bij de benzine uitvoeringen?

Emiel

Rechter voorveerpoot Marcel...

elianmars

Citaat van: Emiel op 17-03-2008 19:36:28
Rechter voorveerpoot Marcel...

Dat hele apparaat wat er aan hangt? En dat moet om de 30K vervangen worden? Is dat een duur grapje?

ik-rol

Nee, niet het hele apparaat, slechts het filter. Kost tussen de 20 en 30 euro. Je kunt het vanaf de bovenkant lossschroeven. Ik meen mij nog te herinneren sleutel 17.

pimsam

Gisteren bij de dealer een olie- en brandstoffilter gehaald.
Olie: 15 euro excl.
Brandstof: 29 euro excl.

Ook nog even langs Audi gereden omdat het daar goedkoper zou zijn:
Olie: 19,50 excl. en niet op voorraad.
Brandstof niet gevraagd.

Bij Heuts kost het zonder korting:
Olie:15 euro incl.
Brandstof: 28 euro (FRAM) incl.

Dus gewoon naar de dealer.

elianmars

Citaat van: ik-rol op 19-03-2008 11:10:31
Nee, niet het hele apparaat, slechts het filter. Kost tussen de 20 en 30 euro. Je kunt het vanaf de bovenkant lossschroeven. Ik meen mij nog te herinneren sleutel 17.


Ok. Weer wat geleerd  :)

Toch maar een keertje gaan vervangen, dan. Ik heb geen idee wanneer dat voor het laatst gebeurd zou kunnen zijn.
Beter een keertje te veel, als de kosten zo laag zijn.

Is er een onderdeelnummer bekend?