Verone stelt zichzelf voor

Gestart door Verone, 15-03-2008 22:09:22

Vorige topic - Volgende topic

Verone

Inmiddels dool ik al een tijdje op het forum rond, al weer eventjes geregistreerd maar nog niet aan voorstellen toegekomen.

Helaas nog geen Volvo in het bezit op het moment, wel druk zoekende. Al een hele tijd een 850 Estate willen hebben, door het rijden van leaseauto's de afgelopen jaren nooit het genoegen mogen hebben.  Daar gaat nu verandering in komen, baan opgezegd en per 1 april een eigen bedrijf! Nu nog even het vervoer probleem, oplossen!

Vanwege het opstarten van de zaak een erg beperkt budget, max 5.000 euro liefst 3.000 euro. Type? Liefst een T5, echter gezien het budget aan het zoeken naar een 2.5 20V.

Ik ben er al achter dat ik geen hele mooie 850 ga scoren voor dat budget, hoop er wel wat moois van te kunnen maken na verloop van tijd. Voornamelijk op zoek naar een motorisch goede wagen, lichte schade is niet mooi maar het rijdt dan wel.

Vandaag een 855 2.5 20V GLT '93 306dkm met automaat gezien en gereden, leuke auto en niet duur € 1800. Prijs is laag door wat schade op de auto: linkervoorportier een tweetal deuken (iemand tegenaangevallen oid?), bumper is bij het achteruitrijden langs/tegen een boom aangegaan. Omdat ik inmiddels door heb dat jullie dol zijn op plaatjes:

Ik hoop snel een roffel te vinden, zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Aspirant 850 eigenaar (moet er ff eentje vinden ;))

MJH

Welkom Verone!
Schade lijkt me wel te repareren.
Vertel! Wat voor bedrijf? Waar?
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Verone

Deze is het: http://link.marktplaats.nl/155205651

2250 was de prijs voordattie de boom tegengekomen is... Heeft die verkoper zelf gedaan   :eusa_doh:

993GT2

Welkom op het forum.

Voor, bijna, elk budget is wel wat te vinden en als je dan hulp en tips zoekt om je 850 te maken zoals je hem hebben wilt ben je hier aan het juiste adres.

Veel succes en plezier met je zoektocht!!
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

Methode

Welkom op het 850. Ik ben ook in het bezit van een 850 (854) uit 1994. Motorisch is hij uitstekend. Maar de carrosserie heeft hier en daar wat leeftijd rimpeltjes. Sterkte!
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

FGG

Welkom op 't Foru, Pieter.

Het lijkt me dat je met jouw budget ook wel een 20V kunt krijgen zonder schade en van MY>94.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Verone

Als je er een weet mag je het best vertellen hoor  ;D

Methode

Citaat van: Verone op 16-03-2008 10:37:39
Als je er een weet mag je het best vertellen hoor  ;D

Zoekt en Gij zult vinden  :angel:
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

Chris

Welkom Pieter en veel succes met zoeken!

Groeten

rifwachter

welkom op het forum.

ben benieuwd wat het zal gaan worden, maar met goed zoeken moet het lukken.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Verone

Heel wat auto's bekeken op internet en een aantal gereden waarbij er één dealer is opgevallen.

De Haas auto's in Hilversum waar deze auto staat: http://link.marktplaats.nl/154416568

Waarom valt hij op? Je krijgt geen kans voor een proefrit! Nee, kopen zoals hij er staat, prijs is vast. Waarom? Omdat, aldus de verkoper: "volvo rijders rare mensen zijn, die zijn 3-4 uur weg en daarna hoor je er nooit meer wat van". Ik nog grappig zijn met een "Nou bedankt dan hé!", ook daarop geen reactie. Ik nog aangegeven dat ik werkelijk interesse had in de auto maar eigenlijk niet op die manier. "Nou dat is dan jammer, proefrijden doen we niet meer met volvo's en Saabs". Zelfs nog aangegeven dat ik vanuit Utrecht speciaal naar Hilversum was gereden voor deze auto, vooraf had gebeld of  hij er nog stond en ik dus onaangenaam verrast was dat ik hem niet meekreeg voor een klein rondje. Ook dat had geen zin. Ben maar weer vetrokken...

De auto is mooi, een paar kleine plekjes op de lak, goed lopende motor (2.5 10V). Airco is stuk, vorige eigenaar heeft een nieuwe pomp laten plaatsen zonder resultaat. Bandjes zijn achter zijn aan vervanging toe.

Hoop dat andere geinteresseerden wel verteld wordt dat een proefrit er niet in zit.

hathü

Zeker een Paashaas :eusa_doh: ;D. Wel heel apart hoor geen proefritje toestaan. Heb wel eens mee gemaakt dat de verkoper beslist mee wilde met de proefrit maar dit ???

Marc O.

Citaat van: Verone op 17-03-2008 15:20:51
"volvo rijders rare mensen zijn, die zijn 3-4 uur weg en daarna hoor je er nooit meer wat van".

Tja, die moeten er alleen maar effe mee naar de Ikea om grote spullen naar huis te brengen  :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Flipjes 850 R

idd erg vreemd. Ik heb daar 2 jaar terug een ritje gemaakt in een MB E 420. Kreeg ik zo mee, niet eens even kijken of ik een rijbewijs had.
Maar iig succes met je zoek tocht. Niet te overhaast beslissen, gewoon goed orriënteren !
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Verone

Zo even een update..

Ik heb een auto gevonden!  ;D

Het is echter geen 850 geworden  ::)  Nee, ik moest zo nodig een ritje maken in een T4...... Leuke auto is dat zeg! Meteen aan het twijfelen gebracht, ik had al eens een V40 gehad en dat was goed bevallen. Een goede 850 vinden viel tegen en op de T4 krijg ik 15kdm garantie. Bovendien is hij iets goedkoper in het gebruik dan een 850, aangezien ik in de startfase zit van mijn bedrijf is dat ook een leuk punt.

Neemt niet weg dat het 850 gevoel blijft kriebelen, denk dat als het zakelijk gezien haalbaar is de V40 ingeruild gaat worden voor een V70. Zal wel een jaar of vier duren denk ik maar ach, je moet iets te wensen overlaten!

Ik ga de auto zo ophalen; zodra het een beetje weer is zal ik foto's maken  :)